Treść zadania

maxio2

Zadanie 3
W pewnym ciągu arytmetycznym wyraz dziesiąty n jest liczbą 2 razy większą niż wyraz piąty i zarazem liczbą o 2 mniejszą od wyrazu piętnastego .Znajdź pierwszy wyraz ciągu i różnicę tego ciągu

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    ze wzoru na an rozpisuje:
    a10=a1+9r
    a5=a1+4r
    a15=a1+14r

    z warunkow zadania mamy

    a10=2*a5
    a10=a15-2

    a1+9r=2(a1+4r)
    a1+9r=a1+14r-2

    -a1=-r
    -5r=-2

    r=a1
    r=2/5=0.4

    a1=0.4
    r=0.4

    a10=a1+9r=4
    a5=a1+4r=2
    a15=6

    pierwszy wyraz i roznica tego ciagu sa rowne 0.4

Rozwiązania

Podobne zadania

pawel Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: pawel 24.3.2010 (16:28)
MartaGrzeszczak1 Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43)
hmm Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: hmm 29.3.2010 (18:21)
lusi1069 pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42)
lestat919 zadanie - promień okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lestat919 6.4.2010 (18:17)

Podobne materiały

Przydatność 50% O pewnym profesorze.

Profesor Sonnenbruch to postać z dramatu Niemcy L. Kruczkowskiego, biolog, chluba niemieckiej nauki. Często powtarza: "Jestem uczciwym Niemcem". Znając jednak jego poglądy i pracę, trzeba się zastanowić, czy ma rację. Zacznę od przypomnienia, że uczony rozumie bezsens prowadzonej przz swych rodaków walki o panowanie nad światem. W rozmowie z Bertą wyznaje, że jest przeciwny...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku

Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji