Treść zadania

papaya

"Policzmy to razem 1"
(biała okładka)
strona 189 zad 1,2,3,8

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    zad1)
    a)

    -(1/2x^2 + 1/2y^2 – 1)=

    = - 1/2x^2 – 1/2y^2 + 1


    b)

    -(-2,5a + 4,2b^2 - 3) =

    = 2,5a – 4,2b^2 + 3


    c)

    -(3,1x^6 + 4x^4 – 9,5 x^2 + 6)=

    = - 3,1x^6 – 4x^4 + 9,5x^2 – 6


    d)

    -(-2/3p^9+ 6p^2 + p + 1)=

    = 2/3 p^9 – 6p^2 -p - 1


    zad2)
    a)

    5x + (7x^2 – 9x + 6)=

    = 5x + 7x^2 – 9x + 6=

    = 7x^2 + 5x – 9x + 6=

    = 7x^2 – 4x + 6


    b)

    -4x^2 + (-3x^2 – 6x + 7) =

    = - 4x^2 – 3x^2 – 6x + 7=

    = - 7x^2 – 6x + 7


    c)

    7 – (4x^2 + 6x – 3)=

    = - 7 – 4x^2 – 6x + 3=

    = -4x^2 – 6x -4 =

    = 2(-2x^2 – 3x – 2)



    d)

    20x - (-10x^2 + x -1)=

    = 20x + 10 x^2 – x + 1=

    = 10 x^2 + 19x + 1


    zad 3)

    a)
    (5x – 6) + (3x – 2) – (6x – 7)=

    = 5x – 6 + 3x – 2 – 6x + 7=

    = 5x + 3x – 6x + 7 – 6 – 2)=

    = 2x + 1 – 2=

    = 2x – 1

    b)

    (6x^2y – x^2) + (8x^2 – 9x^2y) =

    = 6x^2y – x^2 + 8x^2 – 9x^2y=

    = 6x^2y – 9x^2y – x^2 + 8x^2=

    = - 3x^2y + 7x^2


    c)

    (-p^2 - q^2 + 1) + ( -9 + p^2 + q^2) =

    = -p^2 – q^2 + 1 – 9 + p^2 + q^2=

    = - p^2 + p^2 – q^2 + q^2 + 1 – 9=

    = 1 – 9=

    = - 8


    d)

    (2k^2 – k) – (11 – 9k - 3k^2) =

    = 2k^2 – k – 11 + 9k + 3k^2 =

    = 2k^2 + 3k^2 – k + 9k – 11 =

    = 5 k^2 + 8k – 11


    e)

    (7mk – 3m + 4k ) - (-5k + 4m – mk) =

    = 7mk – 3m + 4k + 5k – 4m + mk=

    = 7mk + mk – 3m – 4m + 4k + 5k=

    = 8 mk – 7m + 9k


    f)

    -( 3ab + 5 a – 7b) + ( - 3a + 4b + 3ab)=

    = -3ab – 5a + 7b – 3a + 4b + 3ab=

    = - 3ab + 3ab – 5a – 3a + 7b + 4b =

    = -8a + 11b


    zad8)

    a)
    (3x -2) - [(4x +9) - (3x - 2)]=

    = 3x - 2 - [ 4x + 9 - 3x + 2]=

    = 3x - 2 - [ x + 11]=

    = 3x - 2 - x - 11=

    = 2x - 13


    b)

    x - [ x + ( x- 1) ] - [ x- (x+1)]=

    = x - [ x + x - 1] - [ x - x - 1]=

    = x - x - x +1 - x + x + 1=

    = - 3x + 1 -x + x + 1=

    = -3x + 2


    c)
    - [6 - (3x^2 + 9x - 9)] + ( - 6x^2 + 4x - 1)=

    = - [6 - 3x^2 - 9x + 9] - 6x^2 + 4x - 1=

    = - [ - 3x^2 - 9x + 15] - 6x^2 + 4x - 1=

    = 3x^2 + 9x - 15 - 6x^2 + 4x - 1=

    = - 3x^2 + 13 x - 16

    • d)
      - ( 5m + 6) + [-(3m + 9) + (-8m - 3)]=

      = -5m - 6 + [ -3m - 9 - 8m - 3]=

      = - 5m - 6 +[ -11m - 12]=

      = - 5m - 6 - 11m - 12=

      = - 16m - 18=

      = -2(8m + 9)

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Program związków zawodowych uczniów gimnazjum "Razem łatwiej"

1. Nasz Związek Zawodowy reprezentuje wszystkich uczniów PG w XXX 2. Chcemy aby każdy uczeń bez względu na poziom inteligencji był traktowany na równi z innymi 3. W imieniu wszystkich uczniów domagamy się ogólnie dostępnych zajęć wyrównawczych z każdego przedmiotu 4. Prosimy o przywrócenie kółek zainteresowań i SKS ? ów po godzinach lekcyjnych 5. Każda dziewczyna ma prawo...

Przydatność 70% Miłość i cierpienie - czemu zawsze razem? Romantyczny erotyzm.

Wydaje mi się, iż słowo erotyzm w kontekście tematu zostało użyte nieco na wyrost. Erotyzm, wedle słownika wyrazów obcych pod redakcją Zygmunta Rysiewicza, to miłość o silnym podłożu seksualnym. Miłość opiewana przez romantyków rzadko kiedy miała podłoże seksualne, jeśli oczywiście odrzucić tezę z popularnej anegdoty, gdzie pewnemu studentowi słynnego profesora...

Przydatność 65% Maria Janion "Do Europy - tak, ale razem z naszymi umarłymi"

Tytułu książki Marii Janion „Do Europy tak, ale z naszymi umarłymi” nie należy interpretować dosłownie. Autorka przez owe stwierdzenie chce się odnieść do historii Polski i wydarzeń jakie miały miejsce w dobie romantyzmu. Należy zwrócić uwagę na ten problem, bowiem lada moment wkroczymy do Unii Europejskiej i to od nas zależy czy kultura narodowa oraz tradycja którymi się...

Przydatność 65% Razem przeciwko agresji-gry i zabawy przeciw agresji.

Cele dydaktyczne : - Rozwijanie umiejętności pracy w grupach. - Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w klasie. - Uświadomienie uczniom potrzeby bezpieczeństwa. - Zwiększenie zaufania uczniów do siebie w sytuacjach potencjalnej przemocy. - Nauka radzenia sobie w groźnych społecznie sytuacjach. - Ukazanie zachowań alternatywnych w sytuacjach wyzwalających agresję. - Rozwijanie przez...

Przydatność 60% Streszczenie powieści Adama Bahdaja "Do przerwy 0:1".

1. Piłka Chłopcy przygotowują sie właśnie do rozegrania meczu z drużyną z sąsiedniej ulicy. Nie stać ich na kupienie kostiumów sportowych czy odpowiedniego obuwia. Ale największy problem stanowi piłka, która już zupełnie się rozlatuje. Paragon zobowiązuje się wobec kolegów zdobyc nową. Legalnie, choc może niezupełnie. 2. Ratuj paragon Mecz pomiędzy dwiema...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji