Treść zadania
Autor: Artur11653 Dodano: 24.3.2012 (18:39)
Sprawdź czy punkty P,M,L leżą na jednej prostej.
P=(1,0), M=(0,-3), L=(2,2)
Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty A,B,C były współliniowe.
A=(x,3) B=(5,2) C=(-4,-7)
A=(-3,-7) B=(1,1) C=(0,y)
Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty P,Q,R były współliniowe.
P=(3,0) Q=(4,-1/3) R=(x,1)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
creper 25.3.2012 (09:57)
P=(3,0) Q=(4,-1/3) R=(x,1
A=(x,3) B=(5,2) C=(-4,-7)
A=(-3,-7) B=(1,1) C=(0,y)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
wierzchołkami trójkąta ABC są punkty: A=(-2,-1)B=(6,1) C=(7,10) napisz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: agatka 29.3.2010 (09:25) |
Punkty A=(-1,3) i C=(7,9) są przeciwległymi wierzchołkami prostokąta ABCD. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: iwona5000 17.4.2010 (11:34) |
Napisz równanie prostej prostopadłej do prostej 6x-y+2=0 i przechodzącej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: rafaljanek 8.4.2010 (19:03) |
znajdź równanie prostej prostopadłej do prostej y=1/2+7 i przechodzącej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aluszacedro 12.4.2010 (15:09) |
punkty A=(-3,2) B=(5,-2) C=(4,3) są kolejnymi wierzchołkami trapezu ABCD o Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aluszacedro 12.4.2010 (15:26) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Historia jednej starości.
Życie, tak piękne i wspaniałe, od zawsze dawało mi wycisk. Nie ważne czy jako dziecko czy dorosły, w dzień czy w nocy, z kimś czy sam, kamień wciąż na górę wpychany, spadał, gdy tylko miałem chwilę, aby odsapnąć. Często bywało, że zanim zabrałem się do jego wpychania, leżałem bezsilnie konający, walcząc z powracającą wciąż psychiczną agonią. Samolubem wszakże...
Przydatność 70% Saint Simon - główne punkty jego myśli socjologicznej
1. Wpływ Wielkiej Rewolucji Francuskiej na myśl Saint-Simona Za punkt wyjścia do przedstawienia poglądów Saint-Simona przyjmuje się moment, w którym zdał on sobie sprawę, że rozwój społeczeństwa w okresie między Reformacją a Rewolucją Francuską i wojnami napoleońskimi doprowadził do rozkładu porządku feudalnego, ale na jego miejsce nie wniósł porządku równie...
Przydatność 80% Akcja pod Arsenałem (punkty w postaci równoważników zdań)
1. Niespodziewane aresztowanie rudego i jego ojca 2. Przewiezienie na Pawiak 3. Bicie chłopca przez Niemców 4. Przerwanie śledztwa z powodu milczenia 5. Dotarcie strasznej wiadomości do przyjaciół 6. Postanowienie odbicia Janka Bytnara 7. Słabe przygotowanie militarne 8. Uzyskanie informacji o przewożeniu Rudego z Szucha na Pawiak 9. Staranne zaplanowanie odbicia Janka 10....
Przydatność 50% Czy za wolontariat powinny być przyznawane punkty na świadectwie?
Bezinteresowność czy chęć korzyści? Wielu młodych ludzi zwykło mawiać, że są osobami altruistycznymi. Lubią pomóc starszej pani nieść zakupy, pomagają w szkole znajomym, pracują w wolontariacie. Tak, jak to wynika z definicji, jest to pomoc bezinteresowna. Ministerstwo Oświaty chce jednak wprowadzić punkty za działalność uczniowską w wolontariacie. Według mnie, jest...
Przydatność 50% Wiosna Ludów- wszystko w jednej pracy.
Przyczyną ruchów rewolucyjnych, które wstrząsnęły Europą w latach 1848 i 1849, były pragnienia liberalizacji prawa i dążenia narodowe (Niemcy i Włosi walczyli o zjednoczenie, a Węgrzy o niepodległość). Wiosna Ludów objęła także ziemie polskie; w zaborze austriackim doszło ostatecznie do uwłaszczenia chłopów, w zaborze pruskim ludność nie uzyskała zapowiadanej przez...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rybitwa11 24.3.2012 (21:15)
Zad.1.Sprawdź czy punkty P,M,L leżą na jednej prostej.
P=(1,0), M=(0,-3), L=(2,2)
Jeżeli punkty leżą na jednej prostej, to współrzędne tych punktów spełniają równanie tej prostej y= ax+b
P(1,0), x=1 y=0
0=a*1+b
czyli a+b=1
m(0,-3) x=0,y=-3
-3=x*0+b
czyli b=3
L(2,2) x=2 y=2
2=2*a+b
czyli 2a+b=2
Mamy układ 3 równań z niewiadomymi a,b
a+b=1
b=3
2a+b=2
a+3=1
2a+3=2
a=1-3=-2
2*(-2)+3=2
-4+3=2
-1≠2 Te punkty nie leża na jednej prostej
Zad.2. Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty A,B,C były współliniowe.
a).A=(x,3) B=(5,2) C=(-4,-7)
y=ax+b
----------
2=5a+b
-7=-4a+b
b=2-5a
b=4a-7
2-5a=4a-7
-5a-4a=-7-2
-9a=-9
a=1
b=4*1-7=4-7=-3
Prosta przechodząca przez punkty BiC ma równanie
y=x-3
Aby punkt A należał do tej prostej, to współrzędne tego punktu musza spełniać równanie tej prostej czyli
3=x-3
x=3+3=6, więc brakująca liczba x=6.
b).A=(-3,-7) B=(1,1) C=(0,y)
Postępujemy analogicznie jak poprzednio:
y=ax+b
-7=-3a+b
1=a+b
b=3a-7
b=-a+1
3a-7=-a+1
3a+a=1+7
4a=8
a=4
b=-4+1=-3
Równanie prostej przechodzącej przez punkty A,B ma równanie:
y=4x-3
Sprawdzamy dla jakiego y, współrzędne punktu C spełniają to równanie. x=0, to y=-3.
Zad.3. Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty P,Q,R były współliniowe.
P=(3,0) Q=(4,-1/3) R=(x,1)
dla P mamy: 0=3a+b
dla Q mamy: -1/3=4a+b
obliczamy b z obu równań:
b=-3a
b=-4a-1/3
-3a=-4a-1/3
-3a+4a=-1/3
a=-1/3
b=-3*(-1/3)=-1
to prosta przechodząca przez punkty P,Q ma równanie: y=-1/3x-1
Sprawdzamy, dla jakiego x punkt R należy do tej prostej.
1=-1/3x-1
-1/3x=1+1
x=2: (-1/3)=-6
szukana wspólrzędna x=-6
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie