Treść zadania
Autor: kasiek816a Dodano: 30.3.2012 (17:08)
Mam zadanie z matematyki którego nie kumam .;/! Proszę pilnie o pomoc .!
Jak można to proszę o obliczenia . Jak coś to znajdziesz to w podręczniku "Matematyka w okół nas ,podręcznik dla szkoły podstawowej 6" .
1/193
a)
(-4)*6 =
(-9)*11=
(-14)*7=
(-15)*(-15)=
b)
8*(-6)=
9*(-8)=
7*(-7)=
10*(-20)=
c)
(-2)*(-9)=
(-25)*(-1)=
(-6)*(-7)=
(-12)*(-8)=
2/193
a)
(-1)*(-1)*(-2)=
(-1)*(-1)*(-1)*(-1)=
(-5)*(-1)*(-7)=
b)
(-5)*(-6)*(-2)=
(-8)*(-1)*(-5)*(-2)=
(-6)*2*(-5)*(-1)=
7/194
Oblicz :
a) drugą potęgę każdej z liczb: -2,2,10,1000,-1000.
b)trzecią potęgę każdej z liczb: -1,1,-4,4,-10,10 .
Z góry dzięki .! :*
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Hanqaa44 31.3.2012 (12:14)
a więc chodzi o to że jak masz np. (-4)*6 to najpierw paczysz na znaki tzn. - i + daje - więc wynik na minusie i po prostu obliczasz czyli: (-4)*6= (-24)
a)(-9)*17=(-153)
(-14)*7=(-98)
(-15)*(-15)=225
b)8*(-6)=(-48)
9*(-8)=(-72)
7*(-7)=(-49)
10*(-20)=(-200)
c)(-2)*(-9)=18
(-25)*(-1)=25
(-6)*(-7)=42
(-12)*(-8)=96
2/193
Jak masz (-1)*(-1)*(-2) to najpierw na znaki paczysz tzn . (-1)*(-1) daje 1 i to * (-2) . Więc +1 i (-2) daje - 2
Tu już mi sie nieche przykładów pisać więc same wyniki :
...=1
...=(-35)
dopiero teraz sie skapnełam że kto dodał odp. :(Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Zadanie o cukierkach . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: przemooo70 25.3.2010 (16:34) |
Temat :Zadanie z treścią. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 6 rozwiązań | autor: magdap1999 28.3.2010 (21:05) |
Zadanie z matmy. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: krystek12345a 7.4.2010 (15:37) |
zadanie tekstowe Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: GK67 12.4.2010 (17:01) |
Proszęę o pomoc ,! wyrażenia alg. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: paulaa123 13.4.2010 (14:45) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Bilans dzienny (miesięczny) jak rozwiązać takie zadanie?
Dzienny bilans energii elektrycznej w kuchni wynosi: - 4 żarówki o mocy 100W każda czynne przez 5h, - kuchenka elektryczna o mocy 1800W przez 30min. Oblicz miesięczny koszt zużycia energii elektrycznej w kwietniu, jeżeli cena 1kWh wynosi 0,40zł. (WYPISUJCIE DANE NA EGZAMINIE, PONIEWAŻ ZA TO SĄ PUNKTY I MACIE PEWNOŚĆ ŻE O NICZYM NIE ZAPOMNIELIŚCIE) ROZWIĄZANIE: Dane:...
Przydatność 50% Bohater romantyczny - relikt przeszłości czy pilnie poszukiwany.
Uważam, że bohater romantyczny jest reliktem przeszłości. W celu uzasadnienia mojego zdania opisze postacie literackie na przykładzie, których uzasadnię moją opinię. Zanim przystąpię jednak do przytaczania konkretnych przykładów napisze, kim w ogóle jest nasz „bohater romantyczny”, czym się charakteryzuje, jak go rozpoznać. „Słownik Encyklopedii Języka...
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 0
asiek630 30.3.2012 (17:51)
1/193
a)
(-4)*6 = -24
(-9)*11= -99
(-14)*7= -98
(-15)*(-15)= 225
b)
8*(-6)= -48
9*(-8)= -72
7*(-7)= -49
10*(-20)= -200
c)
(-2)*(-9)= 18
(-25)*(-1)= 25
(-6)*(-7)= 42
(-12)*(-8)= 96
2/193
a)
(-1)*(-1)*(-2)= 1* (-2) = -2
(-1)*(-1)*(-1)*(-1)= 1*1 = 1
(-5)*(-1)*(-7)= 5*(-7) = -35
b)
(-5)*(-6)*(-2)= 30*(-2) = -60
(-8)*(-1)*(-5)*(-2)= 8*10 = 80
(-6)*2*(-5)*(-1)= (-12)*5 = -60
7/194
Oblicz :
a) drugą potęgę każdej z liczb: -2,2,10,1000,-1000.
-2 do drugiej = 4
2 do drugiej = 4
10 do drugiej = 100
1000 do drugiej = 1 000 000
-1000 do drugiej = 1 000 000
b)trzecią potęgę każdej z liczb: -1,1,-4,4,-10,10 .
-1 do trzeciej = -1
1 do trzeciej = 1
-4 do trzeciej = -64
4 do trzeciej = 64
-10 do trzeciej = -1000
10 do trzeciej = 1000
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie