Treść zadania
Autor: gabi1 Dodano: 17.5.2012 (17:49)
Proszę o zrobienie zadanie 5,6,7 bo nie rozumiem jak to zrobic za odpowiedz daje naj . Zadania sa w zalaczniku.
Z góry dziękuje.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: hmm 29.3.2010 (18:21) |
zadanie - promień okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lestat919 6.4.2010 (18:17) |
Zadanie matematyka pomocy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bombecka88 14.4.2010 (11:45) |
Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 14.4.2010 (12:58) |
Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 14.4.2010 (13:00) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Jak rozumiem szczęście?
Każdy z nas, każdy człowiek potrafi doznawać wielu uczuć, co wywołuje u niego czasem śmiech, czasem przygnębienie, czasem pozytywne, lub negatywne wspomnienia, a czasem wiele, wiele innych reakcji. Gama uczuć jest bardzo szeroka, od tych najprostszych, związanych z codziennymi czynnościami, aż do tych najgłębszych, nad którymi najwybitniejsi filozofowie zastanawiają się od...
Przydatność 80% Co rozumiem przez IV przykazanie.
IV przykazanie ... to jedno z dziesięciu, które otrzymaliśmy od Boga, by godnie sprawować swój żywot i móc go podsumowywać każdego dnia. Czy jednakże "Czcij ojca swego i matkę swą" ma w sobie coś specjalnego ? Na pewno. Tak jak i każde inne z dziesięciu. Osobiście rozumiem je bardzo prosto i konkretnie. Jednakże kryje się w nim pewna głębia, którą potrafi...
Przydatność 55% Co rozumiem przez słowo RELIGIA.
„Przez religie rozumiem zjednywanie czy zyskiwanie sobie przychylności sił wyższych od człowieka, które zgodnie z wierzeniami kierują biegiem przyrody i życia ludzkiego” – pisze J. G. Frazer („Złota gałąź:. Warszawa 1962, strona 72). W tym określeniu religii podkreśla się dwa elementy: teoretyczny i praktyczny, to jest wiarę w istnienie sił wyższych od człowieka i...
Przydatność 80% Jak rozumiem tytuł "Syzyfowe Prace"
Stefan Żeromski w tytule swojej powieści przywołał mitologicznego bohatera - Syzyfa. Jest to postać, która jest symbolem nieustannej, daremnej, bezsensownej pracy. Tytuł powieści Stefana Żeromskiego nawiązuje do tej symboliki i jest wiele opinii mówiących o tym, kogo Żeromski miał na myśli nadając tytuł „Syzyfowe Prace”. Według mnie rolę Syzyfa w powieści tego pisarza...
Przydatność 80% Jak rozumiem tytuł "Syzyfowe prace''?
Stefan Żeromski pisząc ,,Syzyfowe prace'',opowiada o tym,co sam przeżył.Stara się udowodnić nam,współczesnej młodzieży,że w życiu nie chodzi o to,żebyśmy mieli jak najwygodniej kosztem uczuć patriotycznych,ale czasami poprzez ciężką pracę udowadniali,że jesteśmy Polakami,że mamy własną kulturę i własny język,którego musimy bronić za wszystkich sił. ,,Syzyfowe...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 18.5.2012 (09:21)
5.
Czytaj ^2 jako "do kwadratu".
We wszystkich przypadkach najpierw znajdujemy "b" korzystając z tego, że współrzędna x wierzchołka wynosi x = -b/2 [ wsp. przy x kwadrat jest jedynką ], czyli
b = -2x_wierzchołka
Następnie podstawiamy b oraz współrzędne wierzchołka do równania paraboli i znajdujemy "c". Wychodzi:
c = y - x^2 -bx = y + x^2
Stosując podane wzory dostaniemy:
a) b = -2 * 2 = -4; c = 4 + 2^2 = 8
b) b = -2 * (-1) = 2; c = -3 + (-1)^2 = -2
c) b = -2 * (1/2) = -1; c = -1 + (1/2)^2 = -3/4
d) b = -2 * 0 = 0; c = 3 + 0^2 = 3
e) b = -2 * 10 = -20; c = 0 + 10^2 = 100
===========================================
6.
Jak poprzednio dostajemy równanie na x wierzchołka: x = -b / (2a) zatem
b = -2 a x_wierzchołka (pierwsze równanie)
Następnie do wzoru podstawiamy kolejno współrzędne punktu P,
uwzględniając b obliczone powyżej:
P_y = a\,\cdot P_x^2 - 2a\cdot W_x\cdot P_x + c
oraz
W_y = a\,\cdot W_x^2 - 2a\cdot W_x\cdot W_x + c
Rozwiązujemy ten układ równań. Odejmujemy stronami:
P_y - W_y = a\,(P_x^2 - 2\,P_x\,W_x + W_x^2)
i mamy gotowy wzór do obliczania "a"
a = \frac{P_y-W_y}{(P_x - W_x)^2}
Mając a liczymy b z równania na początku (pamiętaj, wstawiamy Wx jako x)
i podstawiamy a do jednego z równań z układu, np. do drugiego, dostając
c = W_y - a\,W_x^2 - b\,W_x = W_y + a\,W_x^2
Pokażę na przykładzie (a) te obliczenia, a dalej tylko wyniki.
a)
Px = 0, Py = 2, Wx = 2, Wy = 0; czyli x wierzchołka wynosi 2.
Pierwsze równanie: b = -2 * 2a = -4a
Z układu równań liczymy "a"
a = \frac{2-0}{(0-2)^2} = \frac{1}{2}
Wobec tego b = (-4) * (1/2) = -2, obliczamy c:
c = 0 - \frac{1}{2}\cdot 2^2 = 2
Końcowe rozwiązanie: a = -(1/2); b = 2; c = 2
b) a = 1; b = 2; c = 0
c) a = -(2/9); b = 0; c = 3
d) a = -3; b = -6; c = 0
e) a = -1; b = 2; c = 1
f) a = -2; b = 8; c = -4.
===========================================
7.
We wszystkich przypadkach patrzy się na wsp. przy x a następnie bierze się jego połowę i wpisuje do nawiasu. Na przykład w (c) ten współczynnik wynosi 2, jego połowa to 1. W nawiasie będzie:
(x - 1)^2.....
Ale (x - 1)^2 = x^2 - 2x + 1. Tą dodatkową jedynkę trzeba odjąć, stąd taki wynik jak na dole.
Gdy przed nawiasem jest minus (przykłady d, f) ten "nadmiar" trzeba dodać, nie odjąć.
Pamiętaj, że we wzorach jest też wyraz wolny, który trzeba uwzględniać.
Przykłady (a, b) są śmiesznie łatwe, nic nie trzeba robić tylko zapisać pełny kwadrat.
a) f(x) = (x + 1)^2. Przesuń x^2 o 1 w lewo
b) f(x) = (x + 2)^2. Przesuń x^2 o 2 w lewo
c) f(x) = (x + 1)^2 - 1. Przesuń x^2 o 1 w lewo i o 1 w dół
d) f(x) = -(x - 1)^2 + 1. Przesuń MINUS x^2 o 1 w prawo i o 1 w górę
e) f(x) = (x - 3)^2 - 1. Przesuń x^2 o 3 w prawo i o 1 w dół
f) f(x) = -(x - 4)^2 + 4. Przesuń MINUS x^2 o 4 w prawo i o 4 w górę
===========================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie