Treść zadania

clavoo

Za trzy książki, których ceny tworzą ciąg geometryczny, zapłacono 61 zł. Za pierwszą i drugą razem zapłacono o 11 zł więcej niż za trzecią. Ile zapłacono na każdą książkę?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    x-cena 1 ksiazki
    y-cena 2 ksiazki
    z-cena 3 ksiazki

    uklad rownan:
    x+y+z=61
    x+y=z+11
    y²=x*z - srednia geometryczna

    z+11+z=61
    x+y=z+11
    y²=x*z

    2z=50
    x+y=z+11
    y²=x*z

    z=25
    x+y=36
    y²=25x

    z=25
    x=36-y
    y²=25(36-y)

    rozwiazuje ostatnie rownanie
    y²+25y-900=0
    delta=625+3600=4225

    y1=(-25-65)/2=-45 - odpada cena nie moze byc ujemna
    y2=(-25+65)/2=20

    wracam do ukladu
    z=25
    x=36-y
    y=20

    z=25
    x=16
    y=20

    szukane liczby to 16,20,25

Rozwiązania

  • chichotka011

    61- x.x.x
    61 : 3= 27.
    27+27=54
    za pierwszą 20 potem też 20 i 21.

    Licze na naj :):)

Podobne zadania

mariusz92 Między liczbami -4 i 50 wstaw dwie tak aby trzy pierwsze tworzyły ciąg Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mariusz92 28.3.2010 (19:49)
lolita1990 Rzucamy trzy razy moneta oblicz prawdopodobienstwo ze dokladnie raz wypadnie Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: lolita1990 22.4.2010 (15:48)
maniek1212 Punkty C i D dzielą AB na takie trzy AC,CD i DB ,dla których Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: maniek1212 14.5.2010 (13:19)
marcysia ciąg geometryczny Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: marcysia 23.5.2010 (18:53)
stachu10 Wyznacz ciag geometryczny Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: stachu10 25.5.2010 (18:55)

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji