Treść zadania

Anonimova

1.Dokończ równania reakcji chemicznej . Napisz nazwy substratów i produktów. Określ typ reakcji chemicznej.

Mg + H2SO4 -> ....................... + ........................
Nazwy substratów : .............
Nazwy produktów : .............
Typ reakcji chemicznej : ...............

2. Podkreśl wzory tlenków metali:
CaO, P4O10 , Fe2O3 , MgO , SO3 , Na2O , CuO , H2O , Al2O3 , CO2 , ZnO , SiO2

3. Przyporządkuj podanym nazwom kwasów ich wzory sumaryczne :

- kwas siarkowy (VI) , kwas azotowy (V) , kwas chlorowodorowy , kwas węglowy , kwas siarkowy (IV)
- H2SO4 , H2SO3 , HNO3 , HCl , H2CO3

4. Uzupełnij równania reakcji chemicznych . zapisz nazwy otrzymanych soli :

a) ....... K2O + .................. H3PO4 -> ................. + ...................
Nazwa otrzymanej soli :............................
b) ......................... + ................. HCl --> ZnCl2 + H2O
Nazwa otrzymanej soli : ..........................
c) CaO + ...... HNO3 --> .............. + ...............
Nazwa otrzymanej soli : ..................
d) ..................... + .......................... --> SrCl2 + H2O
Nazwa otrzymanej soli : .........................

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • rob

    1.Dokończ równania reakcji chemicznej . Napisz nazwy substratów i produktów. Określ typ reakcji chemicznej.

    Mg + H2SO4 -> .MgSO4 + H2
    siarczan(VI) magnezu + wodór
    Nazwy substratów :magnez + kwas siarkowy(VI)
    Nazwy produktów : siarczan(VI) magnezu + wodór
    Typ reakcji chemicznej : .reakcja pojedynczej wymiany

    2. Podkreśl wzory tlenków metali:
    CaO, P4O10 , Fe2O3 , MgO , SO3 , Na2O , CuO , H2O , Al2O3 , CO2 , ZnO , SiO2

    CaO; Fe2O3, MgO, Na2O, CuO, Al2O3, ZnO

    3. Przyporządkuj podanym nazwom kwasów ich wzory sumaryczne :

    - kwas siarkowy (VI) - H2SO4
    , kwas azotowy (V) HNO3
    , kwas chlorowodorowy HCl,
    kwas węglowy , H2CO3
    kwas siarkowy (IV), H2SO3

    4. Uzupełnij równania reakcji chemicznych . zapisz nazwy otrzymanych soli :

    a) 3K2O + .2H3PO4 -> .2K3PO4 + 3.H2O
    Nazwa otrzymanej soli : fosforan(V) potasu

    b) ZnO + .2HCl --> ZnCl2 + H2O
    Nazwa otrzymanej soli : .chlorek cynku

    c) CaO + 2HNO3 --> Ca(NO3)2+ H2O
    Nazwa otrzymanej soli : .azotan(V) wapnia

    d) SrO. + .2HCl --> SrCl2 + H2O
    Nazwa otrzymanej soli : .chlorek strontu

Podobne zadania

Evi Wzory i nazwy soli Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Evi 25.3.2010 (21:22)
monikak6 Oblicz wartościowość pierwiastków w następujących kwasach i podaj nazwy Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: monikak6 6.4.2010 (17:03)
monikak6 Ułóż równania reakcji podanych tlenków z wodą lub zaznacz, że reakcja Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: monikak6 8.4.2010 (18:58)
kasiuniakkkk w wyniku reakcji redukcji tlenku ołowiu(II) węglem otrzymano 20,7g ołowiu. Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kasiuniakkkk 13.4.2010 (17:33)
PROSTOtv równania reakcji chemicznych Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: PROSTOtv 14.4.2010 (16:10)

Podobne materiały

Przydatność 50% Wpływ powierzchni międzyfazowej na szybkość reakcji chemicznej

Wszystko znajdyje sie w podanym załączniku... za prace dostałam 4+

Przydatność 75% Logika - nazwy

NAZWY 1. POJĘCIA: NAZWA-wyraz lub wyrażenie rozumiane jednoznacznie, które nadaje się na przedmiot lub orzecznik orzeczenia imiennego (orzeczenie imienne to takie orzeczenie, które stwierdza, że podmiot jest taki a taki, np. Jan jest adwokatem, stał się adwokatem, został adwokatem) w zdaniu; DESYGNAT-przedmiot, dla którego dana nazwa jest znakiem; desygnatem danej nazwy jest wtedy...

Przydatność 100% Nazwy Obcokrajowców

Zapraszam do pobierania załącznika.

Przydatność 55% Nazwy rzeczowników

Rzeczowniki to nazwy: - osób np. lekarz - zwierząt np. pies - roślin np. kwiat - rzeczy np. stół - cech np. mądrość - uczuć np. radość - czynności np. bieganie - pojęć np. synteza (łączenie) Odpowiadają na pytania: kto? co?

Przydatność 50% Nazwy solminizacyjne

Pozornie trudna wydawałoby się naukowa klasyfikacja metod kształcenia słuchu muzycznego odstrasza od zagłębienia się w krótkie studium na ten temat. W edukacyjnych działaniach muzycznych wykształciły się dwa nurty solmizacji (dawniej solfeżu). Mianowicie: metoda absolutna, ze stałym dźwiękiem "do" i metoda relatywna, inaczej względna, ze zmiennym położeniem nuty "do"....

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji