Treść zadania
Autor: dawid77277 Dodano: 22.4.2012 (11:55)
Połącz podane fragmenty zdań tak, aby powstała lista wskazówek dla piszących
rozprawkę. 1. Przystępując do pisania rozprawki,....................... a uważnie przeczytaj i przemyśl temat.
2. Sformułowawszy tezę, ............................................. b przystąp do pisania.
3. Dobierając argumenty, ....................................... c zastanów się nad jej uzasadnieniem.
4. Zebrawszy argumenty, ................................................ d koniecznie przeczytaj ją co najmniej dwa razy.
5. Sporządziwszy na brudno plan rozprawki............... e ,uporządkuj je w brudnopisie.
6. Przedstawiając swoje poglądy, ............................. f postaraj się ciekawie sformułować wnioski.
7. Popierając swoje refleksje cytatami ....................... g unikaj schematycznych, powierzchownym stwierdzeń.
8. Podsumowując swoje rozważania, uważaj.......... h aby ściśle dotyczyły tematu.
9. Napisawszy pracę, ............................................... i zawsze pamiętaj o wprowadzeniu cytowanego fragmentu.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Zastosuj w zadaniach podane wyrazy . nieco , niektórzy , niejeden ,nieraz , Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Siema_Eniu 29.3.2010 (18:49) |
Przeredaguj podane zdania, tak aby pozbyć się frazeologizmów .... Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: anahi09 29.3.2010 (18:56) |
Zastąp podane zdania zdaniami bezpodmiotowymi o tej samej treśi.a) Odczuwam Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia_1 29.4.2010 (13:53) |
1.Podane słowa zastąp ich odpowiednikami tekst był jest Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 29.4.2010 (17:36) |
przekształć podane zadania, zamieniając formy strony czynnej na strony biernej Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adipe 3.9.2010 (19:11) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
Przydatność 85% Literackie obrazy szaleństwa. Analizując podane fragmenty „Makbeta” Szekspira i „Romantyczności” Mickiewicza, określ przyczyny i przejawy obłędu bohaterek
Szaleństwo nazywamy stanem psychicznym człowieka, który nie panuje nad sobą. Jest to choroba umysłowa, którą można się zarazić pod wpływem doznanych emocji, przebytych doświadczeń w przeszłości. Właśnie tą cechę wspólną posiadają Lady Makbet i Karusia, mimo, że są to zupełnie dwie różne postacie. Oszalały z zupełnie różnych przyczyn, ale skutek w obu przypadkach...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
rybitwa11 22.4.2012 (13:00)
1.Przystępując do pisania rozprawki, uważnie przeczytaj i przemyśl temat.
2.Sformułowawszy tezę, zastanów się nad jej uzasadnieniem.
3. Dobierając argumenty, unikaj schematycznych, powierzchownych stwierdzeń.
4.Zebrawszy argumenty, uporządkuj je w brudnopisie
5. Sporządziwszy na brudno plan rozprawki, przystąp do pisania.
6. Przedstawiając swoje poglądy, postaraj się ciekawie sformułować wnioski.
8. Podsumowując swoje rozważania, uważaj, aby ściśle dotyczyły tematu.
9. Napisawszy pracę, koniecznie przeczytaj ją co najmniej dwa razy.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie