Treść zadania
Autor: zydijudasz Dodano: 14.12.2011 (17:15)
Zad.1. Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników .
a) 2x-1,1y=0,7
0,5x+1,1y=4,3
b) x-2y=4 -
x+3y=0 c) 3u +2v = 2
5u+4v= 6
d) 3s+5t= -6
1,5s- 2t+ -3
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
ghargus 14.12.2011 (20:06)
a)2x-1,1y=0,7
+ 0,5x+1,1y=4,3
----------------------
2,5x=5 / :2,5
x=2
2x-1,1y=0,7
2* 2 - 1,1y=0,7
4-1,1y=0,7
-1,1y=0,7-4
-1,1y= - 3,3 / :(-1,1)
y=3
b) x-2y=4 / :(-1)
x+3y=0
-x+2y=-4
+x+3y=0
---------------
5y=- 4 / :5
y= - 0,8
x-2y=4
x-2(-0,8)= 4
x+1,6= 4
x=4-1,6
x=2,4
c)3u+2v=2 / * (-2)
5u+4v=6
-6u-4v= - 4
+ 5u+ 4v=6
------------------
-u= 2 / :(-1)
u= - 2
3u+2v=2
3(-2)+ 2v=2
-6+2v=2
2v=2+6
2v=8 / : 2
v=4
d) 3s+5t= - 6 / *2
1,5s-2t= - 3 / *5
6s+10t= - 12
+7,5s-10t=-15
-----------------
13,5s= - 27 / :13,5
s= - 2
3s+5t= -6
3(-2)+t= - 6
-6+ 5t= - 6
5t=-6+6
5t=0
t=0Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:19) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:44) |
Rozwiaz uklad rownan metoda podstawowa i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: cukiereczek 15.9.2010 (15:56) |
rozwiń układ równań metoda podstawiania i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia 27.9.2010 (18:51) |
Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników: a){2x+3y=4 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Dawidos455 24.10.2010 (13:26) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rybitwa11 14.12.2011 (20:06)
rozw w zał
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie