Treść zadania
Autor: kingagrz Dodano: 18.5.2012 (00:01)
A więc sprawa jest taka, potrzebowałabym możliwie jak najszybciej żeby ktoś napisał mi pracę na podstawie utworu "Rozmowa mistrza Polikarpa ze śmiercią". Powinno się w niej znajdować:
- co, kto, gdzie (tzn. z którego okresu jest ten utwór, takie podstawowe informacje na jego temat)
- ogólny zarys utworu
- ukazanie śmierci jako niezwyciężoną i wszechwładną siłę.
Jeśli chodzi o długość pracy, to myślę że wystarczyłoby z pół strony formatu A4 jeśli pisałoby się czcionką 12.
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Dam 100 pkt.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Jaką rolę pelni zamek Makbeta w przestrzeni zdarzeń? Czy jest miejscem Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: DOMI 29.3.2010 (19:24) |
jak dziś pojmujemy miłość? czy jest możliwa miłość romantyczna? Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: patka33323 6.4.2010 (12:32) |
potrezbuję jak najszybciej . dam 100 punktów . Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: paulina791 6.4.2010 (17:33) |
był to najwytrawniejszy klasyk swojego wieku. czy to jest pytanie retoryczne? Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ukej555 8.4.2010 (23:18) |
co znaczy cytat "jedno jest pewne. umiera się samemu. nikt na świecie Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: magdzielec 11.4.2010 (13:48) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Napoleon a sprawa polska .
W?ród ważnych spraw epoki napoleońskiej miejsce wybitne, chociaż nie naczelne, zajmowała bez wtpienia kwestia polska. Stanowiła trudny, jeden z najbardziej aktualnych i specyficznych problemów w ówczesnych przemianach polityczno-społecznych modelu narodu, a zwłaszcza w europejskiej polityce międzynarodowej. Decyzje podjęte przy kolejnych trzech rozbiorach szlacheckiej...
Przydatność 60% Konferencja wersalska - sprawa polska.
Z chwilą rozpoczęcia obrad konferencji pokojowej 18 stycznia 1919 roku istniały dwa polskie, odrębne ośrodki polityczne gotowe reprezentować swoją ojczyznę i bronić jej praw oraz roszczeń terytorialnych. Jeden z nich to Komitet Narodowy Polski, działający w Paryżu i uznany przez państwa Ententy za oficjalną organizację polską. Z kolei w Warszawie działało Ministerstwo Spraw...
Przydatność 50% Napoleon, a sprawa polska
Po upadku Rzeczypospolitej nadzieje części społeczeństwa polskiego na odzyskanie niepodległości związane zostały z Francją. Trwająca tam rewolucja była wrogo przyjmowana przez największe państwa europejskie, w tym głównie przez mocarstwa rozbiorowe. Stąd rachuby na sojusz z Francją, która jako przeciwniczka monarchii absolutnych była obiektywnie sojusznikiem Rzeczypospolitej....
Przydatność 65% Bismarck a sprawa Polska
Otto von Bismarck, którego sylwetkę i stosunek do sprawy polskiej chcę przedstawić w tej pracy, urodził się w 1815 roku – w roku, w którym miały miejsce ważne wydarzenia w dziejach jego ojczyzny. Na mocy uchwał kongresu wiedeńskiego Prusy znacznie się rozszerzyły otrzymując część Saksonii i Księstwa Warszawskiego, Pomorze Zachodnie i Rugię, a na zachodzie Nadrenię i...
Przydatność 70% Napoleon, a sprawa Polska
Na powiązania Polaków z Napoleonem w latach 1799-1815 można patrzeć z perspektywy naszej i z perspektywy Pierwszego Konsula, a następnie Cesarza Francuzów. Istotne jest to, iż plany Napoleona bardzo różniły się od naszych oczekiwań. Przede wszystkim, w jego rozumowaniu nie istniało coś takiego jak sprawa polska. W Polakach funkcjonuje mit Napoleona-twórcy Legionów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
kobzathern 18.5.2012 (00:24)
Dominującym tematem w Rozmowie mistrza Polikarpa ze Śmiercią jest śmierć ukazana jako siła wszechpotężna i niepokonana. Utwór ten cechuje się niezwykła plastyką opisów, za pomocą których została zobrazowana śmierć i jej ofiary. Przywołany zostaje tutaj bardzo popularny w średniowiecznej ikonografii i literaturze motyw tańca śmierci, który przedstawia upersonifikowaną Śmierć (początkowo w postaci rozkładającego się trupa, potem w postaci nagiego szkieletu), zagarniająca do tańca przedstawicieli wszystkich stanów i wieków.
Upersonifikowana Śmierć z Rozmowy... ma liczne cechy fizyczne i psychiczne. Przedstawiona została w postaci pożółkłego, pomarszczonego rozkładającego się kobiecego ciała z nieodłączną kosą w ręku. Mimo całej swej obrzydliwości, bezzębności, pokraczności Śmierć w tym utworze (przynajmniej we fragmencie opisującym jej wygląd zewnętrzny) ma rys komiczny, przywołać można tu choćby moment, kiedy mowa o odpadającym kawałku nosa. Z cech „charakteru” (jeśli można mówić o takowych w przypadku śmierci) należy wymienić jej gniewliwość - rozzłoszczona niemądrymi pytaniami Polikarpa była gotowa na miejscu ściąć mu głowę. Uśmiercanie ludzi traktuje nie tylko jako swój obowiązek, ale również jako rodzaj przyjemności, zabawę. Z jednej strony Śmierć przedstawiona jest jako postać okrutna i niezwyciężona, z drugiej jako narzędzie boskiej sprawiedliwości. To za jej sprawą grzesznicy trafiają do piekieł, a dobrzy ludzie do nieba. Tak naprawdę tylko źli ludzie powinni się jej bać.
Wypytywana przez mistrza opowiada o swoich ofiarach przeszłych i przyszłych. Wśród nich znajdziemy również postaci znane z Biblii. W swoich kolejnych wypowiedziach przywołuje coraz to inne grupy społeczne, przy okazji wymieniając ich liczne grzechy i przywary. W ten sposób utwór ten zamienia się w satyrę stanową, otrzymujemy obraz różnorodnych grup społecznych, z których żadna nie cieszy się przywilejem ujścia kosie. Tak więc w korowodzie prowadzonym przez Śmierć pojawiają się: żebracy, papieże, lekarze, mnisi, proboszcze i inni. Szczególnie dużo miejsca poświęcono opisowi pogoni za złymi mnichami, którzy folgują ziemskim zachciankom.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie