Treść zadania
Autor: Anonimova Dodano: 22.1.2012 (13:37)
Pilne! na jutro ;d
Zad.1 / Sprawdź , czy podana para liczb spełnia dany układ równań :
a)
{ -3x + y = 2
{ x- y = -2
x=0
y=2
b)
{ - x - y = 1
{ x - 2y = 10
x= -4
y= 3
Zad.2 / Rozwiąż układy równań metodą podstawiania :
a)
{ x + y = 1
{ 2x - y = -4
b)
{ x - y = 2
{ -2x+ 3y = -7
c)
{ x - 2y = 2
{ x + 2y = -6
Zad.3 / Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników :
a)
{ 6x + 4y = -10
{ -6x - 15y = -12
b)
{ 3x + y = 2
{ 2x - 4y = 20
c)
{ -3x + 2y = -5
{ 2x + 4y = -2
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
wielokąty i okręgi PILNE!!!!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: IcyHot 29.3.2010 (19:33) |
zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kisses 6.4.2010 (13:28) |
Pilne na jutro. Pomóżcie mi. Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kisses 6.4.2010 (13:36) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Para wodna
Para wodna W powietrzu atmosferycznym podstawową rolę odgrywa woda w postaci pary wodnej. Przedostaje się ona do atmosfery w wyniku parowania z powierzchni wodnych, lądowych i transpiracji roślin. Pewną ilość pary wodnej otrzymuje atmosfera również dzięki sublimacji pokrywy śnieżnej i lodowej oraz parowaniu wody opadowej zatrzymywanej na roślinach. W atmosferze parują ponadto...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Środki para - i pozataryfowe.
Do parataryfowych zalicza się najczęściej te środki nie będące cłami, które powodują ograniczenia w handlu zagranicznym i mają skutki identyczne, jak cła. Ich stosowanie prowadzi do wzrostu ceny importowanego towaru. Nie mają one charakteru globalnego i nie dotyczą wszystkich uczestników wymiany zagranicznej. Obejmują najczęściej niektóre podmioty i wybrane towary. Do...
Przydatność 60% Niezwykła para kochanków. Esej.
Miłość, przyjacielu, To dym, co z parą westchnień się unosi; To żar, co w oku szczęśliwego płonie; Morze łez, w którym nieszczęśliwy tonie. Czymże jest więcej? Istnym amalgamem, Żółcią trawiącą i zbawczym balsamem." (?Romeo i Julia? W. Szekspir) ?Bądź mi życiem, radością, bądź śmiercią, zazdrością?. Przynoś skrajne emocje, wszelkie doznania, chcę...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
sonar 29.1.2012 (23:15)
a)
{ -3x + y = 2 -> x=0
{ x- y = -2 -> y=2
{-3*0 + y = 2
{ x- 2= -2
{0 + y= 2
{x= -2 + 2
{y=2
{x=0
-3x + y = 2
-3 * 0 + 2 = 2
0 + 2 = 2
2 + 2
L=P
x- y = -2
0 - 2= -2
-2 = -2
L=P
Podana para liczb spełnia dany układ równań
b)
{ - x - y = 1 -> x= -4
{ x - 2y = 10 ->y= 3
{-(-4) - y= 1
{x - 2 *3 = 10
{4 + y= 1
{x-6= 10
{y = 1-4
{x=10 + 6
{y= -3
{x= 16
Podana para liczb nie pełnia danego równana.
zad2.
a)
{ x + y = 1
{ 2x - y = -4
{x= 1 - y
{2x - y = -4
{x= 1 - y
{2*(1-y) - y= -4
{x= 1 - y
{2-2y - y= -4
{x= 1 - y
{-3y = -4-2
{x= 1 - y
{-3y = -6
{x= 1 - y
{y = -6 : (-3)
{x= 1 - y
{y = 2
{x= 1-2
{y =2
{ x= -1
{y= 2
spr.
2x - y = -4
2 *(-1) - 2 = -4
-2 - 2= -4
-4 = -4
L=P
b)
{ x - y = 2
{ -2x+ 3y = -7
{x= 2 + y
{ -2x+ 3y = -7
{x= 2 + y
{-2(2 + y) + 3y = - 7
{x= 2 + y
{-4 - 2y + 3y = -7
{x= 2 + y
{-2y + 3y = -7 + 4
{x= 2 + y
{y = -3
{x= 2 + (-3)
{ y= -3
{x= 2 -3
{ y= - 3
{x= -1
{y= -3
spr.
-2x+ 3y = -7
-2*(-1) + 3*(-3) = -7
2 - 9 = -7
-7 = -7
L=P
c)
{ x - 2y = 2
{ x + 2y = -6
{x= 2 + 2y
{x + 2y = -6
{x= 2 + 2y
{2+ 2y + 2y = -6
{x= 2 + 2y
{4y = -6 -2
{x= 2 + 2y
{4y = -8
{x= 2 + 2y
{y = -8: 4
{x= 2 + 2y
{y= -2
{x= 2 +2 *(-2)
{ y= -2
{x= 2 - 4
{y= -2
{x= -2
{ y= -2
spr.
x - 2y = 2
-2 - 2*(-2) = 2
-2 -(-4) = 2
-2 + 4= 2
2=2
L=P
zad 3.
a)
{ 6x + 4y = -10
{ -6x - 15y = -12
---------------------
"""" - 11y = - 22
y = - 22 : (-11)
y = 2
6x + 4y = -10
6x = -10 - 4y
6x= -10 - 4 * 2
6x = -10 - 8
6x= -18
x= -18 : 6
x= -3
x= -3
y= 2
spr.
6x + 4y = -10
6 * (-3) + 4 *2= -10
- 18 + 8 = -10
-10 = -10
L=P
b)
{ 3x + y = 2 /*4
{ 2x - 4y = 20
{12x + 4y = 8
{ 2x - 4y = 20
------------------
14x = 28
x= 28 : 14
x= 2
3x + y = 2
y = 2 - 3x
y 2 -3 * 2
y = 2 - 6
y = -4
x= 2
y =-4
spr.
3x + y = 2
3* 2 + (-4) = 2
6 - 4= 2
2= 2
L=P
c)
{ -3x + 2y = -5 /*(-2)
{ 2x + 4y = -2
{6x - 4y = 10
{ 2x + 4y = -2
-----------------
8x = 10 -2
8x = 8
x= 8 :8
x= 1
-3x + 2y = -5
2y = -5 + 3x
2y = -5 + 3 * 1
2y = -5 + 3
2y = - 2
y= - 2 : 2
y = - 1
x= 1
y = - 1
spr.
2x + 4y = -2
2*1 + 4 * (-1) = -2
2 + (-4) = -2
2 - 4= -2
-2 = -2
L=P
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie