Treść zadania
Autor: Axl977 Dodano: 3.1.2012 (18:30)
Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników:
c)
(2x-3y=10
(5x+5y=0
d)
(5v1+4v2=4
(7v1+5v2=6
e)
(4x+5y=12,3
(3x-2y=-4
f)
(3x-0,2y=35
(2,5x-5y=5
Pomóżcie :( Z góry dziękuje za pomoc i jeżeli możecie to wytłumaczcie mi w paru zdaniach proszę, o co w tym chodzi, bo w ogóle tego zrozumieć nie mogę :/. Pozdrawiam ;)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
rybitwa11 3.1.2012 (20:36)
(2x-3y=10/*5
(5x+5y=0/*3
---------------
10x-15y=50
15x+15y=0
----------------
10x+15x=50
25x=50
x=2
---------
to 2*2-3y=10
4-3y=10
-3y=10-4
-3y=6
y=-2
----------------------------------------------
d)
(5v₁+4v₂=4*(-5)
(7v₁+5v₂=6/*4
------------------------
-25v₁-20v₂=-20
28v₁+20v₂=24
-------------------------
-25v₁+28v₁=-20+24
3v₁=4
v₁=4/3
--------------
to 5*4/3+4v₂=4
20/3+4v₂=4
4v₂=4-20/3
4v₂=4-3 2/3
4v₂=1/3
v₂=1/3:4
v₂=1/12
e)
(4x+5y=12,3/*2
(3x-2y=-4//*5
-----------------
8x+10y=24,6
15x-10y=-20
-----------------
8x+15x=24,6-20
23x=4,6
x=4,6:23
x=0,2
------------
to 4*0,2 +5y=12,3
0,8+5y=12,3
5y=12,3-0,8
5y=11,5
y=11,5:5
y=2,3
f)
(3x-0,2y=35/(-25)
(2,5x-5y=5
---------------
-75x+5y=-875
2,5x-5y=5
---------------
-75x+2,5x=-875+5
-72,5x=-870
x=12
-----------
to 2,5 *12 +5y=5
30-5y=5
-5y=5-30
-5y=-25
y=5Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:19) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:44) |
Rozwiaz uklad rownan metoda podstawowa i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: cukiereczek 15.9.2010 (15:56) |
rozwiń układ równań metoda podstawiania i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia 27.9.2010 (18:51) |
Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników: a){2x+3y=4 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Dawidos455 24.10.2010 (13:26) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
kacper218 3.1.2012 (19:49)
c)
(2x - 3y = 10
(5x + 5y = 0
chodzi o to żeby odpowiednio pomnożyć lub podzielić któreś z równań (lub oba) tak by w jednym równaniu np było 3x a w drugim -3x żeby jak dodamy równania stronami otrzymać równanie tylko z jedną niewiadoma :)
w przykładzie a mnożymy pierwsze równanie przez 5 a drugie przez 3 i otrzymujemy
(10x - 15y = 50
(15x + 15y = 0
i teraz dodajemy stronami równania i otrzymujemy równanie 25x = 50 czyli x = 2 a y obliczamy np z pierwszego równania i wynosi -2
d)
(5v1+4v2=4
(7v1+5v2=6
mnożymy pierwsze równanie przez -5 a drugie przez 4 i otrzymujemy
(-25v1-20v2=-20
(28v1+20v2=24 dodajemy teraz stronami oba równania i otrzymujemy 3v1=4 czyli v1=4/3 v2 obliczamy np z pierwszego równania v2 = (4-5v1)/4 czyli v2 wynosi -2/3
e)
(4x+ 5y = 12,3
(3x - 2y = -4
mnożymy pierwsze równanie przez 2 a drugie przez 5 i mamy
(8x + 10y = 24,6
(15x - 10y = -20
dodajemy stronami i mamy 23x = 4,6 czyli x = 0,2 a y wynosi (3x +4)/2 (z drugiego równania) czyli y = 2,3
f)
(3x - 0,2y = 35
(2,5x - 5y = 5
pierwsze mnożymy przez -5 a drugie dzielimy przez 5 i mamy
(-15x + y = -175
(0,5x - y = 1
dodajemy stronami i mamy -14,5x = -174 czyli x = 12 a y wynosi 0,5x-1 (z drugiego równania wyżej) czyli y = 5
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie