Treść zadania
Autor: iwa1423 Dodano: 13.12.2011 (18:38)
Doświadczenie .. obojetnie jakie , aby wygladalo na 3 gim... prosze dokladnie opiszcie ;p
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Jakie jest znaczenie stawonogów w przyrodzie i gospodarce Przedmiot: Biologia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: czekolada19 15.4.2010 (16:04) |
PROSZE O SZYBKIE ROZWIAZANIE /ŁATWE Przedmiot: Biologia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: kama16lbn 17.4.2010 (15:02) |
Prosze !! To Na Jutro :( Napisz co umozliwia wymiane gazowa w łodydze Przedmiot: Biologia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: galczan5 21.4.2010 (18:44) |
W JAKIEJ ORGANELI ZACHODZI ODDUCHANIE KOMURKOWE, JAKIE SĄ JEGO SUBSTRATY I Przedmiot: Biologia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: olaf2010 22.4.2010 (16:06) |
jak dochodzi do fermentaci prosze jak naj krucej i swojmi słowami dziękuje Przedmiot: Biologia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: olaf2010 24.4.2010 (15:03) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Znane Siły (SP i GIM)
Znane siły Najpowszechniej znaną siłą jest grawitacja. Dzięki niej uformowały się gwiazdy i planety. Dzięki przyciąganiu grawitacyjnemu planeta Ziemia krąży wokół Słońca, a my... nie tracimy gruntu pod nogami! Wszystkie cząstki podlegają oddziaływaniu grawitacyjnemu, ale w mikroświecie są siły, przy których wpływ grawitacji jest zaniedbywalny. O wiele silniejsze...
Przydatność 80% Grzyby - najważniejsze informacje (I gim.)
Podział grzybów ze względu na budowę: a) jednokomórkowe - drożdże, pleśniak b) pleśniowe - kropidlak, pędzlak, penicylina (Fleming), pleśniak...
Przydatność 60% Bakterie - najważniejsze informacje (I gim.)
Bakterie - sposób odżywiania: a)samożywne - autotrofy: bakterie zielone, hemosynteza (bakterie siarkowe, wodorowe...) b)cudzożywne - heterotrofy: -rozkładają martwą materię organizmów (SAPROFITY albo DESTRUENCI) -żyjące na żywych...
Przydatność 55% Maszyny proste dla klasy 1 gim.
Maszyny proste Maszyny proste- są to urządzenia, które pozwalają na użycie niewielkiej siły przy podnoszeniu, przesuwaniu ciężarów lub rozszczepianiu materiałów. Maszyny proste znane były już w starożytności. O dźwigniach i kołowrotkach pisał grecki uczony Arystoteles w IV w.p.n.e. Wiadomo także, że znał je Archimedes. Przy zastosowaniu maszyn prostych (kołowrotków,...
Przydatność 60% Klasówka z Europy do klasy 2 gim.
grupa A I. Podpisz na mapie Europy: -półwyspy: 1.Iberyjski 2.Jutlandzki 3.Apeniński -wyspy: 4.Irlandię 5.Skandynawię 6.Kretę 7.Baleary -morza: 8.Norweskie 9.Bałtyckie 10.Egejskie 11.Czarne -cieśniny: 12.Gibraltarską 13.Dardanrle -niziny: 14.Nadkaspijską 15.Niemiecką 16.Rumuńską -góry: 17.Skandynawskie 18.Alpy 19.Dynarskie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
aniam 14.12.2011 (12:07)
1. wykrywanie skrobi/cukrowców
Materiały:
- mąka ziemniaczana (skrobia),
- bulwy ziemniaka,
- płyn Lugola (zabarwienie rubinowo-czerwone), zamiast płunu Logola można użyć dostępna w aptece jodynę
- szkiełka podstawowe, igły preparacyjne
Wykonanie:
Na szkiełko podstawowe nasypać troszkę mąki ziemniaczanej/skrobii, a następnie za pomocą igły nanieść kilka kropli płynu Ligola/jodyny.
Wniosek:
Skrobia pod wpływem płynu Ligola barwi się na kolor fioletowy (niektórzy uważają, że to granatowy)
Analogicznie przeprowadzić z bulwą ziemniaka
Kawałek bulwy ziemniaka umieścić na szkiełku podstawowym, nanieść kilka kropli płynu Ligola/jodyny.
Wniosek:
Kawałek bulwy ziemniaka również się zabarwił na kolor fioletowy
zatem
końcowy wniosek:
w bulwie ziemniaka zawarte są cukrowce/skrobia.
2 doświadczenie do wyboru Wykrywanie tłuszczowców
Materiały:
- 2-3 ml oleju,
- nasiona rzepaku lub słonecznika,
- odczynnik Sudan III (roztwór alkoholowy)
- szkiełka podstawowe, igły preparacyjne
Wykonanie:
Na jednym szkiełku podstawowym umieszczamy 1-2 ml oleju, a na drugim kawałek nasiona rzepaku/słonecznika.
Tłuszcz zawarty w oleju pod wpływem odczynnika Sudana III odbarwia się na czerwono. Podobnie zachowuje się kawałek nasiona rzepaku/słonecznika również zabarwia się na czerwono. Im więcej tłuszczu w materiale badawczym, tym intensywniejszy kolor czerwony po dodaniu Sudanu III.
Wniosek końcowy:
nasiona słonecznika/rzepaku zawierają tłuszcz
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie