Treść zadania
Autor: ~BSurmacz Dodano: 2.1.2012 (17:22)
Mam problem z tym testem proszę o pomoc :)
1. Określ osobę, liczbę, czas i rodzaj czasowników.
wygraliśmy - ……………………………………………………..........
pożycza - ……………………………………………………………..
2. Podane czasowniki zapisz w trybie rozkazującym i przypuszczającym (nie zmieniaj osoby ani liczby).
Tryb orzekający Tryb rozkazujący tryb przypuszczający
kupujesz ……………………………………………………………………
rysują ……………………………………………………………………...
piszę ……………………………………………………………………….
3. Zamień stronę czynną na stronę bierną.
Uczeń pisze test. ………………………………………………………………
Nauczyciel ocenia prace uczniów. …………………………………………….
Mama kąpie dziecko. ………………………………………………………….
4. Uzupełnij, dopisując formę dokonaną lub niedokonaną czasowników.
pisać - ………………
kończyć - …………..
………………. - zatańczyć
……………..... - zbudować
5. Określ przypadek, liczbę i rodzaj rzeczowników występujących w zdaniu:
Wczoraj rozmawiałem z moim bratem o ciekawej książce.
………………………………………………………………………………
.........................................................................
6. Odmień przez przypadki w obu liczbach rzeczownik „szkoła”. Oddziel temat od końcówki. Wypisz tematy oboczne i wymiany samogłoskowe i spółgłoskowe.
Pełne nazwy przypadków liczba pojedyncza liczba mnoga
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
Tematy oboczne: ………………………………………………….
Wymiany samogłoskowe: ………………………………………..
Wymiany spółgłoskowe: ………………………………………….
7. Wpisz słownie liczebniki. Nazwij typ liczebników.
Mam (4)……………………. rodzeństwa. (liczebnik …………………….)
(3) ……………..dzieciom zabrakło miejsca w sali. (liczebnik …………………….)
W przedstawieniu wzięły udział (4) …………………. znane aktorki. (liczebnik …………..)
Arek urodził się (8) ……………………….. lutego. (liczebnik ………………….)
Minął już (7) ………………. dzień rejsu. (liczebnik ……………………..)
8. Dokończ zdanie:
Urodziłem (-am) się w roku (zapisz słownie) ……………………………
.......................................................................................................
9. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki.
gładki - ……………………………
spokojny - ………………………..
mocny - …………………………..
cierpliwy - ………………………..
10. Spośród podanych zaimków [ tam, ile, mój, kto, twój, swój, my, tu, nikt, gdzie, tyle] wskaż:
Zaimki rzeczowne: …………………………………………………..
Zaimki przymiotne: ………………………………………………….
Zaimki przysłowne: ………………………………………………….
Zaimki liczebne: ……………………………………………………..
11. Utwórz stopień wyższy i najwyższy przymiotników i przysłówków. Nazwij rodzaj stopniowania.
dobry - ……………………………………………(…………………………….)
mały - ……………………………………………..(…………………………….)
miękki - ……………………………………………(…………………………….)
słabo - ……………………………………………..(…………………………….)
12. Zmień przymiotniki na wyrażenia przyimkowe.
pasiasty koc - …………………………………………
owocowa sałatka - ……………………………………
włóczkowa czapka - …………………………………
13. Spośród wymieszanych spójników i przyimków wypisz tylko przyimki.
na, pod, i, oraz, obok, w, ani, albo, o, za, czy, ponieważ, nad, przez, żeby, poza
…………………………………………………………………………………
14. W podanych zdaniach nazwij wszystkie części mowy.
Moja mała siostrzyczka siedzi na ławce.
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
..........................................................................
.........................................................................
Po niebie leniwie płyną chmurki, a słońce mocno przygrzewa.
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………...
15. Spośród podanych części mowy wypisz:
a) czasowniki w formie osobowej: …………………………………………
b) czasowniki w formie nieosobowej: …………………………………......
piórnik, pisać, tyle, czytanie, idzie, książka, ciekawy, mówiono, przybiłem,
ten, oraz, zdjęto, nie, skorzystaliśmy
16. Spośród podanych wyrazów wypisz części mowy odmienne.
gołąb, szybko, poszedł, biały, lub, trzy, na, tak, mój
Komentarze do zadania
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
PROSZE O POMOC SZYBKO Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: kaamolo 14.4.2010 (19:44) |
o sporcie proszę o pomoc :) Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: emef9 16.4.2010 (16:51) |
Pomoc!Zadanie na poniedziałek!Pilne! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: glupi7891 17.4.2010 (17:29) |
BARDZO PROSZE O POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: kaamolo 18.4.2010 (17:55) |
PROSZE O POMOC SZYBKO *może być w 1 zdaniu Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: miiistrzu 18.4.2010 (18:11) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 85% Rewalidacja osob z Alzheimerem
„Cały świat to scena. A ludzie na nim jako aktorzy. Każdy z nich wchodzi na scenę i znika, A kiedy na niej jest, gra różne role W siedmioaktowym dramacie żywota... I wreszcie akt ostatni, który kończy Dziwną i pełną zdarzeń akcję sztuki: Nowe dzieciństwo, gdy traci się pamięć, Zęby, smak, włosy, wzrok - i w końcu wszystko.” [William Szekspir; Jak wam się...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
Szajbuska 3.1.2012 (16:14)
1)
Wygraliśmy-3os. l.mn, cz.prze., r.męskoosobowy
Pożycza-3os. l.poj., cz.ter., r. męski, żeński lub nijaki (-)
2)
kupujesz-kupuj-kupił(a)byś
rysują-pysujcie-rysowalibyście
piszę-...-pisał(a)bym
3)
Uczeń pisze test- Test jest pisany przez ucznia.
Prace uczniów oceniane są przez nauczyciela.
Dziecko jest kąpane przez mamę.
4)
pisać-napisać
kończyć-skończyć
zatańczyć-tańczyć
zbudować-budować
5)
bratem-Narzędnik, l.poj., r.męski
książce-Miejscownik, l.poj., r.żeński
6) l.poj./l.mn.
M szkoł-a / szkoł-y
D szkoł-y/ szkół
C szkol-e/ szkoł-om
B szkoł-ę/ szkoł-y
N szkoł-ą/ szkoł-ami
Ms szkol-e/ szkoł-ach
W szkoł-o!/ szkoł-y!
oboczności: ł:l, o:ó
temat: szkol
temat oboczny:szkoł, szkol, szkół
7)
czworo- liczebnik zbiorowy
trojgu- liczebnik zbiiorowy
cztery- liczebnik główny
ósmego- liczebnik porządkowy
siódmy- liczebnik porządkowy
8) tysiąć dziwięćset dziewięćdziesiątym trzecim/czwartym/szóstym/ósmym...
9)
gładki-gładko
spokojny-spokojnie
mocny-mocno
cierpliwy-cierpliwie
10)
rzeczowne- kto, my, nikt,
przymiotne-mój, twój, swój
przysłowne-tam,tu, gdzie
liczebne-ile, tyle
11)
dobry-lepszy-najlepszy (stopniowanie regularne)
mały-mniejszy-najmniejszy (stopniowanie regularne)
miękki-bardziej miękki-najbardziej miękki (stopniowanie opisowe)
słabo-słabiej-najsłabiej (przysłówek)
12)
Pasiasty koc-koc w paski
Owocowa sałatka-sałatka z owocami
Włóczkowa czapka-czapka z włóczki
13)
Na, pod, obok, w, za , nad, przez, poza
14)
Moja- zaimek przymiotny
mała- przymiotnik
siostrzyczka- rzeczownik
siedzi- czasownik
na- przyimek
ławce- rzeczownik
Po-przyimek
niebie-rzeczownik
leniwie-przysłówek
płyną-czasownik
chmurki-rzeczownik
a-spójnik
słońce-rzeczownik
mocno-przysłówek
przygrzewa-czasownik
15)
forma osobowa:idzie, przybiłem, skorzystaliśmy
forma nieosobowa:pisać, mówiono, zdjęto
16)
gołąb, biały, trzy, mój
Pozdrawiam:)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie