Treść zadania

kornelia22223

1.Podkreśl czasowniki.Bezokoliczniki umieść w rakiecie , która poleci na Marsa . Czasowniki w formie osobowej wyślij na księżyc .

Zdania : biec , kość , unieść , start , wszedł , lecieć , pójdę , cień , odpala


2. od podanych czasowników utwórz bezokoliczniki :

idę - , wlezie - , wiedzie - , wiozę - , ugryzłem - , gniotę - :)

Proszę o pomoc w tych dwóch zadaniach !!! Jeżeli jest słowo podkreśl to np. Podkreślić masz : .... i mówicie :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1. czasowniki do podkreślenia: biec, unieść, wszedł, lecieć, pójdę, odpala
    bezokoliczniki do rakiety: biec, unieść, lecieć
    czasowniki w formie osobowej na księżyc: wszedł, pójdę, odpala
    2. idę - iść, wlezie - wleźć, wiedzie- wieść, wiozę- wieźć, ugryzłem-ugryźć, gniotę- gnieść
    PROPONUJĘ SIĘ NAUCZYĆ CO TO JEST CZASOWNIK I BEZOKOLICZNIK

Rozwiązania

  • 666kkk-_-

    podkreślamy czasowniki :biec, unieść, wszedł, lecieć, pójdę, odpala

    bezokoliczniki, które idą do rakiety :biec, unieść, lecieć

    czasowniki w formie osobowej któr wysyłamy na księżyc: wszedł, pójdę, odpala

    2.idę - iść
    , wlezie - wleźć,
    wiedzie- wieść,
    wiozę- wieźć
    , ugryzłem-ugryźć,
    gniotę- gnieść

Podobne zadania

Patrick13 Czasowniki-zdania Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Patrick13 23.4.2010 (19:03)
Patrick13 Czasowniki-l.mn. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Patrick13 23.4.2010 (19:06)
dziemdziak Help!!!!!!! kto listy pisać umie?? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: dziemdziak 26.4.2010 (19:23)
krasnoludek ktore z tych czasownikow to czasowniki przechodnie Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: krasnoludek 22.5.2010 (11:38)
Guma Help!!! kto umie pisać opowiadania?! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Guma 23.5.2010 (16:00)

Podobne materiały

Przydatność 50% Metodologia niczego nie dostarcza, bo nie umie

Socjologia jak każda dyscyplina badawcza ma wyodrębniony obszar badawczy czego skutek nie podlega analizie badawczej. Dzielenie obszarów badawczych jest kanonem kuturowym i pomimo że kanon jako taki, nie jest oparty na przesłance racjonalnej, to choćby ktoś tkwił w głębokim przeświadczeniu o uniemożliwieniu przez to osiagania wyników badawczych prawdziwych, stałych, a więc...

Przydatność 60% "Kamienie na Szaniec" Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać

„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać” Pokolenie Kolumbów, tym mianem określamy ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, ludzi-młodzież, która walczyła w czasie II Wojny Światowej o niepodległość Rzeczpospolitej. Posłużmy się przykładem Zośki, Alka i Rudego, głównych bohaterów powieści Aleksandra Kamińskiego „Kamienie na Szaniec”. Powieści o...

Przydatność 75% Uzasadnij, że bohaterowie „Kamieni na szaniec” „umieli pięknie umierać i pięknie żyć”.

Bohaterami ?Kamieni na szaniec? byli Alek, Zośka i Rudy, nie są to ich prawdziwe imiona tylko pseudonimu konspiracyjne. Tak naprawdę Alek to Aleksy Dawidowski, Zośka- Tadeusz Zawadzki, Rudy ? Jan Bytnar. Chłopcy mieli osiemnaście lat jak zaczęła się wojna, bardzo szybko musieli dojrzeć do podejmowania ważnych decyzji. Chcąc dobrze przedstawić tezę, że bohaterowie ?Kamieni na...

Przydatność 80% "Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać" - Kamienie na szaniec

„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać”- tymi słowami A. Kamiński opisał swoich bohaterów : Alka, Rudego i Zośkę, główne postacie opowieści pt. „ Kamieni na szaniec”. Bohaterowie należeli do pokolenia Kolumbów, czyli ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, którzy w młodym wieku uzyskali dojrzałość. Mieli wspaniałe marzenia i perspektywy na...

Przydatność 75% Analfabetą można nazwać nie tylko tego, który nie umie czytać, lecz i tego, który nie bierze książki do ręki.

Niewątpliwie analfabetą można nazwać nie tylko tego, który nie umie czytać, lecz i tego, który nie pierze książki do ręki. Aby potwierdzić moje stanowisko w tej sprawie, postaram się przytoczyć kilka argumentów. Dla...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji