Treść zadania
Autor: Werandka1997 Dodano: 13.2.2012 (18:12)
rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników , oraz sprawdź otrzymane rozwiązanie.
a.
\begin{cases}3x+2y=5\\2x+2y=2\end{cases}
b.
\begin{cases} x+4y=11\\2x+5y=10\end{cases}
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz pole i obwód figury ograniczonej wykresami funkcji y=5 i y=2x-8 oraz Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anett 28.3.2010 (18:59) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:19) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:44) |
Rozwiąż równania, oraz układy równań : Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: Asiulkam 13.4.2010 (19:37) |
Rozwiąż równania, oraz układy równań : Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Asiulkam 13.4.2010 (20:22) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
aniam 13.2.2012 (18:30)
a.
{3x+2y=5 mnożymy przez (-1)
{2x+2y=2
{-3x-2y=-5
{2x+2y=2
---------------------dodajemy stronami oba równania
-3x-2y+2x+2y=-5+2
-x=-3 dzielimy przez (-1)
x=3
{2x+2y=2
{x=3
{2y=2-2y
{x=3
{2y=2-2*3
{x=3
{2y=2-6
{x=3
{2y=-4 dzielimy przez 2
{x=3
{y=-2
{x=3
spr.
{3x+2y=5
{2x+2y=2
{3*3+2*(-2)=5
{2*3+2*(-2)=2
{9-4=5
{6-4=2
{5=5 L=P
{2=2 L=P
B.
{x+4y=11 obie strony równania mnożymy przez (-2)
{2x+5y=10
{-2x-8y=-22
{2x+5y=10
------------------- dodajemy stronami
-2x-8y+2x+5y=-22+10
-3y=-12 dzielimy przez (-3)
y=4
{x+4y=11
{y=4
{x=11-4y
{y=4
{x=11-4*4
{y=4
{x=11-16
{y=4
{x=-5
{y=4
spr.
{x+4y=11
{2x+5y=10
{-5+4*4=11
{2*(-5)+5*4=10
{-5+16=11
{-10+20=10
{11=11 L=P
{10=10 L=P
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie