Treść zadania

lukasz12102

Podaj przykład liczb rzeczywistych a i b dla których iliczyn sumy przez różnicę wynosi:
a) 5
b) 8
c) 9
d) 10

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    (a+b)(a-b)=a²-b²
    a)
    a²-b²=5
    a²=5+b²,
    czyli np dla b=0 mamy a=√5
    dla b=2, a=3

    b)
    a²-b²=8
    a²=8+b²,
    czyli np dla b=0 a=√8=2√2

    c)
    a²-b²=9
    a²=9+b²,
    b=0, a=3

    d)
    a²-b²=10
    a²=10+b²,
    b=6, a=√46

Rozwiązania

Podobne zadania

Monika697 znajdź liczbę która jest większa o 1,1 od wyniku dzielenia jej przez liczby Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Monika697 18.4.2010 (12:09)
Dajana888 Zadanie na zbiorze liczb. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Dajana888 8.5.2010 (18:39)
ewelinka4508 Trójkąt o wierzchołkach A=(2,7) B=(-1,-5) C=(2,0) przekształcono przez Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: ewelinka4508 9.5.2010 (14:24)
Nieznany Równanie prostej przechodzącej przez dane punkty. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 11.5.2010 (17:28)
tedy123456789 Zbadaj czy funkcja kwadratowa ma miejsce zerowe. podaj liczbe mniejsc zerowych Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: tedy123456789 18.5.2010 (18:56)

Podobne materiały

Przydatność 100% Równanie stanu gazów rzeczywistych

Praca w załączniku - wzory

Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>

Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji