Treść zadania
Autor: szymek9 Dodano: 13.12.2011 (18:01)
Gdy zwiększono pewną liczbę siedmiokrotnie,otrzymano 5 4/9.Jaka to była liczba? Oblicz: 2 1/2:5-1/3=? , (3 1/3+5/9):7=?, (1 1/4-1 1/3):10=?, (5 1/5-2 3/4):2 do kwadratu=? ,( (2 1/2)do kwadratu-3/4):11=?, (2 1/3)do kwadratu:7-2/3=?, Znajdz odwrotnośc liczb:4/5, 3 , 7/6, 1 2/3, 13, 2 3/8
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
aniam 13.12.2011 (19:01)
Gdy zwiększono pewną liczbę siedmiokrotnie,otrzymano 5 4/9.Jaka to była liczba?
x*7=5 4/9 obie strony dzielimy przez 7
zatem
x=5 4/9:7
x=49/9*1/7 skracamy
x=7/9
Oblicz: 2 1/2:5-1/3=5/2*1/5-1/3=1/2-1/3=3/6-2/6=1/6
(3 1/3+5/9):7=(3 3/9+5/9):7=3 8/9*1/35/9*1/7=5/9
(1 1/4-1 1/3):10=(1 3/12-1 4/12):10=(-1/12)*1/10=-1/120
((2 1/2)^2-3/4):11=(5/2^2 - 3/4)*1/11=(25/4-3/4)*1/11=22/4*1/11=skracamy=2/4=1/2
^ oznacza do potęgi
(2 1/3)^2:7-2/3=7/3^2*1/7-2/3=49/3*1/7-2/3=skracamy=9/3-2/3=3-2/3=2 1/3
Znajdź odwrotność liczb:
4/5 5/4
3 1/3
7/6 6/7
1 2/3=5/3 3/5
13 1/13
2 3/8=19/8 8/19Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
pokrojono 8 pomidorów na ćwiartki . ile części otrzymano? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 10 rozwiązań | autor: izi_11 6.4.2010 (19:08) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 0
sonar 13.12.2011 (18:53)
zad 1)
x * 7 = 5 i 4/9
x= 5 i 4/9 : 7
x= 49/9 * 1/7 (skracam 49 z 7)
x= 7/9 * 1/1
x= 7/9
spr.
7/9 * 7 = 5 i 4/9
49/9 = 5 i 4/9
5 i 4/9 = 5 i 4/9
Szukana liczba to 7/9.
zad 2)
2 i 1/2:5-1/3=
= 5/2 * 1/5 - 1/3= (skracam 5 z 5)
= 1/2 *1/1 - 1/3=
= 1/2 - 1/3=
= 3/6 - 2/6=
= 1/6
(3 i 1/3+5/9):7=
= ( 3 i 3/9 + 5/9) * 1/7=
= 3 i 8/9 * 1/7=
= 35/9 * 1/7 = (skracam 35 z 7)
= 5/9 *1/1=
= 5/9
(1 i 1/4-1 i 1/3):10=
= ( 1 i 3/12 - 1 i 4/12 ) * 1/10=
= - 1/12 * 1/10 =
= - 1/120
(5 i 1/5-2 i 3/4):2^2=
= ( 5 i 4/20 - 2 i 15/20) : 4=
= (4 i 24/20 - 2 i 15/20) * 1/4=
= 2 i 9/20 * 1/4=
= 49/20 * 1/4=
= 49/80
( (2 i 1/2)^2 -3/4):11=
= ( (5/2)^2 - 3/4) * 1/11=
= (25/4 - 3/4 ) * 1/11=
=22/4 * 1/11 = (skracam 22 z 11)
= 2/4 * 1/1 =
= 2/4=
= 1/2
(2 i 1/3)^2 :7 - 2/3=
= (7/3)^2 * 1/7 - 2/3=
= 49/9 * 1/7 - 2/3 = (skracam 49 z 7)
= 7/9 * 1/1 - 2/3=
= 7/9 - 2/3=
= 7/9 - 6/9=
= 1/9
zad 3)
4/5 -> odwrotność tej liczby to 5/4
3 -> odwrotność tej liczby to 1/3
7/6 -> odwrotność tej liczby to 6/7
1 i 2/3 = 5/3 -> odwrotność tej liczby to 3/5
13 -> odwrotność tej liczby to 1/13
2 i 3/8 = 19/8 -> odwrotność tej liczby to 8/19
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie