Treść zadania

kasiek816a

Mam zadanie z matematyki którego nie kumam .;/! Proszę pilnie o pomoc .!
Jak można to proszę o obliczenia . Jak coś to znajdziesz to w podręczniku "Matematyka w okół nas ,podręcznik dla szkoły podstawowej 6" .

1/193
a)
(-4)*6 =
(-9)*11=
(-14)*7=
(-15)*(-15)=
b)
8*(-6)=
9*(-8)=
7*(-7)=
10*(-20)=
c)
(-2)*(-9)=
(-25)*(-1)=
(-6)*(-7)=
(-12)*(-8)=

2/193
a)
(-1)*(-1)*(-2)=
(-1)*(-1)*(-1)*(-1)=
(-5)*(-1)*(-7)=
b)
(-5)*(-6)*(-2)=
(-8)*(-1)*(-5)*(-2)=
(-6)*2*(-5)*(-1)=

7/194
Oblicz :
a) drugą potęgę każdej z liczb: -2,2,10,1000,-1000.
b)trzecią potęgę każdej z liczb: -1,1,-4,4,-10,10 .




Z góry dzięki .! :*

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    1/193
    a)
    (-4)*6 = -24
    (-9)*11= -99
    (-14)*7= -98
    (-15)*(-15)= 225
    b)
    8*(-6)= -48
    9*(-8)= -72
    7*(-7)= -49
    10*(-20)= -200
    c)
    (-2)*(-9)= 18
    (-25)*(-1)= 25
    (-6)*(-7)= 42
    (-12)*(-8)= 96

    2/193
    a)
    (-1)*(-1)*(-2)= 1* (-2) = -2
    (-1)*(-1)*(-1)*(-1)= 1*1 = 1
    (-5)*(-1)*(-7)= 5*(-7) = -35
    b)
    (-5)*(-6)*(-2)= 30*(-2) = -60
    (-8)*(-1)*(-5)*(-2)= 8*10 = 80
    (-6)*2*(-5)*(-1)= (-12)*5 = -60

    7/194
    Oblicz :
    a) drugą potęgę każdej z liczb: -2,2,10,1000,-1000.
    -2 do drugiej = 4
    2 do drugiej = 4
    10 do drugiej = 100
    1000 do drugiej = 1 000 000
    -1000 do drugiej = 1 000 000

    b)trzecią potęgę każdej z liczb: -1,1,-4,4,-10,10 .

    -1 do trzeciej = -1
    1 do trzeciej = 1
    -4 do trzeciej = -64
    4 do trzeciej = 64
    -10 do trzeciej = -1000
    10 do trzeciej = 1000

Rozwiązania

  • Hanqaa44

    a więc chodzi o to że jak masz np. (-4)*6 to najpierw paczysz na znaki tzn. - i + daje - więc wynik na minusie i po prostu obliczasz czyli: (-4)*6= (-24)
    a)(-9)*17=(-153)
    (-14)*7=(-98)
    (-15)*(-15)=225
    b)8*(-6)=(-48)
    9*(-8)=(-72)
    7*(-7)=(-49)
    10*(-20)=(-200)
    c)(-2)*(-9)=18
    (-25)*(-1)=25
    (-6)*(-7)=42
    (-12)*(-8)=96

    2/193
    Jak masz (-1)*(-1)*(-2) to najpierw na znaki paczysz tzn . (-1)*(-1) daje 1 i to * (-2) . Więc +1 i (-2) daje - 2
    Tu już mi sie nieche przykładów pisać więc same wyniki :
    ...=1
    ...=(-35)

    dopiero teraz sie skapnełam że kto dodał odp. :(

Podobne zadania

przemooo70 Zadanie o cukierkach . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 3 rozwiązania autor: przemooo70 25.3.2010 (16:34)
magdap1999 Temat :Zadanie z treścią. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: magdap1999 28.3.2010 (21:05)
krystek12345a Zadanie z matmy. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: krystek12345a 7.4.2010 (15:37)
GK67 zadanie tekstowe Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: GK67 12.4.2010 (17:01)
paulaa123 Proszęę o pomoc ,! wyrażenia alg. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: paulaa123 13.4.2010 (14:45)

Podobne materiały

Przydatność 80% Bilans dzienny (miesięczny) jak rozwiązać takie zadanie?

Dzienny bilans energii elektrycznej w kuchni wynosi: - 4 żarówki o mocy 100W każda czynne przez 5h, - kuchenka elektryczna o mocy 1800W przez 30min. Oblicz miesięczny koszt zużycia energii elektrycznej w kwietniu, jeżeli cena 1kWh wynosi 0,40zł. (WYPISUJCIE DANE NA EGZAMINIE, PONIEWAŻ ZA TO SĄ PUNKTY I MACIE PEWNOŚĆ ŻE O NICZYM NIE ZAPOMNIELIŚCIE) ROZWIĄZANIE: Dane:...

Przydatność 50% Bohater romantyczny - relikt przeszłości czy pilnie poszukiwany.

Uważam, że bohater romantyczny jest reliktem przeszłości. W celu uzasadnienia mojego zdania opisze postacie literackie na przykładzie, których uzasadnię moją opinię. Zanim przystąpię jednak do przytaczania konkretnych przykładów napisze, kim w ogóle jest nasz „bohater romantyczny”, czym się charakteryzuje, jak go rozpoznać. „Słownik Encyklopedii Języka...

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji