Treść zadania

iwa1423

Doświadczenie .. obojetnie jakie , aby wygladalo na 3 gim... prosze dokladnie opiszcie ;p

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1. wykrywanie skrobi/cukrowców

    Materiały:
    - mąka ziemniaczana (skrobia),
    - bulwy ziemniaka,
    - płyn Lugola (zabarwienie rubinowo-czerwone), zamiast płunu Logola można użyć dostępna w aptece jodynę
    - szkiełka podstawowe, igły preparacyjne

    Wykonanie:
    Na szkiełko podstawowe nasypać troszkę mąki ziemniaczanej/skrobii, a następnie za pomocą igły nanieść kilka kropli płynu Ligola/jodyny.

    Wniosek:
    Skrobia pod wpływem płynu Ligola barwi się na kolor fioletowy (niektórzy uważają, że to granatowy)

    Analogicznie przeprowadzić z bulwą ziemniaka
    Kawałek bulwy ziemniaka umieścić na szkiełku podstawowym, nanieść kilka kropli płynu Ligola/jodyny.

    Wniosek:
    Kawałek bulwy ziemniaka również się zabarwił na kolor fioletowy

    zatem
    końcowy wniosek:
    w bulwie ziemniaka zawarte są cukrowce/skrobia.



    2 doświadczenie do wyboru Wykrywanie tłuszczowców

    Materiały:
    - 2-3 ml oleju,
    - nasiona rzepaku lub słonecznika,
    - odczynnik Sudan III (roztwór alkoholowy)
    - szkiełka podstawowe, igły preparacyjne

    Wykonanie:
    Na jednym szkiełku podstawowym umieszczamy 1-2 ml oleju, a na drugim kawałek nasiona rzepaku/słonecznika.
    Tłuszcz zawarty w oleju pod wpływem odczynnika Sudana III odbarwia się na czerwono. Podobnie zachowuje się kawałek nasiona rzepaku/słonecznika również zabarwia się na czerwono. Im więcej tłuszczu w materiale badawczym, tym intensywniejszy kolor czerwony po dodaniu Sudanu III.

    Wniosek końcowy:
    nasiona słonecznika/rzepaku zawierają tłuszcz

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 80% Znane Siły (SP i GIM)

Znane siły Najpowszechniej znaną siłą jest grawitacja. Dzięki niej uformowały się gwiazdy i planety. Dzięki przyciąganiu grawitacyjnemu planeta Ziemia krąży wokół Słońca, a my... nie tracimy gruntu pod nogami! Wszystkie cząstki podlegają oddziaływaniu grawitacyjnemu, ale w mikroświecie są siły, przy których wpływ grawitacji jest zaniedbywalny. O wiele silniejsze...

Przydatność 80% Grzyby - najważniejsze informacje (I gim.)

Podział grzybów ze względu na budowę: a) jednokomórkowe - drożdże, pleśniak b) pleśniowe - kropidlak, pędzlak, penicylina (Fleming), pleśniak...

Przydatność 60% Bakterie - najważniejsze informacje (I gim.)

Bakterie - sposób odżywiania: a)samożywne - autotrofy: bakterie zielone, hemosynteza (bakterie siarkowe, wodorowe...) b)cudzożywne - heterotrofy: -rozkładają martwą materię organizmów (SAPROFITY albo DESTRUENCI) -żyjące na żywych...

Przydatność 55% Maszyny proste dla klasy 1 gim.

Maszyny proste Maszyny proste- są to urządzenia, które pozwalają na użycie niewielkiej siły przy podnoszeniu, przesuwaniu ciężarów lub rozszczepianiu materiałów. Maszyny proste znane były już w starożytności. O dźwigniach i kołowrotkach pisał grecki uczony Arystoteles w IV w.p.n.e. Wiadomo także, że znał je Archimedes. Przy zastosowaniu maszyn prostych (kołowrotków,...

Przydatność 60% Klasówka z Europy do klasy 2 gim.

grupa A I. Podpisz na mapie Europy: -półwyspy: 1.Iberyjski 2.Jutlandzki 3.Apeniński -wyspy: 4.Irlandię 5.Skandynawię 6.Kretę 7.Baleary -morza: 8.Norweskie 9.Bałtyckie 10.Egejskie 11.Czarne -cieśniny: 12.Gibraltarską 13.Dardanrle -niziny: 14.Nadkaspijską 15.Niemiecką 16.Rumuńską -góry: 17.Skandynawskie 18.Alpy 19.Dynarskie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji