Treść zadania
Autor: ~Glorianadias Dodano: 29.12.2011 (14:09)
W jaki sposób odnieśli się do zachowań dzieci z Wrześni ich rodzice.?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
dabudibudaj 4.1.2012 (14:45)
dzieci podjęły strajk szklny we Wrześni za namową swych rodziców i oni je całkowicie popierali i wspomagali. Zarówno rodzice,jak i polskie dzieci były przeciwne akcji germanizacyjnej Polaków pod zaborem pruskim. Września jest symbolem jawnego buntu przeciw ciemiężcom pruskim.Władze zaborcze karały rodziców karami administracyjnymi(przeważnie więzienie lub grzywna) a ich pociechchciały zmusić do przerwnia strajku biciem
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
w jaki sposob nawiązuje architektura włoska do nowożytnej Grecji i Rzymu? Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: cyrkonia28 15.4.2010 (22:11) |
Opisz, w jaki sposób okazujemy szacunek symbolom narodowym? Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: 123tomek 6.5.2010 (14:15) |
jaki wpływ na życie państwa i jego obywateli ma sposób działania władzy Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: noc 9.5.2010 (13:40) |
W jaki sposób przeciwstawiano się okupantą? Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Asiax 16.5.2010 (15:05) |
W jaki sposób i kiedy polacy próbowali przywrócić demokracje w kraju.? Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: marta0188 17.5.2010 (16:51) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Emocje i postawy, jakie doświadczają rodzice dzieci z zaburzeniami rozwoju
Emocje należą do stanów reaktywnych i pojawiają się w odpowiedzi na bodźce płynące z otoczenia, a także z własnego ustroju. Urodzenie dziecka bywa zazwyczaj najważniejszym wydarzeniem w życiu rodziny. Oczekujący na nie rodzice wiążą z nim określone oczekiwania dotyczące wyglądu, usposobienia, podejmowanych przez dziecko ról, snują plany dotyczące jego przyszłości....
Przydatność 65% Biorąc pod uwagę głównego bohatera i jego stosunki z córkami napisz, na temat relacji: rodzice – dzieci.
Honoriusz Balzak w swojej powieści pod tytułem „Ojciec Goriot” zarys życia ludności Paryża w latach dwudziestych XIX wieku. Przedstawił nam miasto, zwyczaje Paryżan, spędzanie wolnego czasu, problemy i radości. Jednak na podstawie głównego, tytułowego bohatera porusza problemy ogólnoludzkie i ponadczasowe jak naiwność i zaślepienie miłości rodzicielskiej wobec dzieci, jak...
Przydatność 70% Rodzice i dzieci w utworach literackich różnych epok. Motyw rodziny - konspekt.
WSTĘP „Rodzina to najstarsza i najpowszechniejsza forma życia społecznego, złożona z osób połączonych stosunkiem małżeńskim i rodzicielskim.” Dyktuje mój profesor na lekcji wiedzy o społeczeństwie, a ja potulnie zapisuję w zeszycie. Czy jednak rodzina to tylko krótka definicja, którą da się wytłumaczyć jednym zdaniem? Przecież rodzina to moi rodzice, siostry,...
Przydatność 55% Rodzice i dzieci w przekazie z różnych epok literatury w konfrontacji z Twoim modelem życia rodzinnego.
Rodzina w ujęciu socjologicznym jest podstawową grupą pierwotną złożoną z małżonków i dzieci oraz ogółu krewnych każdego z małżonków. Istotą rodziny są dwa rodzaje więzi społecznych: małżeńska i rodzicielska. Jest to grupa, która odgrywa szczególnie doniosłą rolę w życiu społecznym ponieważ spełnia funkcje prokreacyjną i socjalizacyjną.. Zadanie socjalizacyjne...
Przydatność 70% Rodzice i dzieci w przekazie z różnych epok literatury w konfrontacji z Twoim modelem życia rodzinnego.
Temat: Rodzice i dzieci w przekazie z różnych epok literatury, w konfrontacji z Twoim modelem życia rodzinnego. I Literatura podmiotu 1. Balzak Honoriusz: Ojciec Goriot. Wrocław: Siedmioróg, 1998. ISBN 83-7162-487-5. 2. Mrożek Sławomir: Tango. Wyd. 3. Warszawa: Noir sur blanc. 2002. ISBN 83-88459-77-5. 3. Niemcewicz Julian Ursyn: Powrót posła....
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 0
sonar 30.12.2011 (01:16)
Rodzice uczniów biorących udział w strajku szkolnym we Wrześni , w pełni popierali swoje dzieci.
Im również nie podobało się zmuszanie dzieci do nauki religii po niemiecku oraz modlenie się w tym języku.
Dzieci odmówiły zabrania katechizmów (napisanych po niemiecku) lub wzięły je - lecz oddawały następnego dnia. Rodzice zachęcali dzieci do nie udzielania odpowiedzi w języku niemieckim oraz utwierdzali ich w słuszności walki o własny język w szkole.
Władze szkolne nie potrafiły poradzić sobie ze strajkującymi uczniami , dlatego zaczęto stosować wobec dzieci kary cielesne, przesuwano je z klasy wyższych do niższych, przedłużano im obowiązek nauki ponad 14 rok życia.
Rodzice byli również karani - tyle , że w sposób administracyjny. Nakładano na nich kary za nieobecność dzieci na lekcjach, zwiększano im tzw. podatek szkolny oraz kierowano przeciwko nim sprawy do sądu. Wielu rodziców zostało skazanych na karę więzienia.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie