Treść zadania

olcia24

Baton i czekolada kosztuja lacznie 3,60 zl. Cena batona stanowi polowe ceny czekolady. Oblicz ile otrzymamy reszty z 20 zl kupujac 4 czekolady i 6 batonow?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    x-cena czekolady
    y-cena batona

    x+y=3,60zł
    x=2y

    2y+y=3,60zł
    3y=3,60zł /:3
    y=1,2zł- cena batona
    x=2,4zł-cena czekolady

    20zł-( 4*2,4zł+ 6*1,2zł)=20zł-( 9,6zł+7,2zł)=20zł-16,8zł=3,20zł

    Odp:Otrzymamy 3,20zł reszty.

Rozwiązania

  • userphoto

    b- cena batonu
    cz- cena czekolady
    b+cz=3,60
    b=0,5cz
    0,5cz+cz=3,60
    1,5cz=3,60
    cz=3,60/1,5
    cz=2,40 zł
    b=2,40:2
    b=1,20 zł
    4*2,40+6*1,20=16,80 zł
    20zł-16,80zł=3,20 zł.
    reszty dostajemy 3,20 zł

Podobne materiały

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 80% Czekolada

Historia czekolady jest bardzo bogata i liczy kilka tysięcy lat. Dowodzi to, jak staranie jest dobrany dzisiaj jej skład oraz ile czasu ludzkość potrzebowała, by udoskonalić ten wyrób. W początkach powstawania tego smakołyku nauka najpierw zachwyciła się zaletami jego składników, co zapoczątkowało wiek eksperymentów. Nie od razu czekolada została uznana za cudowny produkt, w...

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 65% Cena

Patrz załącznik - ściąga gotowa do druku:)

Przydatność 65% Cena

CENA - czyli ilość pieniędzy, który musi wydać nabywca z związku z zakupem określonego produktu, jest jednym zważniejszych elementów wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Gdy na rynku występuje dużo konkurencyjnych produktów, które zaspokajają tę samą potrzebe, klijent może zrezygnować z jednego produktu na rzecz innego,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji