Treść zadania

wiola1105

BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 1 Z OBU GRUP???

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Przepraszam za nieformalny język, ale nie jestem matematykiem.
    Przypominam sobie, jakich słów się używało kiedyś w liceum, ale dużo zapomniałem.
    Ubierz to w "słówka" używane w podręczniku.
    Poza tym będę się powoływał na to zadanie przy rozwiązywaniu pozostałych.

    Zadanie 1, grupa 1.
    Zdarzenie sprzyjające "wylosowałem czarną" tak naprawdę stanowi efekt 2 zdarzeń:
    A - wylosowałem czarną z danej urny
    B - wylosowałem urnę.
    Matematycznie: C = A n B
    (ten znaczek "n" to jak niżej, podobnie znaczek 'u' to sumowanie, jak duże 'U").

    C = A \cap B

    Ten zapis oznacza, że musi zrealizować się A (losowanie czarnej z danej urny) i B (losowanie urny).

    Zdarzenie B dzieli się na ROZŁĄCZNE zdarzenia:
    B1 - wylosowałem urnę 1
    B2 - wylosowałem urnę 2

    Wobec tego:
    C = A n (B1 u B2) = (A n B1) u (A n B2)
    To znaczy:
    "mam czarną z urny 1 i wylosowałem urnę 1 LUB
    "mam czarną z urny 2 i wylosowałem urnę 2"

    Zdarzenia B1, B2 są rozłączne, co znaczy:
    "albo wylosowałem urnę 1, albo urnę 2".

    Prawdopodobieństwa zdarzeń rozłącznych po prostu się sumują:

    p(C) = p(A n B1) + p(A n B2)

    Iloczyn (A n B1) oznacza tyle:
    "Wylosowałem czarną ale POD WARUNKIEM że wylosowałem urnę 1"
    To "pod warunkiem" zapisuję tak: A | B1
    Czyli:

    p(A n B1) = p(A | B1) * p(B1)

    analogicznie:

    p(A n B2) = p(A | B2) * p(B2)

    wobec tego całkowite prawdopodobieństwo losowania czarnej kuli to:

    p(C) = p(A | B1) * p(B1) + p(A | B2) * p(B2)

    To jest logiczne: Szanse na wyciągnięcie czarnej są różne w obu urnach, trzeba szansę z danej urny przemnożyć przez szansę, że się tę urnę wylosuje. Nawet gdyby w jednej z urn były same czarne to nie oznacza pewności otrzymania czarnych bo jeszcze muszę urnę z czarnymi "trafić" w pierwszym losowaniu.

    Teraz właściwe rozwiązanie.

    W pierwszej urnie jest 4 czarne a wszystkich kul jest 9. Zdarzenie elementarne to losowanie 1 kuli. Ilość możliwości = 9. Zdarzeń sprzyjających jest 4.

    p(A | B1) = 4 / 9

    Dla drugiej urny analogicznie: p(A | B2) = 8 / 11 (8 czarnych w 11 kulach)

    Losowanie urn: Jeśli wypadnie na kostce 5 lub 6 wybieramy urnę 1.
    Wszystkim możliwych wyników na kostce jest 6, z tego 2 sprzyja.

    p(B1) = 2 / 6.

    Zdarzenia B1 i B2 są rozłączne, a ich suma wypełnia wszystkie możliwości.

    p(B2) = 1 - 2 / 6 = 4 / 6

    p(C) = (4/9) * (2/6) + (8/11) * (4/6) = 188/297 = około 0.633
    =======================

    Zadanie 1 seria 2.

    Tutaj
    C to "uczeń jest chłopcem"
    A to "uczeń jest chłopcem wylosowanym z danej klasy"
    B to losuję klasę. B = B1 u B2 gdzie:
    B1 - losuję IVa, B2 - losuję IVb

    p(B1) = p(B2) = 1 / 2 bo szanse przy rzucie monetą są jednakowe.
    p(A | B1 = 12 / (12 + 15) = 12 / 27 (12 chłopców w 27 osobowej klasie)
    p(A | B2 = 18 / (18 + 13) = 18 / 31 (18 chłopców w 31 osobowej klasie)

    p(C) = (1/2) * (12/27) + (1/2) * (18/31) = 143 / 279 = około 0,513
    =======================

Rozwiązania

Podobne zadania

mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49)
mala53 Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mala53 19.4.2010 (11:00)
mania1408-k1 Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12)
mania1992 proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1992 24.4.2010 (13:10)

Podobne materiały

Przydatność 75% Zadania dywersyjne Grup Szturmowych w książce "Kamienie na szaniec".

do zadań działań dywersyjnych należało między innymi: 1.Wykolejenie pociągu wiozącego niemiecki sprzęt wojenny-akcja w okolicach Kraśnika. 2.Akcja pod Arsenałem-odbicie Rudego. 3.Wykonanie wyroków śmierci na Schultzu i Langem. 4.Odbicie więźniów w Celestynie. 5.Wysadzenie mostu pod Czarnocinem. 6.Likwidacja posterunku żandarmerii pod Sieczychami.

Przydatność 70% Charakterystyka grup rówieśniczych

W wieku dorastania zjawiskiem powszechnym jest tworzenie się samorzutnych zespołów ;najbliżsi przyjaciele, małe paczki , szersze grupy koleżeńskie, bandy. Przyjaźń pojawia się dopiero w okresie dorastania , wtedy dopiero trwają poszukiwania kolegów czy koleżanek (przyjaciół). Początkowo o tym wyborze decydują cechy zewnętrzne , stopniowo jednak młodzież zwraca uwagę na...

Przydatność 60% Funkcjonowanie grup społecznych

FUNKCJONOWANIE GRUP SPOŁECZNYCH W strukturze każdego społeczeństwa wyróżnić można dwa poziomy organizacji: makrostrukturalny i mikrostrukturalny. Terminem makrostruktura określa się charakterystyczny dla danego systemu społecznego układ klas, warstw i kategorii społecznych funkcjonujących i powiązanych. O ile makrostruktura społeczna obejmuje ogólne ramy...

Przydatność 70% Podział grup społecznych

Rodzaje i podział grup społecznych – A)wielkość: a1) grupy małe – kilku lub kilkunastoosobowe, umożliwiające bezpośrednie stosunki między członkami. a2) grupy duże – o strukturze składającej się z różnych podgrup, co uniemożliwia bezpośrednie stosunki między członkami grupy. B)członkostwo: b1) grupy ekskluzywne – stosujące liczne i rygorystyczne kryteria przyjęć...

Przydatność 50% Prezentacja grup strategicznych

PREZENTACJA GRUP STRATEGICZNYCH

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji