Treść zadania
Autor: marti123 Dodano: 10.12.2011 (15:48)
Treść zadania znajduje się w załączniku: - jpeg. Proszę o pomoc w rozwiązaniu.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
Przydatność 50% Pierwsza pomoc
UDZIEANIE PIERWSZEJ POMOCY POSZKODOWANYM RANY Rany należą do najczęszczych uszkodzeń urazowych i w większości powstają w następstwie nieszczęśliwych wypadków. Niektóre zranienia wymagają natychmiastowego opatrzenia z uwagi na stan zagrożenia życia. Inne natomiast nie zagrażają życiu, wymagają jedynie doraźnej pomocy, co wcale nie znaczy, że można je lekceważyć....
Przydatność 55% Pierwsza pomoc
PIERWSZA POMOC TELEFONY ALARMOWE numer pogotowia ratunkowego: 999numer telefonu alarmowego telefonii komórkowej: 112 Wzywając pogotowie ratunkowe należy podać krótkie i konkretne informacje o stanie chorego. Powinny zawierać informacje takie jak:- krótki opis zdarzenia,- jaki czas minął od zdarzenia,- aktualny stan chorego: a) czy oddycha, b) czy ma tętno na tętnicy szyjnej,...
Przydatność 55% Pierwsza pomoc
„Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia” Zespół czynności podejmowanych dla zapewnienia w pierwszej kolejności podstawowych funkcji życiowych ustroju przed natychmiastową , bezprzyrządową diagnostykę stanu ogólnego wg prostego schematu : 1. przytomny - nieprzytomny 2. oddycha – nie oddycha 3. krążenie obecne –...
Przydatność 50% Pierwsza pomoc
Zanim zaczniesz ratować Dobrze byłoby, gdyby każdy z nas znał podstawy udzielania pierwszej pomocy, aby umieć zachować się w różnych przypadkach, które spotykamy w swoim życiu. Oto garść porad, które nam w tym pomogą. Jeśli masz do czynienia z ofiarą tragicznego wypadku, zawsze stosuj się do poniższych zasad. Najpierw ostrożnie zbadaj ofiarę. Podchodząc do...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
Najwiekszyglupeknaswiecie 11.12.2011 (03:33)
A \cup B= <-11, \infty) A \cup B= (-3,5) A\B=<-11,-3> B\A=<5, \infty)
2.
[(7,5-9):(-0,75)]:[(2,05-1,35):1,4]=
[(-1,5):(-0,75)]:[0,7:1,4]=1:0,5=2
2*30%=2*0,3=0,6
3.
10% jest równe tej liczbie (nazwijmy ją x)
więc, aby obliczyć 100% to rozwiązujesz zadanie: (100% * x)/10 %= 10*x
pierwiastek 4-tego stopnia z 16 to 2, pierwiastek 3-ego stopnia z 3 i 3/8, czyli 27/8 to 3/2
2 razy 3/2 to 3.
2/7 do potęgi -1 to 7/2.
3 / (7/2)= 21/2=10,5
10,5*10=105
4.
a) x= 2 lub x= -8
b)
x-7<=3
(<= mniejsze lub równe)
Dla x >=0
x należy do przedziału <4,10>
Dla x<0
x nie istnieje
c) x+1>2
Dla x >0
x należy do przedziału <0,1)
Dla x<0
x należy do przedziału (-3,0)
a więc ich suma to (-3,1)
5.
Dziedzina musi być taka, aby działanie mogło być wykonane
a) W tym wypadku 3x-6 nie może równać się 0, bo nie można dzielić przez 0. więc rozwiążmy taki przykład:
3x-6=0
3x=6
x=2
Zbiorem sa liczby rzeczywiste, z wyjątkiem 2 (X należy do R/{2}
b)
Teraz z kolei x do kwadratu nie może się równać 0, więc:
(kwadrat będę zapisywał jako "kw.")
x kw. -1=0
x kw. =1
x kw. =1 lub x kw. =(-1)
D=R\{-1,1}
c)
Tutaj liczba pod pierwsiatkiem musi być większa lub równa 0, bo pod pierwaistkiem nie mogą być liczby ujemne.
więc x+2>=0
x>2
więc x=(2, +nieskończoność)
6.
Miejsca zerowe... Czyli f(x)=0
a) x-5=0 czyli x=5
b) W przypadku ułamka najlepiej, aby wyznaczyć miejsce zerowe należy wykonać działanie: licznik=0
czyli 16-x kw.= 0
Jak łatwo zauważyć będzie to 4 i -4
ale UWAGA: trzeba sprawdzić też zbiór wartości funkcji, w tym przypadku są to rzeczywiste z wyjątkiem 4 (bo w mianowniku jest: 4-x) Więc miejscem zerowym jest wyłącznie liczba -4
7.
a) Dziedzinę odczytujemy z osi X
Czyli D=<-4,4)
b) Zbiór wartości liczymy z osi Y
czyli: ZW=<-1,5>
(Nie wiem czy ta nie ma błędu w rysunku, bo oś Y ma najpierw 2 jednostki na kratkę, a później 1. czyli, że 4 kratki to 4, a nie 5. Jeśli robił to nauczyciel to jest idiotą, bbo tak się nie robi. Jak się przyjmuje daną jednostkę to trzyma się jej do końca. Oczywiście, czasami się przyjmuje różne, ale na innych osiach. Raczej dla wygody, jak rysunek się nie mieści czy coś)
c) Miejsca zerowe są tam, gdzie wykres przecina oś X, czyli {-1,2}
d)
funkcja jest rosnąca w przedziałach
(-4,-2) oraz (0,4)
Malejąca w przedziale (-2,0)
e)
Funkcja przyjmuje wartości dodatnie, czyli f(x)>0, czyli krótko mówiąc, wszystko powyżej osi X
Czyli: <-4,-1) oraz (2,4)
f) No tu raczej nie pomogę, albo jedynie tyle, że musisz przesunąć wykres o wektor u=[3,2]
Czyli 3 do góry i 2 w prawo.
8.
3x-y=1
x+2y=5
Więc wyznaczmy sobie x, bo tak jest najprościej.
x+2y=5
x=5-2y
Teraz podstawiamy x pod pierwsze równanie.
3x-y=1
3*(5-2y)-y=1
15-6y-y=1
15-7y=1
15-1=7y
7y=14
y=2
teraz podstawiamy y, który rozwiązaliśmy pod któreś z równań.
x+2*2=5
x+4=5
x=5-4
x=1
Mamy rozwiązanie, x=1, y=2
Można też spróbować inną metodą
3x-y=1
x+2y=5
W tej metodzie musimy "zlikwidować" x lub y. Czyli możemy pomnożyć drugie równanie przez -3 lub pierwsze przez 2.
(3x-y=1) *2
x+2y=5
6x-2y=2
x+2y=5
Teraz rozwiązujemy, tak jakbyśmy przykładowo dodawali dwie liczby, czyli:
6x-2y=2
+ x+2y=5
----------
7x+0=7
7x=7
x=1
Podstawiamy pod któreś z równań x i liczymy y.
Jakbyś miał jakieś pytania to pisz. Nie obiecuję, że wszystko jest dobrze, ale powinno być. Jednak coś się mogło pomylić, sprawdź jeszcze. Mam nadzieję, że pomogłem. Nie chciało mi się robić wszystkiego w Latexie, więc został tylko przykład 1. Chyba się doczytasz :)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Najwiekszyglupeknaswiecie 12.12.2011 (00:18)
3.
pierwiastek 4-tego stopnia z 16 to 2, pierwiastek 3-ego stopnia z 3 i 3/8, czyli 27/8 to 3/2
2 dodać 3/2 to 7/2
2/7 do potęgi -1 to 7/2.
(7/2) / (7/2)= 1
1*10=10
4.
[(7,5-9):(-0,75)]:[(2,05-1,35):1,4]=
[(-1,5):(-0,75)]:[0,7:1,4]=2:0,5=4
4*30%=4*0,3=1,2