Treść zadania
Autor: bartila Dodano: 23.5.2012 (20:56)
Zapisz podane ilorazy w postaci ułamków dziesiętnych lub liczb naturalnych: 0,007/0,01= ,0,03/1000=, 0,6/0,001= , 0,00072/100=. Oblicz: 2,5+2*1/2= , 1,2-(0,1+2/5)= , 0,4*1/4+7= , 4,4:4+1/4= , 2/5:(2*0,5)= , 2/3*6:1/4= , (0,5+1/2)*2= , 7,2-1/8*24=. Skróć ułamki zwykłe i zamień na ułamki dziesiętne: 12/15= , 18/36= , 18/24= , 36/60= , 28/35= , 9/600=.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
sonar 23.5.2012 (21:46)
zad 1)
0,007/0,01= 0,7
0,03/1000= 0,00003
0,6/0,001= 600
0,00072/100= 0,0000072
Zad 2)
2,5+2*1/2=
= 2,5 + 2 * 5/10=
= 2,5 + 2 * 0,5=
= 2,5 + 1=
= 3,5
1,2-(0,1+2/5)=
= 1,2 -(0,1 + 4/10) =
= 1,2 - ( 0,1 + 0,4) =
= 1,2 - 0,5=
= 0,7
0,4*1/4+7=
= 0,4 * 25/100 + 7 =
= 0,4 * 0,25 + 7 =
= 0,1 + 7=
= 7,1
4,4:4+1/4=
= 1,1 + 25/100 =
= 1,1 + 0,25=
= 1,35
2/5:(2*0,5)=
= 4/10 : 1=
= 0,4 : 1=
= 0,1
2/3*6:1/4=
= 2/1 * 2 : 1/4=
= 4/1 : 1/4=
= 4 * 4/1 =
= 16/1=
= 16
(0,5+1/2)*2=
= ( 0,5 + 5/10 ) * 2=
= (0,5 + 0,5) * 2=
= 1 * 2=
= 2
7,2-1/8*24=
= 7,2 - 1/1 * 3=
= 7,2 - 3/1=
= 7,2 - 3=
= 4,2
zad 3)
( w nawiasie napisałam rozszerzenie ułamka do ułamka o mianowniku 10, 100 lub 1000)
12/15= 4/5 (=> 8/10) = 0,8
18/36= 1/2 (=> 5/10) = 0,5
18/24= 3/4 (=> 75/100) = 0,75
36/60= 6/10 = 0,6
28/35= 4/5(=> 8/10) = 0,8
9/600= 3/200 (=> 15/1000) = 0,015Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 50% zanieczyszczenia wód naturalnych
Zanieczyszczenia wód naturalnych „Czysta woda nabiera coraz większej wartości. Ilość jej wyznacza niemal granicę rozwoju ekonomicznego na razie w niektórych rejonach świata, lecz zagadnienie to stanie się aktualne w skali światowej w ciągu najbliższych pięć- dziesięciu lat. Rozwaga nakazuje nauczyć się gospodarowania zasobami wody śmiało, z wyobraźnią i z...
Przydatność 55% Zanieczyszczenie wód naturalnych
Woda łatwo przyjmuje i rozpuszcza zanieczyszczenia, dlatego źródła naszej wody pitnej zawierają setki potencjalnie szkodliwych substancji, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie.Podczas szczegółowych badań laboratoryjnych, odkryto w wodzie pitnej wiele groźnych związków chemicznych pochodzących z pestycydów, ścieków przemysłowych, zanieczyszczeń powietrza i spalin...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rybitwa11 23.5.2012 (21:10)
Zapisz podane ilorazy w postaci ułamków dziesiętnych lub liczb naturalnych:
0,007/0,01=0,7
0,03/1000=0,00003,
0,6/0,001=600 ,
0,00072/100=0,0000072
Oblicz: 2,5+2*1/2= ,
1,2-(0,1+2/5)=1,2-(0,1+0,4)=1,2-0,5=0,7
0,4*1/4+7= 0,4*0,25+7=0,1+7=7,1
4,4:4+1/4=1,1+0,25=1,35 ,
2/5:(2*0,5)=0,4:1=0,4 ,
2/3*6:1/4=12/3:1/4=4*4=16 ,
(0,5+1/2)*2=1*2=2 ,
7,2-1/8*24=7,2-43,2-35,4.
Skróć ułamki zwykłe i zamień na ułamki dziesiętne:
12/15=4/5=0,8 ,
18/36=1/2=0,5 ,
18/24=3/4=0,75 ,
36/60=6/10=0,6 ,
28/35=4/5=0,8 ,
9/600=3/200=15/1000=0,015.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie