Treść zadania
Autor: pawlo34 Dodano: 25.12.2011 (20:54)
Witam Czy pisał by się ktoś na zrobienie czytania ze zrozumieniem z tego linku? http://slimak.onet.pl/_m/matury/gimnazjum/Matura_Polski_Testy1.pdf Pytania ze strony 12,13,14. Dodam że odpowiedzi które są tam zamieszczone nie są do tego tekstu! Potrzebuję to najpóźniej na wtorek do południa..
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiÄ…zanie
RozwiÄ…zania
Podobne zadania
od tego zależy czy zdam... Przedmiot: Język polski / Liceum | 3 rozwiązania | autor: Sidrial 26.4.2010 (17:43) |
Witam. Mam na zadanie napisać informację prasowa na temat: krowy Boryny lub Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 14.6.2010 (20:05) |
motyw władzy wstęp i zakończenie i 4 przykłady których użyjesz do tego Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olenka 8.9.2010 (19:19) |
Witam!!!:) Na wtorek mam do napisania wypracowanie tylko najgorsze jest to, Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ania9343 2.10.2010 (17:01) |
Ballada- uzupełnij (ze zrozumieniem) tak żebym mogła wiedzieć co to jest Przedmiot: Język polski / Liceum | 2 rozwiązania | autor: karo13 4.10.2010 (21:09) |
Podobne materiały
Przydatność 90% Nauka czytania bez stresu
Jak nauczyć dzieci czytać, by proces ten nie kojarzył się ze stresem i nerwowymi godzinami spędzonymi nad książką ? Na to pytanie próbują znaleźć odpowiedź rodzice, nauczyciele i naukowcy. Niby prosta rzecz (tak nam się wydaje z perspektywy czasu), a tak często przerasta możliwości naszych dzieci. Jak więc to zrobić, od kiedy i w jaki sposób zacząć ? Jest wiele...
Przydatność 80% Metody nauki czytania
1. Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze E. i F Przyłubskich - powstała w wyniku powiązania rozmaitych metod wykorzystujących różnorodny poziom rozwoju poszczególnych funkcji psychicznych. W ten sposób w procesie nauki czytania, którego podstawę stanowią tzw. relacje funkcjonalne, bierze udział funkcja wzrokowa, słuchowa oraz kinestetyczno-ruchowa. Autorzy koncepcji...
Przydatność 60% Nauka pisania i czytania
NAUKA PISANIA I CZYTANIA Uwagi z pogranicza teorii i praktyki Czytanie i pisanie należą do elementarnych umiejętności umysłowych, które warunkują wszelkie uczenie się. Ułatwiają kontakty społeczne, pozwalają komunikować otoczeni myśli i wyrażać przeżycia, warunkują wielostronny rozwój osobowości. Podstawę procesu nauki pisania i czytania stanowi analiza i synteza...
Przydatność 80% Odezwa wzywająca do czytania
Drodzy uczniowie! W naszym codziennym zyciu ksiazki odgrywaja najnizsza pozycje zycia codziennego.Czesto internet,telewizor,komorka i inne media zastepuja nam czytanie,poniewaz mlodzi ludzie jak i coraz czesciej starsi wola zagrac w brutalna gre,niz przeczytac lekture. Aby zmienic ta sytuacje powinnismy sami czytac ksiazki pokazujac tym samym mlodziezy,ze czytanie nie...
Przydatność 55% List zachęcający do czytania książek.
Cześć Przemek, Na początku mojego listu gorąco Cię pozdrawiam i całuję. Postanowiłam zrobić cos z twoim nieróbstwem i zachęcić Cię do czytania książek. Mam nadzieje, że to co napiszę, wpłynie na Ciebie pozytywnie i uświadomi Ci ile tracisz. Czytając książkę wkraczamy w świat stworzony przez autora. Pozwala to rozwinąć wyobraźnię. Osoba, która dużo...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
norbert12 26.12.2011 (12:40)
Antropologia (z greki "ánthropos" - człowiek, "logos" - nauka), biologiczna nauka porównawcza o człowieku, jego pochodzeniu (antropogeneza), rozwoju osobniczym i rodowym oraz zróżnicowaniu rasowym. Nazwę antrpologia wprowadził lekarz i teolog niemiecki Magnus Hundt (1449-1519) w dziele Anthropologium de hominis dignitate, natura et proprietatibus (1501). 1684 F. Bernier podał pierwszą naukową klasyfikację 4 ras ludzkich, dając początek antropologii jako nauce. 1760 P. Camper wprowadził do antropologii pomiary tzw. kąta twarzowego. 1776 J.F. Blumenbach wydał dzieło De generis humani varietate nativa, w którym przedstawił klasyfikację 5 ras ludzkich.
Podał ponadto definicję antropologii. 1824 W. Surowiecki opublikował pierwszą polską pracę antropologiczną Śledzenie początków narodów słowiańskich. 1842 A.A. Retzius opracował nową metodę klasyfikacji ras ludzkich (antropologiczne wskaźniki ilorazowe przy pomiarach czaszki). Metodykę antropologiczną rozwinął P. Broca, twórca francuskiej szkoły antropologicznej. 1858 założył on w Paryżu pierwsze laboratorium antropologiczne, 1859 - pierwsze Towarzystwo Antropologiczne. Wielkie znaczenie dla rozwoju antropologii miał także darwinizm.
1931 ukazała się praca E. Lotha Anthropologie des parties molles, przedstawiająca porównawcze badania antropologiczne mięśni i in. części miękkich. Antropologia jako całość wiedzy o człowieku obejmuje różne aspekty jego istnienia, wyróżnia się więc oprócz antropologii przyrodniczej antropologię filozoficzną, religijną, biblijną, kulturową i społeczną.
Zabawa, jedna z głównych form (obok pracy i nauki) działalności człowieka, której głównym motywem jest przeżywanie przyjemności związanej z jej wykonywaniem. Podejmowana bezinteresownie i dobrowolnie, spełnia różnorodne i istotne funkcje psychologiczne. Jest podstawową i typową działalnością wieku dziecięcego, kiedy ma duże znaczenie kształcące i wychowawcze, sprzyja rozwojowi fizycznemu i psychicznemu dziecka oraz zaspokaja jego potrzebę ruchu i działania. Osoby dorosłe podejmują zabawę głównie w celach rekreacyjnych. Odmianą zabawy jest gra prowadzona według ściśle określonych reguł.
Zabawa dziecięce najczęściej klasyfikuje się następująco:
1) zabawy twórcze (tematyczne, fikcyjne, iluzyjne), podczas których dzieci przyjmują pewne role, odtwarzając zachowania ludzi dorosłych, np. zabawy w sklep, w lekarza, w dom itp.,
2) zabawy konstrukcyjne, polegające na wytwarzaniu przedmiotów albo całych obiektów z różnych materiałów (np. z piasku, plasteliny) lub z gotowych elementów (np. z klocków),
3) zabawy ruchowe, gry ruchowe, wymagające wykonywania dużej liczby ruchów,
4) zabawy dydaktyczne (umysłowe), polegające na rozwiązywaniu określonych zadań umysłowych (np. gry stolikowe, rebusy, krzyżówki).
Odmianę zabaw dydaktycznych stanowią niektóre gry komputerowe.
W psychologii istnieją różne teorie, wyjaśniające genezę i funkcje zabawy, do najbardziej znanych należą:
1) teoria nadmiaru energii H. Spencera - dziecko podejmuje zabawę dla wyładowania energii,
2) teoria wytchnienia po działalności niezabawowej M. Lazarusa,
3) teoria ćwiczeń przygotowawczych K. Grossa - zabawa dzieci, tak jak młodych osobników u zwierząt, przygotowuje je do działalności w życiu dorosłym,
4) teoria katartyczna H. Carra, traktująca zabawę jako sublimację dążeń antyspołecznych,
5) teoria społeczna, wg której zabawa spełnia funkcje socjalizacyjne.
Zabawa wykorzystywana jest również w psychoterapii w celu obniżenia napięcia nerwowego i stanów lękowych.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie