Treść zadania

ela1977

opisz budowe atomów poniższych pierwiastków chemicznych,podaj liczbę protonówi elektronów,neutronów,neuklonów:żelaza,miedzi,sodu,fluoru,boru

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    żelaza, Fe - l. atom=26, l. masowa=56
    protony=26
    elektrony=26
    neutrony=56-26=30 (l. masowa - ilość protonów)
    nukleony=26+30=56 (ilość protonów + ilość neutronów)

    miedzi, Cu l. atom = 29, l. masowa=64
    protony=29
    elektrony=29
    neutrony=64-29=35 (l. masowa - ilość protonów)
    nukleony=29+35=64 (ilość protonów + ilość neutronów)

    sodu Na, l atom =11, l. masowa = 23
    protony=11
    elektrony=11
    neutrony=23-11=12 (l. masowa - ilość protonów)
    nukleony=11+12=23 (ilość protonów + ilość neutronów)

    fluoru F, l. atom =9, l. masowa = 19
    protony=9
    elektrony=9
    neutrony=19-9=10 (l. masowa - ilość protonów)
    nukleony=9+10=19 (ilość protonów + ilość neutronów)

    boru B, l. atom.=5, l. masowa=11
    protony=5
    elektrony=5
    neutrony=11-5=6 (l. masowa - ilość protonów)
    nukleony5+6=11 (ilość protonów + ilość neutronów)

Rozwiązania

Podobne zadania

ewela2010 podaj wzór strukturalny związków organicznych: a) palamitynian potasu b) Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: ewela2010 27.3.2010 (19:07)
asienkaanml napisz równanie reakcji kwasu mrówkowego z alkoholem etylowym oraz podaj Przedmiot: Chemia / Liceum 3 rozwiązania autor: asienkaanml 30.3.2010 (15:10)
martus91 podaj reakcje Przedmiot: Chemia / Liceum 2 rozwiązania autor: martus91 12.4.2010 (19:22)
olaf2010 podaj dwa argumenty przemawiające przeciw stosowaniu izotopów Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: olaf2010 24.4.2010 (20:59)
olaf2010 podaj dwa argumenty przemawiające przeciw stosowaniu izotopów Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: olaf2010 24.4.2010 (21:01)

Podobne materiały

Przydatność 60% Opisz budowe i zasade działania różnych typów sadzarek

Opisz budowę i zasadę działania różnych typów sadzarek. Na wysokie plony dobrej jakości wpływ ma wiele czynników, jednak jednym z podstawowych jest dobrej jakości rozsada. Powinna być ona zdrowa, krępa, z dobrze rozwiniętym systemem korzeniowym oraz zahartowana przed sadzeniem. Niezależnie czy jest to rozsada rwana, czy przygotowana w paletach wielokomórkowych, powinna być w...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 65% Opisz historię rozwoju mikroprocesorów rodziny INTEL 80x86(88). Podaj cechy charakterystyczne tych procesorów i ich możliwości.

Wiadomości ogólne o procesorach. Komputer jest zespołem układów cyfrowych tworzących system mikroprocesorowy. W jego skład wchodzą układy np. pamięci, ale także układy jakościowo nowe, takie jak mikroprocesor. Podając określenie systemu mikroprocesorowego, stwierdzamy, że jednym z jego elementów jest uniwersalny układ przetwarzający informacje i sterujący...

Przydatność 80% Co jest największym problemem społecznym w twoim środowisku. Opisz ten problem, podaj jego przyczyny i rozważ możliwe środki zaradcze.

Na co dzień stykamy się z różnymi problemami dotykającymi nasze społeczeństwo. Niezależnie czy problem dotyczy nas samych, naszych bliskich, znajomych czy też obcych jest problemem społecznym. Wystarczy wyjść na ulice i rozejrzeć się. Zaczynając od prawej strony widzimy: bezdomnych, bezrobotnych, alkoholików, przestępców, narkomanów, prostytutki, złodziei itp....

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji