Treść zadania
Autor: basia30322 Dodano: 3.4.2012 (20:54)
Hej-) dziś miałam kartkówkę z matmy ale wogule nie umiałam tego zrobić pamiętam było to na lekcji ale kompletnie nic nie umiem z tej matmy chyba dopiero babcia będzie mi pomagać.
Więc: przykłady które były na kartkówce:
a) -3(x+1) =6
b)1/6x+1/6=1
c)-(4-x)=2(3-x)
d) -2(x-2)=2
e)6/7x-4/7=1
f)4(a-1)=-(1+a)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
gosia1977 3.4.2012 (21:17)
a) -3(x+1) =6 / :(-3)
x+1=-2
x=-3
b)1/6x+1/6=1 /*6
x+1=6
x=5
c)-(4-x)=2(3-x)
-4+x=6-2x
x+2x=6+4
3x=10 /:3
x=10/3
x=3 1/3
d) -2(x-2)=2 /:(-2)
x-2=-1
x=1
e)6/7x-4/7=1 /*7
6x-4=7
6x=11 /:6
x=11/6
x=1 5/6
f)4(a-1)=-(1+a)
4a-4=-1-a
5a=3 /:5
a=3/5Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
gabi1 3.4.2012 (21:27)
a) -3(x+1) =6 / :(-3)
x+1=-2
x=-3
b)1/6x+1/6=1 /*6
x+1=6
x=5
c)-(4-x)=2(3-x)
-4+x=6-2x
x+2x=6+4
3x=10 /:3
x=10/3
x=3 1/3
d) -2(x-2)=2 /:(-2)
x-2=-1
x=1
e)6/7x-4/7=1 /*7
6x-4=7
6x=11 /:6
x=11/6
x=1 5/6
f)4(a-1)=-(1+a)
4a-4=-1-a
5a=3 /:5
a=3/5Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Konto usunięte, 4.4.2012 (08:34)
## a) ##
-3(x+1) =6
-3x - 3 = 6
-3x = 6 + 3
-3x = 9 / : (-3)
x = -3
## b) ##
1/6x + 1/6 = 1
1/6x = 1 - 1/6
1/6x = 5/6 / : 1/6
x = 5/6 : 1/6
Podzielić ułamek przez ułamek to pomnożyć przez odwrotność
x= 5/6 * 6/1
x= 5/1 = 5
x= 5
## c) ##
-(4-x)=2(3-x)
- 4 + x = 6 - 2x
x + 2x = 6 + 4
3x = 10 / : 3
x = 10 : 3
x = 3 i 1/3
## d) ##
-2(x-2) = 2
-2x + 4 = 2
-2x= 2 - 4
-2x = - 2 / : (-2)
x = 1
## e) ##
6/7x - 4/7 = 1
6/7x = 1 + 4/7
6/7x = 1 i 4/7 / : 6/7
x = 11/7 : 6/7 ( czyli mnożę przez odwrotność )
x = 11 / 6
x = 1 i 5/6
## f ) ##
4(a-1 )= - (1+a)
4a - 4 = -1 - a
4a + a = -1 + 4
5a = 3 / : 5
a = 3 / 5Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
dlugosc okregu wpisanego w szesciokad foremny jest rowna 4pi, oblicz pole tego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: wentor 11.4.2010 (13:11) |
na jutro :(:( a ja tego nie umiem ;// Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: izolek123 15.4.2010 (15:52) |
pole powierzchni szescianu wynosi 150 ile wynosi objetosc tego szescianu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Agati12 15.4.2010 (17:10) |
pomocy wązne potrzebuję tego ;( Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: maj_eczka317 21.4.2010 (14:58) |
Ostrosłupy... Prosze o pomoc, nie umiem tego. ! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Agatt_ 19.4.2010 (21:55) |
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
3 0
sonar 3.4.2012 (21:40)
a)
-3(x+1) =6
-3x - 3 = 6
-3x= 6 + 3
-3x= 9
x= 9 : (-3)
x= -3
spr.
-3(x+1) =6
-3( -3+ 1) = 6
-3 * (-2) = 6
6=6
L=P
b)
1/6x+1/6=1
1/6x = 1 - 1/6
1/6x = 5/6
x= 5/6 : 1/6
x = 5/6 * 6/1 ( skracam 6 z 6)
x= 5/1 * 1/1
x= 5/1
x= 5
spr.
1/6x+1/6=1
1/6 * 5 + 1//6 = 1
5/6 + 1/6 = 1
6/6= 1
1=1
L=P
c)
-(4-x)=2(3-x)
- 4 + x = 6 - 2x
x + 2x = 6 + 4
3x= 10
x= 10 : 3
x= 3 i 1/3
spr.
-(4-x)=2(3-x)
- (4 - 3 i 1/3) = 2(3- 3 i 1/3)
- (2/3) = 2* (-1/3)
- 2/3 = - 2/3
L=P
d)
-2(x-2)=2
-2x + 4 = 2
-2x= 2 - 4
-2x= - 2
x= -2 : (-2)
x= 1
spr.
-2(x-2)=2
-2( 1 - 2) = 2
-2 * (-1) = 2
2=2
L=P
e)
6/7x-4/7=1
6/7x= 1 + 4/7
6/7x= 1 i 4/7
x= 1 i 4/7 : 6/7
x= 11/7 : 6/7
x= 11/7 * 7/6 (skracam 7z7)
x= 11/1 * 1/6
x= 11/6
x= 1 i 5/6
spr.
6/7x-4/7=1
6/7 * 1 i 5/6 - 4/7= 1
6/7 * 11/6 - 4/7= 1 (skracam 6 z 6)
1/7 * 11/1 - 4/7 = 1
11/7 - 4/7 = 1
7/7= 1
1=1
L=P
f)
4(a-1)= - (1+a)
4a - 4 = -1 - a
4a + a = -1 + 4
5a = 3
a= 3 : 5
a= 3/5
spr.
4(a-1)= - (1+a)
4(3/5 -1) = - (1 + 3/5)
4 * (-2/5) = - 1 i 3/5
- 8/5= 1 i 3/5
- 1 i 3/5 = - 1 i 3/5
L=P
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie