Treść zadania

~miska

Rozwiąż układ równań I stopnia z dwiema niewiadomymi
3(x-1)+2(2-y)=-5-y
x+y=2

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • vinri

    {3(x-1)+2(2-y)=-5-y
    {x+y=2

    3(x-1)+2(2-y)=-5-y
    3x-3+4-2y=5-y

    {3x-y=4
    {x+y=2
    ------------ dodajemy obustronnie
    4x=6/:4
    x=6/4=3/2

    3/2+y=2
    y=2-3/2
    y=4/2-3/2
    y=1/2

    sprawdzenie
    3*3/2-1/2=4
    9/2-1/2=4
    8/2=4
    4=4

    3/2+1/2=2
    4/2=2
    2=2

  • sonar

    Rozwiążę ten układ metodą podstawiania


    3(x-1)+2(2-y)=-5-y
    x+y=2


    3x - 3 + 4 - 2y = - 5- y
    x+ y = 2



    3x +1 - 2y = - 5 - y
    x= 2 - y


    3x - 2y + y = - 5 - 1
    x= 2 - y


    3x-y = - 6
    x= 2 - y



    3(2 - y) - y = - 6
    x= 2 - y



    6 - 3y - y = - 6
    x= 2 - y



    6 - 4y = - 6
    x= 2 - y


    -4y = - 6 - 6
    x = 2 - y


    -4y = - 12
    x= 2 - y



    y = - 12 : (-4)
    x= 2 - y



    y= 3
    x= 2 - y



    y= 3
    x= 2 - 3



    y = 3
    x= - 1






    spr.

    3(x-1)+2(2-y)=-5-y

    3(-1 - 1) + 2(2 -3) = -5 - 3

    3*(-2) + 2(-1) = - 8

    - 6 + (-2) = - 8

    - 6 - 2 = - 8

    - 8 = - 8

    L=P

Podobne materiały

Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.

{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...

Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą wyznaczników.

W – wyznacznik główny Wx – wyznacznik x Wy – wyznacznik y { a x + b y = c d x + e y = f | a b | W= | d e | = a * e – d * b | c b | Wx= | f e | = c * e – f * b | a c | Wy= | d f | = a * f – d * c x = Wx/W = c * e – f * b / a * e – d * b y = Wv/W = a * f – d * c / a * e – d * b przykład:...

Przydatność 60% Kształcenie słuchu dla szkół muzycznych I stopnia

27 RODZAJE TRÓJDZWIĘKÓW TRÓJDZWIĘK DUROWY-zbudowany jest z tercji wielkiej i małej 3 3>. TRÓJDZWIĘK MOLOWY-zbudowany jest z tercji małej i wielkiej 3> 3. TRÓJDZWIĘK ZWIĘKSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji wielkich +5< TRÓJDZWIĘK ZMNIEJSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji małych O5> RODZAJ...

Przydatność 75% Kształcenie słuchu dla szkół muzycznych I stopnia

27 RODZAJE TRÓJDZWIĘKÓW TRÓJDZWIĘK DUROWY-zbudowany jest z tercji wielkiej i małej 3 3>. TRÓJDZWIĘK MOLOWY-zbudowany jest z tercji małej i wielkiej 3> 3. TRÓJDZWIĘK ZWIĘKSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji wielkich +5< TRÓJDZWIĘK ZMNIEJSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji małych O5> RODZAJ...

Przydatność 55% Badanie stopnia rozwoju umysłowego dziecka metodą eksploracyjną J. Piageta

Autor badania: Agnieszka Lxxxxxx i Ewelina Mxxxxxx Osoba badana: Michał - 4 lata i Julia ? 5 lat Cel badania: ustalenie poziomu operacyjności myślenia dziecka Przebieg badania: Badanie pierwsze Eksperyment 1: badanie stałości ilości nieciągłych Michał potwierdził, że do dwóch większych szklaneczek wsypałam równą ilość ryżu (sam wyrównywał poziom). Po...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji