Treść zadania
Autor: Damio97 Dodano: 8.1.2012 (17:18)
zad 5 / str 57 ( "słowa na czasie 2 gm" - podręcznik do kształcenia językowego z ćw.
zad 5 / 57 "treść"
Przekształć pary zdań pojedynczych w zdania złożone podrzędnie okolicznikowe, zgodnie z informacjami podanymi podanymi w nawiasach.Dopisz odpowiednie spójniki lub zaimki oraz wstaw przecinki.
*2- Nie przygotowałam się do lekcji. Żle się wczoraj czułam. (okolicznikowe przyczyny)
...............................................................................................................................................................
*3-Spotkamy się dzisiaj. Zajęcia z angielskiego zostaną odwołane. (okolicznikowe warunku)
...............................................................................................................................................................
*4-Rodzice dali mi na urodziny chomika.Chciałem dostać psa. (okolicznikowe przyzwolenia)
...............................................................................................................................................................
*5-Pójdę do księgarni.Kupię tomik poezji.(okolicznikowe celu)
...............................................................................................................................................................
*6-Wyjedziemy na weekend na wieś.Zrobiło się ciepło. (okolicznikowe czasu)
...............................................................................................................................................................
*7-Rozglądał się dookoła. Kogoś szukał. (okolicznikowe sposobu)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Język Polski : Słowa na czasie I Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Pataaaaa 7.5.2010 (15:25) |
rozprawka!! czy warto uczyc sie w czasie wakacji...? tylko blagam nie Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: andziara03 7.6.2010 (19:33) |
SŁOWA NA CZASIE:)) Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: mikrofage 25.8.2010 (13:36) |
czego nie można określicz w czasie teraźniejszym w czsowniku ?? pomuszcie błagam Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: lola_1233 7.9.2010 (19:53) |
Witam! -Wyobraź sobie że żyjesz w czasie krucjat, i jestem królem Francji. Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: suzuki26 22.9.2010 (23:23) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...
Przydatność 50% Czasy
PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...
Przydatność 65% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...
Przydatność 85% Czasy
Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...
Przydatność 80% Czasy
Czasy teraniejsze PRESENT SIMPLE Budowa Zdania twierdzące I/You/We/They + V1 (I like music.) He/She/It + V1 + s (He likes music.) Przeczenia I/You/We/They + don't + V1 (I don't like music.) He/She/It + doesn't + V1 (She doesn't like music.) Pytania Do/don't + I/you/we/they/ + V1 (Do you like music?) Does/doesn't + he/she/it + V1 (Does she like music?) Krótkie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie