Treść zadania

agatka991124

do stołówki kupiono 80 opakowan makaronu po 5.50 zł za opakowanie i o 15 mniej opakowań zyżu po 4.20 zł za opakowanie.na zakupy hurtownia udzieliła 5% rabatu.ile zapłacono za zakupy ?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 4 0

    ilość kupionego makaronu -> 80 paczek
    cena za 1 opakowanie makaronu -> 5,5 zł
    ilość kupionego ryżu -> o 15 paczek mniej niż makaronu
    cena za 1 opakowanie ryżu -> 4,2 zł
    rabat udzielony przez hurtownię -> 5 % wartości zakupów

    (zrobię działanie w jednym zapisie)


    80 * 5,5 zł + (80 - 15) * 4,2 zł - 5% *(80 * 5,5 zł + (80 - 15) * 4,2 zł ) =

    = 440 zł + 65 * 4,2 zł - 0,05 * (440 zł + 65 * 4,2 zł ) =

    = 440 zł + 273 zł - 0,05 * (440 zł + 273 zł) =

    = 713 zł - 0,05 * 713 zł =

    = 713 zł - 35,65 zł =

    = 667,35 zł


    Odp. Za zakupy zapłacono 667,35 zł.

Rozwiązania

  • userphoto

    (80 x 5,50 zł) + (65 x 4,20 zł) = 440 zł + 273 zł = 713 zł
    713 zł - 5% = 677,35 zł

    Odp. Za zakupy zapłacono 677,35 zł.

  • mirkaj1

    80 x 5,50 zł + 65 x 4,20 zł = 440 zł + 273 zł = 713 zł


    713 zł - 5% = 677,35 zł

  • maliny112

    80 razy 5,50 zł dodać 65 razy 4,20 zł = 440 zł dodać 273 zł = 713 złotych
    713 zł - 5% = 677,35 złotych.
    ODPOWIEDŹ:ZAPŁACONO NA ZAKUPY DO STOŁÓWKI 713zł.

  • Krzysiuu

    80 x 5,50 zł + 65 x 4,20 zł = 440 zł + 273 zł = 713 zł


    713 zł - 5% = 677,35 zł

Podobne materiały

Przydatność 60% Opakowanie

Większość produktów materialnych musi być zapakowana i opatrzona etykietą. Niektóre opakowania, jak butelka Coca – Coli czy pudełko pończoch L'eggs, są znane na całym świecie. Wielu specjalistów do spraw marketingu uznaje opakowanie za piąty, obok ceny, produktu, dystrybucji i promocji, element marketingu mix. Jednakże większość traktuje opakowanie i etykietę jako element...

Przydatność 60% Opakowanie żywności – kształtowanie i funkcja

Człowiek na początku istnienia swojej cywilizacji ze względu na stopień intelektualnego rozwoju pozyskiwał żywność wyłącznie dla potrzeby chwili, aby zabezpieczyć głód. Żywność i jej pozyskanie oprócz naturalnego instynktu rozmnażania było podstawowym zajęciem plemion pierwotnych. Wobec braku potrzeby przechowywania żywności człowiek pierwotny nie myślał o jej...

Przydatność 50% Opakowanie jako środek kontroli jakości

OPAKOWANIE JAKO ŚRODEK KONTROLI JAKOŚCI Opakowanie – to wyrób, który stanowi zewnętrzną warstwę określonego towaru mającego chronić go, ułatwiać przemieszczanie, magazynowanie, jak również sprzedaż oraz ma oddziaływać na wyobraźnię nabywcy. ¬ Polska Norma PN-O-79000 (Terminologia) definiuje opakowanie jako: „wyrób zapewniający utrzymanie określonej jakości...

Przydatność 50% Opakowane w marketingu-na podstawie wybranego przykładu

Przedstawiając znaczenie i funkcje opakowania w marketingu należy zacząć od przytoczenia definicji tego czym właściwie jest opakowanie. A jest to: "Zespół czynności projektowania i produkcji pojemników lub opakowań dla produktu.." W dzisiejszych realiach panujących na rynku większość produktów tam trafiających musi być odpowiednio opakowana i oznaczona. Naturalnie...

Przydatność 75% Opakowanie i jego funkcje. Rodzaje opakowań

Opakowanie – to wyrób, który stanowi zewnętrzną warstwę określonego towaru mającego chronić go, ułatwiać przemieszczanie, magazynowanie, jak również sprzedaż oraz ma oddziaływać na wyobraźnię nabywcy. Funkcje opakowań: 1.Funkcja Ochronna Towarów – chroni produkt przed działaniem czynników zewnętrznych. Wartość użytkowa musi być zabezpieczona przez opakowanie , aby...

0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji