Treść zadania
Autor: bartoosz21 Dodano: 19.5.2010 (17:59)
prosze was o szczegółowe streszczenie ksiązki pt" szatan z siódmej klasy" i opisy zagadek jak je rozwiązał pióro,odpytywanie ,skarb,lody ,nitka
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
ViCi17 19.5.2010 (18:00)
Autorem książki pt. "Szatan z siódmej klasy" jest Kornel Makuszyński. Główną postacią książki jest Adam Cisowski. Ma siedemnaście lat i uczęszcza do siódmej klasy warszawskiego gimnazjum.
Adama poznajemy podczas lekcji historii prowadzonej przez profesora Gąsowskiego, pod koniec roku szkolnego. Uczniowie wywoływani tego dnia do odpowiedzi są nieprzygotowani. Dotychczas każdy uczeń wywołany do odpowiedzi odpowiadał bardzo dobrze. Profesor jest bardzo zdziwiony i nie może tego zrozumieć.
Adam przyjmuje winę za nieprzygotowanie uczniów na siebie. Twierdzi, że zna system, według którego profesor odpytuje uczniów. Przyznaje się, że dawno rozszyfrował jego metodę i ogłosił ją w klasie. Dzięki temu każdy uczeń wiedział, kiedy będzie pytany. W tym dniu profesor pomylił się i wybrał nie tych uczniów, których powinien.
Profesor postanawia udowodnić Adamowi, że jego odkrycie było przypadkowe i zaproponuje mu zakład. Adam ma przewidzieć, kogo Profesor zapyta na następnej lekcji. I tym razem udaje mu się przechytrzyć profesora.
Adam rozwiązuje zagadkę kradzieży wiecznego pióra. Domyśla się, że pióro zabrał jego szkolny kolega Burski, gdyż zauważa poprawę charakteru pisma kolegi z ławki.
Detektywistyczny talent Adama potwierdza też historia z chłopcem, który prowadził spółdzielnię uczniowską. Gdy wykonano bilans spółdzielni, okazało się, że brakuje dużej sumy pieniędzy. Rachunki i księgi sprawdzało wiele osób. Nikt nie znalazł błędu. Zwrócono się o pomoc do Adasia. Udaje mu się znaleźć błąd, którego nikt wcześniej nie dostrzegł.
Profesor Gąsowski widząc niezwykłe zdolności swojego ucznia postanawia poprosić go o pomoc w rozwikłaniu zagadki gnębiącej jego brata. W starym domu matematyka, Iwa Gąsowskiego, pojawił się dziwny Francuz. Chciał on kupić posiadłość. Brat profesora nie zgodził się na sprzedaż. Od tego czasu rodzinę Gąsowskich okradziono już dwa razy. Za każdym razem kradziono drzwi. W związku z tym profesor prosi Adasia, aby pojechał razem z nim do Bejgoły. Na początku chłopiec ma wątpliwości, ale po poznaniu bratanicy profesora, Wandy, rozwiewają się one.
Po przyjeździe do Bejgoły Adam poznaje rodzinę profesora Gąsowskiego i od razy zabiera się do obejrzenia domu i okolicy. Rozpytuje domowników o okolice, sąsiadów i ostatnie wydarzenia.
Podczas spaceru po parku Wanda i Adam zauważają skradający się cień. Jakiś człowiek obserwuje dom z ukrycia. Adam postanawia go schwytać. Zostaje jednak ogłuszony.
Gdy tylko poczuł się lepiej Adam postanawia poznać historię domu. W tym celu organizuje wyprawę na strych. Na strychu, w kufrze znajdują stare księgi. Jedną z nich jest pamiętnik księdza Jana Koszyczka. Opisana w nim jest historia francuskiego oficera armii napoleońskiej i jego adiutanta.
Następnego dnia w domu Gąsowskich zjawia się podejrzany malarz. Nie zna się na sztuce i interesują go tylko drzwi. Grozi Adasiowi i kradnie pamiętnik księdza.
Adam postanawia udawać, że wyjeżdża z Bejgoły. Chce rozejrzeć się po okolicy. Przypadkiem trafia do domu pani Niemczewskiej. Jej córkę poproszono o przetłumaczenie listy pisanego starą francuszczyzną. Adam wykonuje za nią tłumaczenie. Okazuje się, że autorem listu jest ten sam francuski oficer. Treść listu jest bardzo ciekawa.
Osobą, która przyszła po list jest podejrzany malarz. Adaś śledzi go i trafia do jego kryjówki. Okazuje się, że malarz ma wspólników. Adaś zostaje przez nich schwytany i zamknięty w piwnicy. Tam poznaje francuza, który chciał kupić dom w Bejgole.
W nocy jest ulewa i woda zalewa piwnicę. Adasiowi udaje się wezwać na pomoc obozujących nad jeziorem harcerzy. Okazuje się, że są to jego szkolni koledzy. Zanoszą chorego Francuza do księdza. Ksiądz opowiada im o tym, że kiedyś do kościoła przyniesiono rannego na drzwiach. Drzwi te wyjęto z małego domku w Bejgole. Wykorzystano je potem jako w szkółce. Adam znajduje na drzwiach ukryty napis-polecenie.
Razem z kolegami i profesorem Adam przygotowuje zasadzkę na bandytów. Udają, że odnaleźli skarb. Bandyci zabierają im skrzynię i uciekają. W tym czasie Adaś wyjaśnia zebranym rozwiązanie zagadki i znajduje skarb francuskiego oficera.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
stokrotka16 19.5.2010 (18:14)
W pierwszym rozdziale zapoznajemy się z postacią Pana Gąsowskiego. Był nauczycielem historii w klasach VII. Pasjonował się Cezarem i Napoleonem, natomiast nie cierpiał Hannibala. Uczniowie lubili go za jego uczciwość mądrość i jego marzycielskie roztargnienie. W ulubionej klasie historyka uczył się wyjątkowy uczeń. Adam Cisowski, bo tak miał na imię. wykazywał się niebywałą zaradnością, inteligencją i sprytem jak na swój wiek. Chłopak był mistrzem rozwiązywania zagadek i łamigłówek. Odkrył w jakim systemie profesor odpytuje podczas zajęć. Jak sam mówił wszystko to czynił by przygotować się do bycia detektywem. Gdy nadszedł czas wakacji, Adam razem z rodzicami szykował się do wyjazdu nad morze. Lecz nieoczekiwanie w domu zjawił się pan Gąsowski. Poprosił rodziców Adasie by ci pozwolili mu wyjechać razem z nim do jego rodzinnego majątku we wsi Bejgoła , by rozwiązać tam tajemniczą zagadkę. Państwo Cisowscy zgodzili się i Adaś udał się z profesorem do jego mieszkania w mieście. Gdy przybyli do domu pana Gąsowskiego drzwi otworzyła im bratanica profesora Wanda Gąsowska. Już od pierwszego spojrzenia zauroczyła Adasia. Usiedli wszyscy przy jednym stole i profesor zaczął opowiadać o co dokładnie mu chodzi i jaką ma prośbę do swojego ucznia. Zaczęło się od tego, że jakiś Francuz chciał obejrzeć dwór, ale interesowały go tylko drzwi Później, otrzymali propozycję sprzedania dworu za dużą sumę pieniędzy, jednak nie skorzystali z tej oferty. Po paru dniach zginęły dwie pary drzwi Znaleziono je potem w parku lecz były odarte z farby. Adaś, zaciekawiony tymi niezwykłymi okolicznościami, był już całkowicie pewien, że nie pojedzie nad morze i udał się wraz z profesorem i jego bratanicą do Bajłogi. Po dotarciu na miejsce Adam poznał rodzinę profesora , Iwo Gąsowskiego, który był zwariowanym matematykiem i jego żonę Ewę Gąsowską. Późnym popołudniem razem z Wandą zwiedził stary , zaniedbany dwór. W środku zauważył jakąś postać. Chciał się do niej zbliżyć i porozmawiać, ale niespodziewanie ktoś uderzył go w głowę. Chłopak pada nieprzytomny na ziemię. Po chwili Wanda znajduje Adama i przenosi go do domu. Leżąc parę dni w łóżku rozmyślał , o tych dziwnych zajściach i doszedł do wniosku że rozwiązania trzeba szukać w przeszłości. Postanowił porozmawiać z domownikami i przeszukać strych. Tam znalazł pamiętnik księdza, w którym było spisywane wszystko co działo się na dworze. Gdy to przeczytał trafił na pewien ślad. Dowiedział się, że na dworze przebywali swego czasu dwaj żołnierze cesarscy. Jeden z nich miał odmrożone nogi. Pan Gąsowski przyjął ich do siebie i umieścił w domku ogrodowym, ponieważ w głównej posiadłości umierała jego żona. Po śmierci pani Domiceli rannego przeniesiono do bawialni. Leżąc tam oficer cały czas przyglądał się portretowi przodków Gąsowskich. Oficer na łożu śmierci mówił ciągle o jakichś drzwiach. Uważano to jednak za przedśmiertne majaczenie. Gdy tylko zaczęło świtać udali się do ogrodowego domku, lecz drzwi tam już nie było. Po południu przybył wędrowny malarz prosząc o gościnę. Udzielono mu jej, ale Adaś nabrał podejrzeń co do jego osoby i oczywiście miał rację, ponieważ następnego dnia człowiek ukradł pamiętnik księdza. Nie czekając dłużej Adaś postanowił działać. Upozorował swój wyjazd, i przenocował w wiosce. Zaproszono go na obiad, podczas którego dowiedział się że panna Irenka została poproszona o przetłumaczenie starego listu . Okazało się że w tym liście oficer przekazał swoja ostatnia wolę, nakazał aby brat przybył do wsi, do dworu Gąsowskiego gdzie ukrył coś, co udało mu się ocalić z wojennej pożogi. Ma wejść do pokoju w którym przebywał przed śmiercią jego brat i rozważyć słowa, które będą dla niego wskazówką. Adam poznał te dwa wersy mówiące o tym, że dalszych poszlak należy szukać na drzwiach bramy . Wieczorem po list przyszedł nieznajomy chłopak, jednak Adaś rozpoznaje w nim fałszywego malarza, i postanawia iść za nim . Oszust wszedł do jakiegoś domu i wspólnie z kolegą próbowali rozwiązać zagadkę ale nic z tego nie wyszło. Po jakimś czasie położyli się spać. Adam obok domu znalazł stara budę. Postanowił przenocować tam do rana. Miał jednak pecha bo psy go wytropiły. Natychmiast znalazł go fałszywy malarz i jego kolega. Wykręcając ręce chłopcu zawlekli go do domu. Tam zaradzali aby objaśnił im znaki listu Francuza. Chłopiec udał, że nie potrafi tego rozszyfrować więc nakazali mu napisać list do Gąsowskiego, że nic mu nie jest. Adaś był sprytny i tak napisał ten list, że pierwsze litery wszystkich linijek tworzyły napis: ,,STRZEŻCIE DOMU�. Nie mogąc uzyskać żadnych wiadomości związali go i zamknęli w piwnicy. Po chwili okazało się że ma towarzystwo. Był tu także Francuz który przybył w poszukiwaniu skarbów. Wynajął dwóch ludzi aby zbadali drzwi we dworze. Fałszywy malarz dowiedział się z listu o skarbie Francuza. Chcąc zagarnąć wszystko dla siebie związali go, okradli i wrzucili do piwnicy. W nocy rozszalała się burza. Do piwnicy wlewało się coraz więcej wody. Adam wzywał pomocy i już po kilku minutach usłyszeli go harcerze, którzy pomogli im się wydostać. Zabrali także osłabionego Francuza. Adaś zaś pobiegł do domu, zabrawszy ze sobą pamiętniki i skradzione pieniądze. Rannego Francuza zostawiono u księdza który się nim zajął. Po chwili trafił tam też Adaś i przypadkiem usłyszał jak ksiądz opowiadał, że kiedyś przyniesiono do niego rannego księdza na drzwiach zdjętych z ogrodowego domku. Chory wyzdrowiał, a drzwi, na których go niesiono, są do dziś w profilowanej szkółce. Rankiem Adaś zaraz poszedł je obejrzeć. Pod okuciem okalającym dziurkę od klucza znalazł napis , który mówił iż dalsze wskazówki znajdują się w malowanej brodzie, w wielkim domu. Chłopak nauczył się tych słów na pamięć i rozpoczął wędrówkę w stronę dworu. W tym czasie na dwór dotarł list Adasia. Domownicy odczytali ukryte przesłanie. Z pomocą przyszedł im Staszek Burski i jego harcerze. Rozbili oni namioty w parku okalającym dom. Późną nocą pojawił się Adaś i Staszek. Udali się od razu na strych. Coś stamtąd zabrali i zniknęli, nic nie tłumacząc profesorowi. Prosili tylko, aby następnego dnia przy ich powitaniu profesor zrobił dużo hałasu. Rankiem, całe towarzystwo jadło śniadanie na tarasie. Wtedy zjawił się Adaś ze Staśkiem. Profesor zaczął głośno witać przybyłych. Chłopcy opowiadali donośnym głosem o odkryciu jakiego dokonali oraz o wyprawie po skarb, na którą udadzą się wszyscy wieczorem. Po zapadnięciu zmierzchu wszyscy udali się do parku, gdzie po długim kluczeniu i błądzeniu Adaś polecił profesorowi odmierzyć dziesięć ,a później jedenaście kroków od pagórka. Na miejscu na którym wypadło zaczęli kopać dół. Wkrótce ukazała się ogromna ,stara skrzynia z mocno zabitym wiekiem. Nagle z krzaków wyskoczył jeden z opryszków i grożąc wszystkim rewolwerem, zabrał wykopany skarb. Gąsowski chciał go gonić lecz Adaś nie pozwolił i dopiero w domu wyjaśnił że całe te szukanie skarbu było zaplanowane dla zmylenia opryszków. Chodziło o to, że bandyci, którzy obserwowali każdy krok Adasia, byli przekonani iż zabrali prawdziwy skarb, rezygnując z dalszych poszukiwań. Dopiero teraz Adam zrozumiał że chodzi o brodę na portrecie jednego z Gąsowskich, znajdujących się w saloniku. Na obrazie wyczytał następną wskazówkę: Znajdziesz w domu tego, co powróci wkrótce z Egiptu i nigdy nie jadł na uczcie z płaskiego talerza. Wtedy chłopiec stwierdził iż chodzi o bociana, który przecież powraca z ciepłych krajów, a że jest zwierzęciem nie je z naczyń tak jak ludzie. Doszedł także do wniosku, że skarb ukryty jest w prastarym pniu dębu na którym mieściło się właśnie bocianie gniazdo. W dziupli ogromnego dębu znalazł skórzany woreczek, w którym były diamenty i rubiny. Stwierdził, że: Fiołki są piękniejsze od wszystkich diamentów świata Miał tu na myśli oczy panny Wandy, która tak bardzo go zauroczyła.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
julkins 19.5.2010 (18:18)
Adam Cisowski ma siedemnaście lat i jest uczniem siódmej klasy w Warszawskim gimnazjum. Poznajemy go na lekcjach historii, którą prowadzi profesor Gąsowski pod koniec roku szkolnego. Profesor Gąsowski jest dumny, że ma lekcje z tak dobrymi uczniami. Gdy brał jakiegoś ucznia do odpowiedzi to zawsze odpowiadał bardzo dobrze, ale tego dnia uczniowie wywołani nie byli przogotowani do lekcji. Profesor Gąsowski jest bardzo zdziwiony i nie może w to uwierzyć. Adaś przyjmuje winę za nieprzygotowanie uczniów przyjmuje na siebie.
Wytłumaczył profesorowi, że znalazł system według którego odpytuje profesor uczniów. Przyznaje, że to rozszyfrował już dawno i ogłosił ją w klasie. Dzięki temu każdy uczeń wiedział kiedy będzie pytany, a w tym dniu profesor się pomylił i wybrał nie tych uczniów. Profesor postanawia udowodnić Adamowi, że jego odkrycie było przypadkowe i zaproponuje mu zakład. Adam ma przewidzieć. Kogo profesor zapyta na następnej lekcji. I tym razem chłopiec przechytrzył profesora.
Adam Cisowski rozwiązuje równierz zagadkę kradzieży pióra wiecznego. Domyśla się, że zabrał go jego kolega Burski, gdyż zauważa poprawę jago pisma. Talent Adama potwierdza również historia chłopca, ktory prowadził spółdzielnię uczniowską. Gdy wykonano bilans brakowało dużej sumy pieniędzy. Rachunki i księgi sprawdzało dużo osób. Nikt nie znalazł błędu, więc zwrócono się o pomoc Adasia. Udaje mu się zanaleść błąd, którym okazała się nitka, która przykleiła się i zmieniła cyfrę.
Profesor widząc zdolności swojego ucznia postanawia poprosić go opomoc w rozwikłaniu zagadki, która dręczy jego brata. W starym domu matematyka, Iwa Gąsowskiego, pojawił się dziwny Francuz. Chciał on kupić posiadłość. Brat profesora nie zgodził się na sprzedaż. Od tego czasu rodzinę Gąsowskich okradziono już dwa razy. Za każdym razem kradziono drzwi. W związku z tym profesor prosi Adasia, aby pojechał razem z nim do Bejgoły. Na początku chłopiec ma wątpliwości, ale po poznaniu bratanicy profesora, Wandy, rozwiewają się one.
Po przyjeździe do Bejgoły Adam poznaje rodzinę profesora Gąsowskiego i od razy zabiera się do obejrzenia domu i okolicy. Rozpytuje domowników o okolice, sąsiadów i ostatnie wydarzenia. Podczas spaceru po parku Wanda i Adam zauważają skradający się cień. Jakiś człowiek obserwuje dom z ukrycia. Adam postanawia go schwytać. Zostaje jednak ogłuszony. Gdy tylko poczuł się lepiej Adam postanawia poznać historię domu. W tym celu organizuje wyprawę na strych. Na strychu, w kufrze znajdują stare księgi. Jedną z nich jest pamiętnik księdza Jana Koszyczka.
Opisana w nim jest historia francuskiego oficera armii napoleońskiej i jego adiutanta. Następnego dnia w domu Gąsowskich zjawia się podejrzany malarz. Nie zna się na sztuce i interesują go tylko drzwi. Grozi Adasiowi i kradnie pamiętnik księdza.Adam postanawia udawać, że wyjeżdża z Bejgoły. Chce rozejrzeć się po okolicy. Przypadkiem trafia do domu pani Niemczewskiej. Jej córkę poproszono o przetłumaczenie listu pisanego starą francuszczyzną. Adam wykonuje za nią tłumaczenie. Okazuje się, że autorem listu jest ten sam francuski oficer. Treść listu jest bardzo ciekawa. Osobą, która przyszła po list jest podejrzany malarz. Adaś śledzi go i trafia do jego kryjówki.
Okazuje się, że malarz ma wspólników. Adaś zostaje przez nich schwytany i zamknięty w piwnicy. Tam poznaje francuza, który chciał kupić dom w Bejgole. W nocy jest ulewa i woda zalewa piwnicę. Adasiowi udaje się wezwać na pomoc obozujących nad jeziorem harcerzy. Okazuje się, że są to jego szkolni koledzy. Zanoszą chorego Francuza do księdza. Ksiądz opowiada im o tym, że kiedyś do kościoła przyniesiono rannego na drzwiach. Drzwi te wyjęto z małego domku w Bejgole. Wykorzystano je potem jako w szkółce. Adam znajduje na drzwiach ukryty napis-polecenie.
Razem z kolegami i profesorem Adam przygotowuje zasadzkę na bandytów. Udają, że odnaleźli skarb. Bandyci zabierają im skrzynię i uciekają. W tym czasie Adaś wyjaśnia zebranym rozwiązanie zagadki i znajduje skarb francuskiego oficera.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
napisz streszczenie książki ,,staroświecki sklep" Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: syl322 29.3.2010 (17:22) |
streszczenie Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Angelka100 18.4.2010 (17:23) |
streszczenie panny z mokrą głową Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: bolek28 19.4.2010 (17:02) |
streszczenie chłopców z placu broni Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: dziemdziak 19.4.2010 (20:07) |
streszczenie chłopców z placu broni Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: dziemdziak 19.4.2010 (20:08) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Najlepsze streszczenie lektury "W 80 dni dookoła świata".
Rozdział 1 Passepartout zostaje służącym Fogga Był rok 1872. W domu przy ulicy Saville Row w Londynie zamieszkiwał Filip Fogg. Był to niezwykle elegancki i oryginalny dżentelmen, który wszystko robił o ściśle oznaczonych porach i nigdy się nie spóźniał. Nie należał do osób towarzyskich, był zwykle małomówny i uważał, że gadatliwość to wielka wada. Ale nikt nie...
Przydatność 100% Najlepsze konto i lokata
I -Jeżeli chodzi o rynek bankowy mamy różnego rodzaju możliwości lokowania środków finansowych, do najbardziej popularnych należą standardowe lokaty, które były są i jeszcze długo będą, dlaczego? -Należą do najbardziej bezpiecznych, ale za to najmniej opłacalnych metod inwestowania środków finansowych. -Jak wspominałam wiele Banków ma w swojej ofercie szeroką gamę...
Przydatność 75% Moje najlepsze wakacje
Swoje zeszłoroczne wakacje spędziłam u mojej kochanej babci Genowefy. Mieszka ona w małej wsi o nazwie Samoklęski, gdzie wraz z dziadkiem prowadzi niewielkie gospodarstwo. Jeżdżę tam co roku, choć kiedy byłam młodsza, to nie bardzo za tym przepadałam. Jednak od kiedy zaczęłam interesować się otacząjącą mnie przyrodą, jeżdżę tam z prawdziwą chęcią. Tego lata poznałam...
Przydatność 65% Sylen powiedział ponoć do króla Midasa,że najlepsze dla człowieka jest nie żyć.Jakie jest twoje stanowisko wobec madrosci Sylena po poznaniu losów Edypa?
Jednym z repezentantów dramatycznych losów człowieka jest Edyp. Król ten był synem Jokasty i Lajosa. Gdy był malutki,rodzice go porzucili,aby uciec przed przeznaczeniem,które mówiło,że dziecko zabije własnego ojca i ożeni się ze swoją matką.Jednak nie można uciec przeznaczeniu.Losy bohatera potoczyły się dramatycznie.Według myśli Sylena najlepsze dla...
Przydatność 65% Antygona - streszczenie
Edyp, przybrany syn króla i królowej Koryntu, odwiedzając wyrocznię delficką usłyszał, że zabije ojca i ożeni się z własną matką. Nie znając swej przeszłości sądził, że władcy Koryntu są jego prawdziwym przeznaczeniem, opuszcza Korynt na zawsze. Na jednej z dróg rodzicami. Chcąc uciec zabija człowieka nie wiedząc, że był to Lajos, jego ojciec. Przybywa do Teb, gdzie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
0 0
mckicia 19.5.2010 (18:00)
http://szatan-z-siodmej-klasy.klp.pl/a-8899.html
tu jest najlepsze i bardzo szczeegolwe ;)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie