Treść zadania
Autor: Pierdziulka Dodano: 11.3.2012 (17:30)
1. Strzelający z karabinu chce trafić w mały przedmiot znajdujący się w odległości 45 m. Jak wysoko ponad tym przedmiotem powinien znajdować się punkt, do którego należy wycelować karabin, jeżeli prędkość kuli przy wylocie z lufy wynosi 450 m/s?
2.Piłka została rzucona w powietrze. Na wysokości 9,1 m jej obserwowana prędkość wynosi
v=(7,6 i + 6,1j) m/s. Do jakiej maksymalnej wysokości wzniesie się piłka? Jaką odległość poziomą przebędzie piłka? Jaka jest prędkość piłki tuż przed uderzeniem o ziemię?
Bardzo prosze o pomoc w rozwiazaniu tych zadan.
Komentarze do zadania
-
kozowskipiotr 11.3.2012 (21:35)
jeżeli to karabin kbkak czyli kałasznikowa to ma on dużą odległość strzału bezwzględnego, to w punkt ,zadanie odbiegające od rzeczywistości
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
pocisk o masie 10gwylatuje z lufy karabinu z szybkością 600m/s .oblicz Przedmiot: Fizyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: beatag5 23.1.2011 (15:14) |
3.Z karabinu wystrzelono pocisk z prędkością v. O ile obniży się Przedmiot: Fizyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: adampikus5 31.1.2012 (17:43) |
Przedmiot materiałoznawstwo ( dałem fizyka ponieważ najbardziej pasuje do Przedmiot: Fizyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: Majkelo 14.4.2020 (20:33) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Świat nie chce pamiętać - rozprawka
Ludzkość ma za sobą długą historię. Czasem jest ona przyjemna i można się nią szczycić, ale ta najnowsza jest krępująca i nie często zdarza się, że wspomina tamte czasy z uśmiechem na twarzy. Mowa tu o I i II wojnie światowej oraz okresie międzywojennym. Ówczesne zdarzenia przypomina się głównie na lekcjach historii. Są one niewygodne i często udaje się,...
Przydatność 50% Władza jako przedmiot polityki.
Władza to możliwość kierowania, rządzenia, wpływania na postępowanie ludzi, zmuszania do pewnych działań lub do ich zaniechania, narzucania im swojej woli itp. Stosunek władzy i podwładności jest charakterystyczny dla każdej organizacji społecznej, chociaż jego zakres i treść są różne w różnych zbiorowościach (np. władza króla, władza rodzicielska, władza...
Przydatność 55% Mój ulubiony przedmiot- wos
„Mój ulubiony przedmiot.” W ciągu lat spędzanych w szkole przychodzi nam uczyć się wielu przedmiotów. Jedne z nich są bardziej lubiane, a inne sprawiają nam więcej problemów. W moim przypadku ulubionym przedmiotem jest „Wiedza o Społeczeństwie”. Chciałbym zatem wykazać, iż ten przedmiot ma swoje zalety. Zacznijmy od tego, że „WOS” jest przedmiotem typowo...
Przydatność 50% Przedmiot finanse ubezpieczeń
Ściąga dotyczy wykładów i ćwiczeń z przedmiotu finanse ubezpieczeń. Znajdziesz ją w załączniku. Pozdrawiam i zapraszam do skomentowania.
Przydatność 90% Przedmiot pedagogiki resocjalizacyjnej
2. PRZEDMIOT PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ. 1. Przedmiot pedagogiki resocjalizacyjnej: Przedmiotem pedagogiki resocjalizacyjnej jest każda jednostka niedosto¬sowana społecznie i zagrożona w rozwoju społeczno-moralnym. Szczególnie jednak pedagogika resocjalizacyjna zajmuje się dziećmi i młodzieżą, która znalazła się w utrudnionych warunkach rozwojowych i która na skutek tego...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
Szeara 11.3.2012 (18:34)
1.65m;)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
2 0
antekL1 12.3.2012 (16:40)
1)
Przybliżone rozwiązanie:
Kula przeleci 45 m z prędkością 450 m/s w czasie około 0,1 s.
W tym samym czasie biorąc g = 10 m/s^2 spadnie o:
(1/2) * g t^2 = (1/2) * 10 * 0,1^2 = 0,05 m = 5 cm
I tyle wyżej nad przedmiotem trzeba wycelować karabin.
Dokładne rozwiązanie nie jest możliwe, gdyż nie wiadomo, czy przedmiot jest na tej samej wysokości, co lufa, czy nie. Jeśli na tej samej to czas przelotu trzeba obliczyć biorąc przekątną prostokąta utworzonego z wysokości h nad przedmiotem i odległości 45 m. Da to równanie kwadratowe, ale poprawka do przybliżonego rozwiązania będzie minimalna.
2)
Rozumiem że "i" to poziomy, "j" to pionowy wersor?
Piłka utraci pionową składową po czasie t = v_y / g = 6,1 / 10 = 0,61 s.
Pozwoli jej to na przebycie w pionie odległości:
d = vy * t - (1/2) g t^2 = 6,1 * 0,61 - (1/2) * 10 * 0,61^2 = około 1,86 m.
Piłka była już na 9,1 m więc maks wysokość to 9,1 + 1,86 = 10,96 m.
Odległość w poziomie - nie wiem, czy od miejsca wyrzutu, czy od chwili obserwacji na wysokości 9,1 m? Załóżmy, że od miejsca wyrzutu.
Początkowa prędkość piłki to v0x * i + v0y * j.
Pozioma prędkość się nie zmienia, więc v0x = 7,6 m/s. Teraz korzystam z zasady zachowania energii. Początkowa energia kinetyczna = energia kinetyczna na wysokości 9,1 m + różnica energii potencjalnej.
Daje to (po uproszczeniu masy piłki)
v_{0y}^2 + 7{,}6^2 = 6{,}1^2 + 7{,}6^2 + 10 * 9{,}1
czyli
v_{0y} = \sqrt{6{,}1^2 + 10 * 9{,}1} \,\approx\, 11{,}32\,m/s
To mi daje od razu odpowiedź na końcową prędkość, równą początkowej:
v_k = \sqrt{11{,}32}^2 + 7{,}6^2} \,\approx\, 13{,}6\,m/s
Czas T lotu piłki to czas wytracenia v_0y do zera,
T = 11,32 / 10 = około 1,13 s
W podwojonym czasie w poziomie przeleci (zwróć uwagę na czynnik 2!)
X = 2 * T * v0x = 2 * 1,13 * 7,6 = około 17,2 m.
Wszystko policzyłem i nie pomyliłem się? Sprawdź, proszę.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
antekL1 12.3.2012 (16:42)
Cholerny LaTeX znów nie działa!.
Jak zobaczysz w tekście "sqrt" to jest pierwiastek. "approx" to "w przybliżeniu".
"^2" to "do kwadratu".