Treść zadania
Autor: ~Damian Dodano: 9.4.2012 (19:12)
Proszę o pomoc w zadaniach z matematyki, nie wszystkie muszą być zrobione. Polecenia do zadań na zdjęciach.
Z góry bardzo dziękuje.
http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0271u.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/69/zdjcie0272p.jpg/
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: nikola29 15.4.2010 (19:01) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
gosia1977 9.4.2012 (21:00)
zalacznik
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
1 0
antekL1 13.4.2012 (16:52)
Zad. 1a.
Kąt 110* jest kątem środkowym, opartym na tej samej cięciwie co kąt alfa.
Kąt alfa wynosi więc połowę 110 czyli 55* (to twierdzenie NA PEWNO było na lekcji).
Zad. 1b.
Poprowadź cięciwę łączącą polne punkty tego zygzaka na dole. Odpowiedni kąt środkowy to 360 - 300 = 60 stopni. Kąt beta jest jego połową czyli beta = 30*.
Zad. 1c.
Promień okręgu jest prostopadły do stycznej więc kąt w tym trójkącie o wierzchołku gamma to 90 - 52 = 38. Zaznaczony trójkąt z wierzchołkiem gamma jest równoramienny, więc gamma = 180 - 2 * 38 = 104 stopnie.
Zad. 2a - i pozostałe z zadania 2. Z twierdzenia Talesa:
\frac{x+9}{9} = \frac{2+6}{6}
(Zauważ, NIE x/2 = 9/6). Jak się tą proporcję wymnoży to wychodzi x = 3
Zad. 2b.
\frac{y}{6} = \frac{10+4}{4}
(tam jest chyba 10, niewyraźnie! Zauważ, że dodałem 10 + 4. Wynik: y = 21
Zad. 2c.
\frac{4+z}{4} = \frac{15}{10}
Wynik: z = 2
Zad. 3a.
Nie wiem, czy taka argumentacja wystarczy, spytaj profesora od matmy.
Gdyby był trójkąt prostokątny to 2^ + 3^2 musiałoby być równe 4^2
(czytaj ^2 jako "do kwadratu")
Ale 2^ + 3^2 = 4 + 9 = 13, natomiast 4^2 = 16.
13 < 16 co świadczy o rozwartokątnym trójkącie.
Zad. 3b.
Dłuższe to te 3 i 4. Zrób rysunek taki jak 2b, tylko zamiast 6 napisz y, zamiast y napisz 2, zamiast 10 i 4 napisz 2 i 2. Widać, że szukany odcinek to połowa boku o długości 2, czyli y = 1
Zad. 4.
Niech będzie tak: a = 9, to druga przyprostokątna, b = zobaczymy, to pierwsza przyprostokątna, c = b + 3, to przeciwprostokątna. Z tw. Pitagorasa:
9^2 + b^2 = (b+3)^2
Jak się to równanie kwadratowe na 'b' rozwiąże wychodzi: b = 12.
Wobec tego c = 12 + 3 = 15 i teraz:
a) Obwód = 9 + 12 + 15 = 36 cm
b) Promień okręgu opisanego to połowa przeciwprostokątnej czyli R = 7,5 cm
c) Promień okręgu wpisanego to 2 razy pole dzielone przez obwód. Ale pole to iloczyn 9 * 12 / 2, czyli
r = 2 * 9 * 12 / 2 dzielone przez 36, czyli r = 3 cm
d) Środkowe trójkąta przecinają się w punkcie, który je dzieli na części w stosunku 2 : 1. Jednocześnie środkowa, o której mowa w zadaniu, to promień opisanego okręgu, czyli 7,5 cm. Jej 2 / 3 to 5 cm. Tak jest z tym promieniem tylko w prostokątnych trójkątach.
Ponownie powołuję się na twierdzenie, które powinno być na lekcjach.
Mam nadzieję, że się nie pomyliłem...
Pozdrowienia - Antek
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie