Treść zadania
Autor: jutka20 Dodano: 9.12.2011 (17:56)
Każdą liczbę zapisaną znakami rzymskimi napisz cyframi arabskimi;
XLIX - ..............
CDLXV - ................
MDCCCXV - ...................
CLXXVII - .......................
DCCLXXIX - ....................
MM - ......................
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Konto usunięte, 9.12.2011 (18:39)
a) 49
b) 465
c) 1815
d) 177
e) 779
f) 2000Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
sonar 9.12.2011 (18:42)
XLIX -> 49
CDLXV - > 465
MDCCCXV - > 1815
CLXXVII - > 177
DCCLXXIX -> 779
MM - > 2 000Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
mil_ka 9.12.2011 (19:46)
XLIX - ...49...........
CDLXV - .......465........
MDCCCXV -1815 ...................
CLXXVII - 177.......................
DCCLXXIX - ...779.................
MM - ..2000....................Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
mirkaj1 10.12.2011 (19:36)
X L I X = 49
C D L X V = 465
M D C C C X V = 1 815
C L X X V I I = 177
D C C L X X I X = 779
M M = 2000Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
\Napisz wzory na obliczanie obwodu, pola trójkąta, poznanych czworokątów, Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: maryska122 28.3.2010 (20:47) |
\Napisz wzory na obliczanie obwodu, pola trójkąta, poznanych czworokątów, Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: maryska122 28.3.2010 (20:48) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań
2 2
gosia1977 9.12.2011 (18:11)
XLIX - ..............49
CDLXV - ................465
MDCCCXV - ...................1815
CLXXVII - .......................177
DCCLXXIX - ....................779
MM - ...................... 2000
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie