Treść zadania

ewamisia322

Rozwiąż układ równań metodą podstawiania.

a).
{ 2x+y=8
{ 4x-y=10

b).
{ x-3y=-5
{ 2x+5y=1

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • sonar

    a).

    { 2x+y=8
    { 4x-y=10


    {y = 8 - 2x
    {4x - y = 10


    {y = 8 - 2x
    {4x -(8 - 2x) = 10


    {y = 8 - 2x
    {4x - 8 + 2x = 10


    {y= 8 - 2x
    {6x= 10 + 8


    {y =8 - 2x
    {6x= 18


    {y= 8-2x
    {x= 18 : 6


    {y= 8 - 2x
    {x= 3


    {y = 8 - 2*3
    {x= 3


    { y = 8 - 6
    {x= 3



    {y = 2
    {x= 3


    spr.
    4x-y=10
    4*3 - 2= 10
    12 - 2 = 10
    10 = 10
    L=P




    b).

    { x-3y=-5
    { 2x+5y=1


    { x= -5 + 3y
    {2x + 5y = 1



    { x= - 5 + 3y
    {2(-5 + 3y) + 5y = 1


    {x= - 5 + 3y
    {- 10 + 6y + 5y = 1



    {x= - 5 + 3y
    { 6y + 5y = 1 + 10



    {x= - 5 + 3y
    {11y = 11



    {x= - 5 + 3y
    {y = 11 : 11


    {x = -5 + 3y
    {y= 1



    {x= - 5 + 3*1
    { y = 1



    {x= -5 + 3
    {y= 1


    {x= - 2
    {y = 1




    spr.
    2x+5y=1
    2 *(-2) + 5 * 1= 1
    -4 + 5 = 1
    1 = 1
    L=P

  • userphoto

    a)* {2x +y =8
    {4x-y=10
    * {y=8 - 2x
    {4x -8+2x = 10
    * {y=8-2x
    {6x=18 /:6
    * {y=8-2x
    {x=3
    * {y =8-6
    {x=3
    Rozwiązanie:
    {x=3
    {y=2

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji