Treść zadania
Autor: limopoli Dodano: 28.11.2011 (20:52)
1.Znajdź wartość współczynnika m, dla którego podane równanie ma dwa rozwiązania, z których jedno jest liczbą trzy razy większą od drugiego rozwiązania.
a)-x^2+mx-162=0
2.Oblicz sumę odwrotności rozwiązań równania -1257x^2+345x+609=0
3.Oblicz sumę kwadratów rozwiązań równania x^2-300x-200=0
4.Oblicz sumę odwrotności kwadratów rozwiązań równania -x^2-x+21=0
5.Oblicz średnią arytmetyczną, średnią geometryczną oraz średnią harmoniczną rozwiązań równania:
a)-x^2+16x-8=0
b)2x^2+30x+18=0
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: ewkaa644 11.8.2010 (16:46) |
Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: ewkaa644 11.8.2010 (20:44) |
zamien podane ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne: Przedmiot: Matematyka / Liceum | 5 rozwiązań | autor: ewkaa644 24.8.2010 (20:06) |
Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Weraaa32 12.9.2010 (16:56) |
Zaznacz na osi liczbowej podane zbiory : C={x : x należy N ^ x>10 ^ x Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Inna 17.9.2010 (20:52) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Warto ściągać?
W poniższej pracy wyrażę swoje stanowisko wobec szkolnego zwyczaju podpowiadania i ściągania. Nie jestem za ani przeciw, jednak wolę to głębiej przeanalizować. Ściąganie, według mnie wcale nie jest czymś złym. Każdemu zdarza się nie nauczyć, czy zapomnieć odrobić pracy domowej. Wtedy mamy do dyspozycji tak zwane „kropki” – możliwość nieprzygotowania. Ale co zrobić,...
Przydatność 75% Warto czy nie warto wagarować?
Warto czy nie warto wagarować? Na to pytanie uczniowie odpowiadają różnie. Jedni mówią, że dzięki wagarom nie dostaną jedynki, lecz niektórzy uważają inaczej. Opuszczając lekcje tracimy nowe wiadomości, które przydadzą się nam prędzej czy póżniej. Wagarując nie chodzimy na lekcje, przez to nie mamy pojęcia na różne temety. Mamy nieobecności...
Przydatność 55% Warto (nie warto) mieć własną biblioteczkę
W dzisiejszych czasach czytanie książek powoli zanika. Wiele nowoczesnych sprzętów takich jak telewizor, komputer czy radio, wspomaganych przez specjalne programy, zdecydowanie umilają nasz wolny czas. Umożliwiają nam także szybki, tani przepływ informacji. W wielu domach nie istnieją już półki zapełnione lekturami. Moim zdaniem warto jest mieć własną biblioteczkę....
Przydatność 60% Czy warto mówić prawdę? Czy warto kłamać?
Prawda czy kłamstwo lepsze? Osoby które nie raz już skłamały i im uszło bez żadnych tłumaczeń, odpowiedziały by, że kłamstwo jest lepsze niż wiarygodna prawda. Nikt chyba nie toleruje kłamstwa, ale prawda przeplata się z kłamstwem. Pierwszym moim argumentem będzie ?wolno kłamać ale z umiarem? - każdy człowiek popełnia błędy i uczy się na nich, czasem człowiek zrobił...
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
gosia1977 30.11.2011 (14:01)
1.Znajdź wartość współczynnika m, dla którego podane równanie ma dwa rozwiązania, z których jedno jest liczbą trzy razy większą od drugiego rozwiązania.
a)-x^2+mx-162=0
1.delta=m^2-648
zeby bylu 2 rozwiazania delta musi byc dodatnia
m^2-648>0
(m-18√2)(m+18√2)>0
me(-niesk.,-18√2)U(18√2,+niesk.)
2.x1=3x2
ze wzorow Viete'a
x1*x2=(-162)/(-1)
x1*x2=162
3(x2)^2=162
(x2)^2=54
x2=√54 lub x2=-√54
x2=3√6 lub x2=-3√6
wtedy x1 odpowiednio
x1=9√6 lub x1=-9√6
czyli mamy dwa przypadki
a)
x1=9√6
x2=3√6
b)
x1=-9√6
x2=-3√6
dla a) postac iloczynowa funkcji wyglada tak
-(x+9√6)(x+3√6)=0
-x^2-12√6x-162=0
porownujac wielomiany otrzymujemy m=-12√6
dla b) postac iloczynowa funkcji wyglada tak
-(x-9√6)(x-3√6)=0
-x^2+12√6x-162=0
porownujac wielomiany otrzymujemy m=12√6
obie wartosci wspolczynnika m naleza do przedzialu (-niesk.,-18√2)U(18√2,+niesk.), wiec oba sa rozwiazniami zadania
czyli mamy m=12√6 lub m=-12√6
zadania sa zbyt dlugie, reszte rozbij na kilka i wstaw jeszcze raz
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie