Treść zadania

sylwus29

Wyznacz częstotliwosc fali dzwiękowej w powietrzu (v=340m/s) jeżeli jej długosc wynosi 20cm.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Dane:
    v = 340 m - prędkość fali
    L = 20 cm = 0,2 m - długość fali
    Szukana:
    częstotliwość f.

    Prędkość fali, jej długość i częstotliwość są powiązane równaniem:

    v = L f ; stąd f = v / L

    Sprawdźmy wymiar wyniku: [ f ] = (m/s) / m = 1/s = Hz (herc)

    Podstawiamy dane. cm trzeba zamienić na metry, L = 0,2 m.

    f = 340 / 0,2 = 1700 Hz

Podobne zadania

Sandi8888 Oblicz wzgledny wspolczynnik zalamania fali tlenu wzgledem powietrza,predkosc Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Sandi8888 5.4.2010 (09:27)
stasq0221 Natężenie fali Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: stasq0221 24.5.2010 (01:26)
olenka173065 Telefon komorkowy działą z częstotliwością1200jaka jest długość fali Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: olenka173065 13.10.2010 (17:39)
karol1614 Dwa ładunki Q1=2C i Q2=4C oddalone od siebie w powietrzu o 19 cm.Oblicz Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: karol1614 22.10.2010 (14:37)
Rataj_1FT4 Cześć, proszę o pomoc. Ze wzoru na częstotliwość wyznacz okres. Podaj Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Rataj_1FT4 7.11.2010 (01:34)

Podobne materiały

Przydatność 55% Wykorzystanie fali elektromagnetycznej przez człowieka.

Fale elektromagnetyczne- zaburzenia pola elektromagnetycznego rozchodzące się w przestrzeni ze skończoną prędkością. Fale te są falami poprzecznymi, tzn. w każdym punkcie pola wektor natężenia pola elektrycznego E i wektor indukcji magnetycznej B są prostopadłe do rozchodzenia się fal elektromagnetycznych. Charakterystyczne dla tych fal są zjawiska interferencji, dyfrakcji,...

Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.

Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...

Przydatność 60% Konspekt zajęć świetlicowych-Wiosenne harce na świeżym powietrzu

KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH Data: Grupa: V Osoby prowadzące: Temat zajęć:WIOSENNE HARCE NA ŚWIEŻYM POWIETRZU- GRY I ZABAWY TERENOWE. Czas trwania...

Przydatność 70% Ściąga (fala, ruch falowy, ugięcie fali, Zjawisko Dopplera )

1)Ruch falowy-polega na przemieszczaniu się zaburzenia ośrodka sprężystego (gazy, ciecze, ciała stałe nie mają w próżni) ze stałą prędkością między cząsteczkami, które nie przemieszczają się, a wykonują ruch drgający. 2)Wytwarzanie fali: a)fale wytworzone na wodzie (koliste,płaskie-są one dwuwymiarowe): -powierzchnia falowa – utworzona jest przez punkty o tej samej...

Przydatność 100% „Jak rzucić wieniec zielony na grób wykopany w powietrzu” – P. Jastrun. Niewystarczalność słowa wobec koszmaru doświadczeń.

Po lekturze literatury dotyczącej okresu drugiej Wojny Światowej odnosi się wrażenie, iż przewodnim motywem jest śmierć. Wtedy było wiele momentów, gdy śmierć czaiła się na ówczesnego człowieka. Literatura, uświadamia nam, szczególnie młodym czytelnikom, na jak wiele sposobów można było zginąć. Najlepiej klimat tamtych dni oddaje wiersz Jarosława Iwaszkiewicza...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji