Treść zadania
Autor: magnez91 Dodano: 16.2.2012 (12:19)
Wysokość ostroslupa jest rowna 15cm a obwod jego podstawy wynosi 24cm.Oblicz objetosc tego ostrosłupa,jezeli to ostroslup prawidlowy:
a) czworokątny
b) trojkat ny
c) sześciokątny
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
antekL1 16.2.2012 (12:37)
Jedyna trudność to wyznaczenie pola podstawy ze znajomości obwodu.
a)
Bok podstawy (kwadratu) to 24 / 4 = 6 cm.
Pole takiego kwadratu to 6^2 = 36 cm^2
(czytaj ^2 jako "do kwadratu" itp.)
Objętość ( = pole podstawy * wysokość / 3 )
V = 36 * 15 / 3 = 180 cm^3
b)
Podstawa jest trójkątem równobocznym, bok = 24 / 3 = 8 cm
Pole takiego trójkąta to:
8^2 * pierwiastek(3) / 4 = 16 * pierwiastek(3) cm^2
Objętość:
V = 16 * pierwiastek(3) * 15 / 3 = 80 * pierwiastek(3) cm^3
c)
Podstawa jest 6-kątem o boku 24 / 6 = 4 cm.
Pole takiego 6-kąta to 6 razy pole trójkąta równobocznego o boku 4 cm, czyli
6 * 4^2 * pierwiastek(3) / 4 = 24 * pierwiastek(3) cm^2
Objętość:
V = 24 * pierwiastek(3) * 15 / 3 = 120 * pierwiastek(3) cm^3Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel 24.3.2010 (16:28) |
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
oblicz: (tg30-ctg30)/cos30 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: martusb93 29.3.2010 (18:20) |
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
oblicz objętość i pole powierzchni stożka o promieniu podstawy r,jeżeli Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olo 30.3.2010 (18:23) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Imigranci – dobrodziejstwo czy przekleństwo krajów wysoko rozwiniętych.
Imigranci stanowią nieodłączny element każdego społeczeństwa, cywilizacji czy kraju. Byli , są i będą obecni w życiu krajów, do których się udają. Największy odsetek ludności imigruje do krajów wysoko rozwinięty, bo to właśnie one dają im szanse zaistnieć. Do takich krajów zalicza się Stany Zjednoczone, Japonie, państwa Europy Zachodniej , Kanadę, Nową Zelandię,...
Przydatność 65% Porównanie krajów słabo i wysoko rozwiniętych gospodarczo
Temat: Porównaj kraje słabo i wysoko rozwinięte gospodarczo pod względem: a) Wskaźnika przyrostu naturalnego b) Struktury wieku c) Struktury płci d) Struktury zatrudnienia ad a) Wskaźnik przyrostu naturalnego Przyrost naturalny to różnica między liczbą urodzeń żywych a liczbą zgonów w ciągu określonego czasu. Aby...
Przydatność 55% Mierniki rozwoju gospodarczego państw słabo, średnio i wysoko rozwiniętych
Treść pracy w załączniku w pliku .doc
Przydatność 80% Dlaczego proces starzenia się społeczeństwa jest charakterystyczny dla społeczeństw wysoko rozwiniętych?
Jedną z charakterystycznych cech wysoko rozwiniętych społeczeństw jest postępujący proces ich starzenia się. Społeczeństwa te odnotowują znacznie niższy przyrost naturalny niż rozwijające się. Jest to spowodowane wieloma czynnikami charakterystycznymi dla krajów bogatych, będących na wysokim poziomie rozwoju gospodarczego. Postaram się wyjaśnić, na czym polega zjawisko...
Przydatność 80% podstawy....
LOGIN NAME – NAZWA KONTA KOMPUTER - (ANG. COMPUTER) urządzenie służące do obliczeń matematycznych. Obecnie służą do (m.in.): · redagowania tekstu, · gromadzenia i wyszukiwania informacji, · przetwarzania informacji. Komputer osobisty (PC) składa się z: 1. komputer właściwy (jedn. Centalna), są to układy elektroniczne w jednej obudowie z napędamidysków i...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
Jeff8 16.2.2012 (12:54)
O = 24 cm
V = 1/3 * P * H
P - pole podstawy
H - wysokość ostrosłupa
a)
O - obwód
a - bok kwadratu
O = 4*a
a = O/4 = 6 cm
P = a^2 = 6^2 = 36 cm^2
V = 1/3 * P * H = 1/3 * 36^2 * 15 = 180 cm^3
b)
a bok trójkąta
O = 3*a
a = O/3 = 8 cm
P = (a^2*√3)/4 = (64√3)/4 = 16√3 cm^2
V = 1/3 P*H = 1/3 * 16√3 * 15 = 80√3 cm^3
c)
a bok sześciokąta
O = 6*a
a = O/6 = 4 cm
P= 6 * (a^2*√3)/4 = 6 * (16*√3)/4 = 24√3 cm^2
V = 1/3 * P * H = 1/3 * 24√3 * 15 = 120√3 cm^3
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie