Treść zadania

Joanna12

Podane ułamki rozszerz tak aby mianownik był większy od 60
a)3/5
b)4/7
c)2/9
d)7/11

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • a) 3/5 no to 13 x 5 = 65, 3 x 13= 39 czyli będzie 39/65
    b)4/7 no to: 7 x 9 = 63, 4 x 9= 36 czyli będzie 36/63
    c)2/9 no to: 9 x7 =63 2 x 7= 14 czyli będzie 14/63
    d)7/11 no to: 11 x 6 = 66 7 x 6 =42 czyli będzie 42/66

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a)
    żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 12 ->

    czyli przez 13,14, 15, 16, 17 itd. aż do + nieskończoności

    np.

    3/5 = 39/65

    3/5 = 43/70

    3/5 = 45/75

    3/5 = 60/100


    b)
    żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 8 ->

    czyli przez 9, 10, 11, 12, 13, 14 itd. aż do + nieskończoności

    np.

    4/7 = 36/63

    4/7 = 40/70

    4/7 = 44/77

    4/7 = 48/84



    c)
    żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 6->

    czyli przez 7, 8,9, 10,11, 12 itd. aż do + nieskończoności

    np.

    2/9 = 14/63

    2/9 = 16/72

    2/9 = 18/81

    2/9 = 20/90




    d)
    żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 5 ->

    czyli przez 6,7,8,9,10,11,12 itd. aż do + nieskończoności

    np.

    7/11 = 42/77

    7/11= 56/88

    7/11= 63/99

    7/11 = 70/110

    7/11 = 77/121

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .

Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...

Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.

"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...

Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....

Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty

Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...

Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji