Treść zadania
Autor: sandra19996 Dodano: 23.2.2012 (17:25)
Po podwójnej obniżce ceny: najpierw o 25%, a później o 5%, kurtka kosztuje 285zł. Jaka była cena kurtki przed obniżkami ?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14) |
Kilogram cukru kosztuje 1,80 zł. Zakupiono x kg cukru i zapłacono za niego y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Asiulkam 8.4.2010 (20:14) |
Po obniżce ceny o 15% magnetowid kosztuje 5100zł. O ile zł obniżono cenę Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: stereolove 10.4.2010 (13:19) |
cena 1m kwadratowego działki wynosi 22zł. Ile kosztuje działka o Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 14 rozwiązania | autor: originall05 22.4.2010 (17:30) |
cena kilograma gruszek jest o 75% wyższa od ceny kilograma jabłek. Za 5 kg Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: iverson 28.4.2010 (10:26) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 80% Ceny monopolistyczne
CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...
Przydatność 60% Strategia ceny
CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?
Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 1
gosia1977 23.2.2012 (18:54)
x-poczatkowa cena
125%x-podwyzka o 25%
5%*125%x-cena po obu podwyzkach
5%*125%x=285
0.05*1.25x=285
0.625x=285 /:0.625
x=456zl
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
gosia1977 23.2.2012 (19:18)
sorki, pomylka, zle przeczytalam tresc i zrobilam podwyzke, wiec powinno byc tak
x-poczatkowa cena
75%x-obnizka o 25%
95%*75%x-cena po obu podwyzkach
95%*75%x=285
0.95*0.75x=285
0.7125x=285 /:0.7125
x=400zl - cena kurtki przed obnizkami
0 0
magia 23.2.2012 (18:56)
100%-25%=75%
75%=0,75
300zł:0,75=400zł- cena pierwotna
100%-5%=95%
95%=0,95
285zł:0,95=300zł- cena po pierwszej obnizce
Odp: Kurtka kosztowała 400 zl a po pierwszej obniżce 300 zl
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie