Treść zadania
Autor: kamilka97 Dodano: 21.3.2012 (19:18)
Wypisz 3 metafory z wiersza "Niepewność" Adama Mickiewicza!!! Na dzisiaj!!
NIEPEWNOŚĆ
Gdy cię nie widzę, nie wzdycham, nie płaczę,
Nie tracę zmysłów, kiedy cię zobaczę;
Jednakże gdy cię długo nie oglądam,
Czegoś mi braknie, kogoś widzieć żądam;
I tęskniąc sobie zadaję pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?
Gdy z oczu znikniesz, nie mogę ni razu
W myśli twojego odnowić obrazu?
Jednakże nieraz czuję mimo chęci,
Że on jest zawsze blisko mej pamięci.
I znowu sobie powtarzam pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie
Cierpiałem nieraz, nie myślałem wcale,
Abym przed tobą szedł wylewać żale;
Idąc bez celu, nie pilnując drogi,
Sam nie pojmuję, jak w twe zajdę progi;
I wchodząc sobie zadaję pytanie;
Co tu mię wiodło? przyjaźń czy kochanie?
Dla twego zdrowia życia bym nie skąpił,
Po twą spokojność do piekieł bym zstąpił;
Choć śmiałej żądzy nie ma w sercu mojem,
Bym był dla ciebie zdrowiem i pokojem.
I znowu sobie powtarzam pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?
Kiedy położysz rękę na me dłonie,
Luba mię jakaś spokojność owionie,
Zda się, że lekkim snem zakończę życie;
Lecz mnie przebudza żywsze serca bicie,
Które mi głośno zadaje pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czyli też kochanie?
Kiedym dla ciebie tę piosenkę składał,
Wieszczy duch mymi ustami nie władał;
Pełen zdziwienia, sam się nie postrzegłem,
Skąd wziąłem myśli, jak na rymy wbiegłem;
I zapisałem na końcu pytanie:
Co mię natchnęło? przyjaźń czy kochanie?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
analiza i interpretacja wiersza "Z głową na karabinie" Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adaska94 7.4.2010 (17:11) |
bardzo proszę o interpretację wiersza Cz. Miłosza ,,Nadzieja''...;D proszę Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: nadzia965 7.4.2010 (18:48) |
jaka jest rola poety i poezji na podstawie wiersza C. Miłosza pt. "Który Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kinia142 7.4.2010 (19:18) |
Proszę w miarę szybciutko :) Wiec tak: wypisz czesci mowy i zdania :D. 1. Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: noszekalosze 8.4.2010 (21:06) |
wypisz 10 środków poetyckich Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adrian52 15.4.2010 (17:49) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Analiza wiersza Adama Mickiewicza "Nad wodą wielką i czystą"
W trzech pierwszych strofach powtarza sie segment składniowy. Powstałe dzięki niemu zdania łączne ukazują jezioro, które jak lustro odbija zmienny obraz otaczającej je przyrody, a samo pozostaje niezmienione. Z koleii w przedostatniej strofie występuje anafora "i". Podmiot liryczny mówi tu o swojej postawie wobec świata. Trzykrotne powtórzenie bezokolicznika "płynąć" w...
Przydatność 55% Analiza interpretacyjna wiersza Adama Mickiewicza pt. "Burza".
Cykl osiemnastu "Sonetów krymskich" został napisany przez poetę epoki romantyzmu, jaki był niewątpliwie Adam Mickiewicz. Wśród nich znalazł się utwór pt. "Burza", który jak się okazuje, jest refleksją autora nad jego morska podróżą i tym, co wydarzyło się podczas niej. Przedstawił on w nim obraz romantyczny w postaci widoku tonącego statku, znajdującego...
Przydatność 60% Interpretacja wiersza Adama Mickiewicza "Nad wodą wielką i czysta"
Adam Mickiewicz w wierszu "Nad woda wielką i czystą" ukazuje przyrode i uczucia człowieka. Dwie pierwsze strofy opisują przyrode nad jeziorem Lemańskim(to takie jezioro w Alpach). Jezioro to odbija wszystko, co znajduje sie wokoło. Poeta chce przekazać, że to jest trwałe i będzie trwać w nieskończoność. Natomiast dwie kolejne strofy opisują uczucia człowieka,...
Przydatność 65% Interpretacja wiersza "Żagluga" Adama Mickiewicza.
Sonet „Żegluga” składa się z dwóch części: opisowej i refleksyjnej. Ma stałą budowę: pierwsza i druga zwrotka po cztery, trzecia i czwarta po trzy. Część opisową można podzielić na dwie części. Pierwsza rozpoczyna się dynamicznym opisem morza: „Szum większy, gęściej morskie snują się straszydła”. Aby ukazać i podkreślić nerwowe napięcie autor zastosował:...
Przydatność 65% Analiza i interpretacja wiersza ''Do M...'' Adama Mickiewicza.
Podmiotem lirycznym jest nieszczęśliwy kochanek , który musiał rozstac się z kochaną. Utwór nalezy do liryki zwrotu do adresata .Podmiot liryczny zwraca sie bezpośrednio do ukochanej Mryli opowiadajacej jej o swoich uczuciach. Wiersz jest zbudowany dziesięciu strofczterowersowuch. W utworze występuja rymy krzyżowe: dobie bawił tobie zostawił Ponadto są one...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie