Treść zadania
Autor: wiola1105 Dodano: 1.3.2012 (20:01)
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 1 Z OBU GRUP???
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12) |
proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1992 24.4.2010 (13:10) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Zadania dywersyjne Grup Szturmowych w książce "Kamienie na szaniec".
do zadań działań dywersyjnych należało między innymi: 1.Wykolejenie pociągu wiozącego niemiecki sprzęt wojenny-akcja w okolicach Kraśnika. 2.Akcja pod Arsenałem-odbicie Rudego. 3.Wykonanie wyroków śmierci na Schultzu i Langem. 4.Odbicie więźniów w Celestynie. 5.Wysadzenie mostu pod Czarnocinem. 6.Likwidacja posterunku żandarmerii pod Sieczychami.
Przydatność 70% Charakterystyka grup rówieśniczych
W wieku dorastania zjawiskiem powszechnym jest tworzenie się samorzutnych zespołów ;najbliżsi przyjaciele, małe paczki , szersze grupy koleżeńskie, bandy. Przyjaźń pojawia się dopiero w okresie dorastania , wtedy dopiero trwają poszukiwania kolegów czy koleżanek (przyjaciół). Początkowo o tym wyborze decydują cechy zewnętrzne , stopniowo jednak młodzież zwraca uwagę na...
Przydatność 60% Funkcjonowanie grup społecznych
FUNKCJONOWANIE GRUP SPOŁECZNYCH W strukturze każdego społeczeństwa wyróżnić można dwa poziomy organizacji: makrostrukturalny i mikrostrukturalny. Terminem makrostruktura określa się charakterystyczny dla danego systemu społecznego układ klas, warstw i kategorii społecznych funkcjonujących i powiązanych. O ile makrostruktura społeczna obejmuje ogólne ramy...
Przydatność 70% Podział grup społecznych
Rodzaje i podział grup społecznych – A)wielkość: a1) grupy małe – kilku lub kilkunastoosobowe, umożliwiające bezpośrednie stosunki między członkami. a2) grupy duże – o strukturze składającej się z różnych podgrup, co uniemożliwia bezpośrednie stosunki między członkami grupy. B)członkostwo: b1) grupy ekskluzywne – stosujące liczne i rygorystyczne kryteria przyjęć...
Przydatność 50% Prezentacja grup strategicznych
PREZENTACJA GRUP STRATEGICZNYCH
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 2.3.2012 (08:14)
Przepraszam za nieformalny język, ale nie jestem matematykiem.
Przypominam sobie, jakich słów się używało kiedyś w liceum, ale dużo zapomniałem.
Ubierz to w "słówka" używane w podręczniku.
Poza tym będę się powoływał na to zadanie przy rozwiązywaniu pozostałych.
Zadanie 1, grupa 1.
Zdarzenie sprzyjające "wylosowałem czarną" tak naprawdę stanowi efekt 2 zdarzeń:
A - wylosowałem czarną z danej urny
B - wylosowałem urnę.
Matematycznie: C = A n B
(ten znaczek "n" to jak niżej, podobnie znaczek 'u' to sumowanie, jak duże 'U").
C = A \cap B
Ten zapis oznacza, że musi zrealizować się A (losowanie czarnej z danej urny) i B (losowanie urny).
Zdarzenie B dzieli się na ROZŁĄCZNE zdarzenia:
B1 - wylosowałem urnę 1
B2 - wylosowałem urnę 2
Wobec tego:
C = A n (B1 u B2) = (A n B1) u (A n B2)
To znaczy:
"mam czarną z urny 1 i wylosowałem urnę 1 LUB
"mam czarną z urny 2 i wylosowałem urnę 2"
Zdarzenia B1, B2 są rozłączne, co znaczy:
"albo wylosowałem urnę 1, albo urnę 2".
Prawdopodobieństwa zdarzeń rozłącznych po prostu się sumują:
p(C) = p(A n B1) + p(A n B2)
Iloczyn (A n B1) oznacza tyle:
"Wylosowałem czarną ale POD WARUNKIEM że wylosowałem urnę 1"
To "pod warunkiem" zapisuję tak: A | B1
Czyli:
p(A n B1) = p(A | B1) * p(B1)
analogicznie:
p(A n B2) = p(A | B2) * p(B2)
wobec tego całkowite prawdopodobieństwo losowania czarnej kuli to:
p(C) = p(A | B1) * p(B1) + p(A | B2) * p(B2)
To jest logiczne: Szanse na wyciągnięcie czarnej są różne w obu urnach, trzeba szansę z danej urny przemnożyć przez szansę, że się tę urnę wylosuje. Nawet gdyby w jednej z urn były same czarne to nie oznacza pewności otrzymania czarnych bo jeszcze muszę urnę z czarnymi "trafić" w pierwszym losowaniu.
Teraz właściwe rozwiązanie.
W pierwszej urnie jest 4 czarne a wszystkich kul jest 9. Zdarzenie elementarne to losowanie 1 kuli. Ilość możliwości = 9. Zdarzeń sprzyjających jest 4.
p(A | B1) = 4 / 9
Dla drugiej urny analogicznie: p(A | B2) = 8 / 11 (8 czarnych w 11 kulach)
Losowanie urn: Jeśli wypadnie na kostce 5 lub 6 wybieramy urnę 1.
Wszystkim możliwych wyników na kostce jest 6, z tego 2 sprzyja.
p(B1) = 2 / 6.
Zdarzenia B1 i B2 są rozłączne, a ich suma wypełnia wszystkie możliwości.
p(B2) = 1 - 2 / 6 = 4 / 6
p(C) = (4/9) * (2/6) + (8/11) * (4/6) = 188/297 = około 0.633
=======================
Zadanie 1 seria 2.
Tutaj
C to "uczeń jest chłopcem"
A to "uczeń jest chłopcem wylosowanym z danej klasy"
B to losuję klasę. B = B1 u B2 gdzie:
B1 - losuję IVa, B2 - losuję IVb
p(B1) = p(B2) = 1 / 2 bo szanse przy rzucie monetą są jednakowe.
p(A | B1 = 12 / (12 + 15) = 12 / 27 (12 chłopców w 27 osobowej klasie)
p(A | B2 = 18 / (18 + 13) = 18 / 31 (18 chłopców w 31 osobowej klasie)
p(C) = (1/2) * (12/27) + (1/2) * (18/31) = 143 / 279 = około 0,513
=======================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie