Treść zadania
Autor: niewiedza2104 Dodano: 14.3.2012 (19:15)
Dla liczb a= -5 i b= -9 wpisz wyniki podanych działań:
a + b=
b - a=
a * b=
(-a) * b=
a - b=
a + (-b)=
a: (-b)=
(-b) : (-a)
PILNE!
Komentarze do zadania
-
snoopdog 14.3.2012 (19:34)
1) -9-(-5)=-4
2) -5*(-9) =45
3) 5 * (-9)= -45
4)-5-(-9) = -5+9= -4
5)-5+9= 4
6)-5: 9=0,555 (nie wiem, dziwna liczba mi wyszła)
7)5:9= tutaj to samo (nie wiem ) sory
nie wiem czy to dobrze w 100 pr. :)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Konto usunięte, 14.3.2012 (19:47)
a + b= - 14
b - a= -4
a * b= 45
(-a) * b= -45
a - b= 4
a + (-b) = 4
a: (-b)= - 0,555........ ( lub w ułamku - 5/9 )
(-b) : (-a) = 1,8Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Wpisz cyfry do okienek: Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: asia151682 6.4.2010 (09:58) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rybitwa11 14.3.2012 (19:44)
Dla liczb a= -5 i b= -9 wpisz wyniki podanych działań:
a + b=-5-9=-14
b - a=-9-(-5)=-9+5=-4
a * b=(-5)*(-9)=45
(-a) * b=-(-5)*(-9)=5*(-9)=-45
a - b=-5-(-9)=-5+9=4
a + (-b)=-5+9=4
a: (-b)=-5:9=-5/9
(-b) : (-a)=9:5=9/5=1,8
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie