Treść zadania

mrruk1596

WYTŁUMACZY MI KTOŚ SYSTEM RZYMSKI ? PISSSS NIE UMIE TEGO WCALE PROSZE O DOBRE ROZWIĄZANIE I DOBRZE ROZWIĄZAĆ WSZYSTKO ROZPISAĆ PILSSSSSS

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • mirkaj1

    W systemie rzymskim posługujemy się znakami: I, V, X, L, C, D, M, gdzie:
    I = 1, V = 5, X = 10, L = 50, C = 100, D = 500, M = 1000. Za pomocą tych znaków można zapisać liczby od 1 do 3999.
    Powinieneś się nauczyć na pamięć to są znaki główne. Pozostałe liczby tworzymy ustawiając odpowiednie znaki obok siebie.
    Np. Chcesz napisać 6 i 4, a masz dwa znaki I =1,V=5.
    Stawiając I przed znakiem otrzymujesz 4, za znakiem – otrzymujesz 6. IV=4
    VI=6
    Przed znakiem obrazuje odejmowanie czyli liczbę mniejszą
    Przed znakami V i X może stać tylko znak I
    IV =4, IX=9,
    Przed znakami L i C może stać znak X
    40=XL
    90=XC
    Przed znakami D i M może stać znak C
    400=CD
    900=CM
    Po znaku = dodawanie czyli liczba większa
    VI=6
    XI=11
    XV=15
    XX=20
    LI=51
    LV=55
    LX=60
    CX=110
    CL=150
    DI=501
    DX=510
    DL=550
    DC=600
    M1=1001
    MX=1010
    MC=1100
    MD=1900
    MM=2000

Podobne zadania

misiek33456 prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49)
Bladi26 Prosze pomóżcie :) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: Bladi26 29.3.2010 (20:24)
wentor dlugosc okregu wpisanego w szesciokad foremny jest rowna 4pi, oblicz pole tego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: wentor 11.4.2010 (13:11)
justynnna prosze o pomoc Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: justynnna 13.4.2010 (16:38)
Macio00 Prosze o pomoc w kulach ^~ Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Macio00 13.4.2010 (16:52)

Podobne materiały

Przydatność 75% Analfabetą można nazwać nie tylko tego, który nie umie czytać, lecz i tego, który nie bierze książki do ręki.

Niewątpliwie analfabetą można nazwać nie tylko tego, który nie umie czytać, lecz i tego, który nie pierze książki do ręki. Aby potwierdzić moje stanowisko w tej sprawie, postaram się przytoczyć kilka argumentów. Dla...

Przydatność 50% Prawo rzymskie

Kultura rzymska w ciągu stuleci uległa wielu przemianom. Rzymianie byli początkowo mieszkańcami niewielkiego miasta-państwa. W miarę upływu czasu ich państwo bardzo się powiększyło, a oni sami zetknęli się z kulturami rozmaitych ludów. Wiele z nich reprezentowało kultury starsze i bardziej atrakcyjne od rzymskiej. Stąd też Rzymianie ulegli po części urokowi tych kultur, lecz...

Przydatność 70% Prawo rzymskie

Pojęcie prawa. Prawem (przedmiotowym) był zgodny z zasadami słuszności i sprawiedliwości zespół reguł postępowania w społeczności zorganizowanej, uchwalony lub usankcjonowany przez tę społeczność, albo przez organ wyposażony w władzę legislacyjną, a których przestrzeganie gwarantowane było w drodze przymusu. Prawem podmiotowym nazywamy przyznaną komuś przez prawo...

Przydatność 50% Prawo rzymskie

Niniejsza strona zawiera konspekt z dzedziny prawa rzymskiego. Korzystający z niego robią to na własną odpowiedzialność. W dokumencie tym zastosowłem pewne skróty. Przykładowo skrót "a." oznacza "actio". Konsekwencja może nie być zachowana. ŹRÓDŁA PRAWA 1) Okres Archaiczny - zwyczaj, ustawy królewskie, ustawy ludu, uchwały plebsu (plebiscita) (od lex Hortensia obowiązywały...

Przydatność 65% Podoboje rzymskie

PODBOJE RZYMSKIE 1. Przyczyny podbojów rzymskich. a) chęć zdobycia nowych ziem b) chęć zdobycia łupów i niewolników 2. Przyczyny sukcesów rzymskich- organizacja armii a) w armii rzymskiej służyli wszyscy obywatele między 17 a 46 rokiem życia (w razie zagrożenia państwa powoływano mężczyzn od 16 do 60 roku życia). Dzięki temu Rzym posiadał olbrzymie rezerwy...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji