Treść zadania
Autor: asiA454 Dodano: 20.3.2012 (19:05)
Zad.1
Udowodnij, że różnica dwóch kolejnych liczb nieparzystych jest liczbą parzystą.
Zad.2
Na skrzyżowaniu ulic postanowiono zastosować rozwiązanie bezkolizyjne. Kształtem nie przypomina ono
klasycznego ronda, podobne jest raczej do trójkąta równobocznego o krawędzi długości 22m. Jaką powierzchnię zajmie ta budowa? Wynik przedstaw w arach (zaokrąglij do jedności).
Zad.3
Ewa targuje się ze sprzedawcą o cenę sprzedawanego miodu. Ewa chce kupić każdy słoik po 17,50zł, natomiast sprzedawca proponuje, że odda słoik miodu gratis, a pozostałe sprzeda po 20zł za słoik. Ile słoików
miodu może kupić Ewa, aby transakcja była dla niej opłacalna?
Zad.4
Do ciasta należy mieszać mąkę z cukrem w stosunku wagowym 5:3. Ile należy wziąć dekagramów mąki, aby
otrzymać 1,2 kg takiej mieszaniny?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agacik 7.4.2010 (20:38) |
uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: misia9492 8.4.2010 (14:41) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 75% Spadek współczesności dla kolejnych pokoleń
W poniższej pracy postaram się wymienić niektóre z wartości, jakie nasza współczesność pozostawi po sobie kolejnym pokoleniom. Moje zadanie nie jest łatwe, jednak spróbuję sobie z nim poradzić. Na pewno nasze prawnuki będą korzystać z komputerów, których wynalazcami są osoby żyjące w naszych czasach. Będą jeździć samochodami, które wymyślili współcześni mechanicy....
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie