Treść zadania

Natus_14

ZADANIE1
Jaki jest związek ceny sprzedaży wyrobów, usług z kosztami ich wytworzenia?

ZADANIE 2
Producent podkładek pod myszki komputerowe sprzedaje hurtowni 1 podkładkę po cenie 1,50 zł. Hurtownik stosuje marżę 10% ceny sprzedaży i sprzedaje podkładki detaliście, który
nalicza marżę w wysokości 20% od ceny sprzedaży. Oblicz cenę podkładki w detalu.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) na podstawie dostarczonych informacji dokonać obliczenia marży hurtowej,
2) obliczyć wysokość marży w detalu,
3) obliczyć cenę podkładki w detalu.

ZADANIE 3
Miesięczne koszty stałe przedsiębiorstwa usługowego (bez kosztów wynagrodzeń
pracowników bezpośrednio zatrudnionych przy świadczeniu usług) wyniosły:
• zużycie materiałów biurowych i energii 260,00 zł
• usługi obce 400,00 zł
• opłaty 200,00 zł
• amortyzacja 120,00 zł
• dzierżawa pomieszczeń 500,00 zł
• reklama 200,00 zł
Przedsiębiorstwo zatrudnia 2 pracowników, którzy pracują bezpośrednio przy
wykonywaniu usług przez 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie. Pracownicy są
wynagradzani w systemie czasowym. Stawka za godzinę wynosi 8,00 zł. Właściciel zakłada,
że godzina pracy powinna przynieść zysk w wysokości 10,00 zł.
Sporządź kalkulacje kosztu usługi.
Uwaga – w przedsiębiorstwach usługowych często ustala się cenę za wykonanie
konkretnego zamówienia.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) obliczyć koszty stałe przedsiębiorstwa,
2) obliczyć czas pracy i wynagrodzenie pracowników firmy,
3) sporządzić kalkulację kosztu usługi.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji