Treść zadania
Autor: Joanna12 Dodano: 2.2.2012 (17:32)
Podane ułamki rozszerz tak aby mianownik był większy od 60
a)3/5
b)4/7
c)2/9
d)7/11
Komentarze do zadania
-
iwa123456789 2.2.2012 (17:49)
a) 3/5 no to 13 x 5 = 65, 3 x 13= 39 czyli będzie 39/65
b)4/7 no to: 7 x 9 = 63, 4 x 9= 36 czyli będzie 36/63
c)2/9 no to: 9 x7 =63 2 x 7= 14 czyli będzie 14/63
d)7/11 no to: 11 x 6 = 66 7 x 6 =42 czyli będzie 42/66
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
podane liczby zamień na ułamki dziesietne ;ja to zapisalam 9inaczej bo na Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: marreena365 4.5.2010 (15:52) |
wpisz brakujące znaki : : lub . tak , aby otrzymac podane wyniki.4 4 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: izik585 18.5.2010 (17:47) |
wyraz podane wielkości a. w cm 8mm , 2cm,6mm,25cm1mm b. w metrach Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: krzysiekdeik 25.5.2010 (16:58) |
napisz co najmniejdwoma sposobami,w postaci wyrażeń dwumianowyhc,podane wielkośc Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 13.6.2010 (13:03) |
a) Ułamki 1/2, 3/4, 5/6, 7/8 rozszerz do ułamka o mianowniku 48. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: wiki7106 21.9.2010 (16:39) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 2.2.2012 (18:05)
a)
żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 12 ->
czyli przez 13,14, 15, 16, 17 itd. aż do + nieskończoności
np.
3/5 = 39/65
3/5 = 43/70
3/5 = 45/75
3/5 = 60/100
b)
żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 8 ->
czyli przez 9, 10, 11, 12, 13, 14 itd. aż do + nieskończoności
np.
4/7 = 36/63
4/7 = 40/70
4/7 = 44/77
4/7 = 48/84
c)
żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 6->
czyli przez 7, 8,9, 10,11, 12 itd. aż do + nieskończoności
np.
2/9 = 14/63
2/9 = 16/72
2/9 = 18/81
2/9 = 20/90
d)
żeby mianownik był większy od 60 , trzeba rozszerzyć ten ułamek przez liczbę większą od 5 ->
czyli przez 6,7,8,9,10,11,12 itd. aż do + nieskończoności
np.
7/11 = 42/77
7/11= 56/88
7/11= 63/99
7/11 = 70/110
7/11 = 77/121
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie