Treść zadania

koloboro3

1. Wspólne cechy budowy i czynności organizmów.
2. Złożoność świata żywego, znaczenie różnych sposobów jego porządkowania.
3. Przykłady różnorodności roślin, grzybów i zwierząt oraz środowisk ich życia.
4. Opis miejsca zamieszkania (formy terenu, skały, wody, gleba, roślinność).
5. Warunki życia ludzi w najbliższym otoczeniu.
6. Orientacja w terenie, szkic, plan, mapa.
7. Krajobraz najbliższej okolicy - obserwacje i opisy:
- składniki naturalnego krajobrazu,
- sposoby zagospodarowania obszaru,
- ludzie i kultura,
- zależność życia ludzi od czynników przyrodniczych i pozaprzyrodniczych.
8. Krajobrazy nizinne, wyżynne i górskie:
- środowisko i jego zagospodarowanie (na przykładzie wybranych krajobrazów Polski),
- krajobrazy naturalne i przekształcone przez człowieka,
- przykłady pozytywnego i negatywnego zagospodarowania przestrzeni,
- krainy Polski.
9. Wybrane krajobrazy świata:
- lądy i kontynenty,
- oceany.
10. Pogoda i klimat, obserwacje meteorologiczne.
11. Właściwości różnych substancji i ich zastosowanie:
- metale i niemetale,
- mieszaniny jednorodne i niejednorodne,
- woda i roztwory wodne; rozpuszczanie i krystalizacja,
- właściwości materii o różnych stanach skupienia,
- przemiany chemiczne znane z życia codziennego (np. spalanie, korozja, ścinanie białka).
12. Kinetyczno-molekularny model budowy materii.
13. Podstawowe zjawiska fizyczne:
- mechaniczne,
- elektryczne i magnetyczne,
- optyczne i akustyczne.
14. Czynności życiowe człowieka, etapy rozwoju człowieka ze szczególnym uwzględnieniem dojrzewania biologicznego, zasady higieny.
15. Znaczenie wybranych gatunków roślin, grzybów i zwierząt dla człowieka.
16. Bakterie i wirusy - zagrożenia i korzyści dla człowieka.
17. Substancje szkodliwe dla organizmów żywych i ich oddziaływanie na środowisko przyrodnicze.
18. Wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze.
19. Wpływ środowiska na zdrowie człowieka:
- substancje szkodliwe i ich wpływ na organizm człowieka,
- rola wody, powietrza, gleby, ich odtwarzalność, czystość i skażenie.
20. Ziemia w Układzie Słonecznym, obserwacje astronomiczne.
21. Podróże i odkrycia geograficzne.

22. Skala mapy

23. Kierunki geograficzne

24. Wysokość Słońca nad horyzontem w różnych porach roku.

25. Charakterystyka pór roku, daty ich rozpoczęcia.

26. Składniki odżywcze dostarczane do organizmu.

27. Ruchy Ziemi i ich konsekwencje.

28. Czytanie map, tabel, wykresów.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    1)Cechy wspólne organizmów żywych:
    -zbudowany z komórek
    -zawierają DNA (substancję, w której zapisana jest informacja o wszystkich cechach danego organizmu.)
    -wnętrze komórek wypełnia cytoplazma
    -granicę komórek stanowi błona komórkowa
    23)Północ, Południe, Wschód, Zachód.

Podobne materiały

Przydatność 65% Cechy budowy geologicznej Polski.

Cechy budowy geologicznej Polski a)podział na jednostki geologiczno-tektoniczne -prekambryjska platforma paleozoiczna wschodnio-europejska -platforma paleozoiczna i paleozoiczne masywy orogeniczne -obszary fałdowań alpejskich b)mozaikowatość w budowie geologicznej c)różnowiekowość i różnorodność tektoniczna budowy geologicznej Polski d)przez Polskę przechodzi ważna...

Przydatność 55% Cechy budowy ryby

1. Wiadomości ogólne. Środowiskiem życia ryb jest woda. Ich ciało jest bocznie spłaszczone lub spłaszczone grzbietobrzusznie ( np. płaszczka, flądra ) Części ciała : - głowa z zaznaczoną na jej końcu tarczą pokrywową - tułów twardo połączony z głową Znajdują się otwory skrzelowe, para oczu bez powiek, nad otworem gębowym para podwójnych jam nerwowych. Ciało...

Przydatność 50% Cechy budowy ryby

1. Wiadomości ogólne. Środowiskiem życia ryb jest woda. Ich ciało jest bocznie spłaszczone lub spłaszczone grzbietobrzusznie ( np. płaszczka, flądra ) Części ciała : - głowa z zaznaczoną na jej końcu tarczą pokrywową - tułów twardo połączony z głową Znajdują się otwory skrzelowe, para oczu bez powiek, nad otworem gębowym para podwójnych jam nerwowych. Ciało...

Przydatność 70% Cechy budowy dżdżownicy umożliwiające jej życie w glebie

Budowa dżdżownicy świadczy o przystosowaniu do życia w glebie. Cechy: -wydłużony kształt ciała _ umożliwiają poruszanie się w szczelinach gleby -przód w kształcie klina i drążenie korytarzy. -nabłonek pokrywający ciało, który wydziela śluz - ułatwia poruszanie się w glebie i zmniejsza tarcie, chroni zwierzę przed nadmierną utratą wody i uszkodzeniami...

Przydatność 70% Schemat budowy odbiornika podczerwieni

Oryginalna wersja napisana przezemnie. Układ zamieszczony w pliku został przetestowany i działa w 100%. schemat budowy odbiornika podczerwieni, do zburdowana samemu w domu (koszt części do budowy nie przekracza 10.00 zł). Odbiornik podłącza się do komputera poprzez port COM i dzięki oprogramowaniu ze strony www.Girder.nl i temu odbiornikowi można sterować komputerem poprzez...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji