Treść zadania

limopoli

1.Z podanego wzoru wyznacz wskazaną wielkość.
a)u=2k-kr; k
b)p= r/r-1; r
c)d= b/(a^2) - ab+1; b
d)w= (2s+1/s) -3; s
e)z=(5ab^2/2) -6(ab-1); a
f)u= pr/p+r; p
g)t= (1/v) + (1/u+1) - (u/2v); v
h)s= 5a^2b-3* (1-b pierwiastek z 2/2a); b
2.Jeśli zmniejszymy a litrów płynu o temperaturze t1 i b litrów tego samego płynu o temperaturze t2, wówczas otrzymamy mieszaninę o temperaturze t, którą można obliczyć ze wzoru t=(1/a+b)(at1+bt2). Wyznacz z tego wzoru t1 oraz a.
3.Przyjmijmy, że liczby oznaczone literami są dodatnie. Przekształć równość tak, aby wyznaczyć wskazaną wielkość.
a)2a^3+ (b pierwiastek z 3/2)= 2(3r+a^3); b
b)(u+v)^2 -4=u^2+v^2; u
c)(x+h)*x^2/ 2xpierwiastek z 2 =4x; h
d)(t+r)/2z = 2r/4z+1; z

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.

Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...

Przydatność 60% Idea wzoru do naśladowania - władcy na podstawie "Kroniki" Galla Anonima.

Na początek słów kilka o autorze naszej (polskiej) kroniki. A więc Gall Anonim jest postacią definitywnie tajemniczą. Współcześni wiedzą o nim tylko tyle iż przybył do polski z Galii i był prawdopodobnie mnichem o czym świadczy jego wykształcenie( potrafił pisać). Dlatego pseudonim tego pisarza brzmi właśnie Gall-bo pochodził z Galli i Anonim-bo nie miał imienia. W...

Przydatność 75% Kobieta fascynująca i irytująca. Przedstaw sylwetki wybranych bohaterek literackich, analizując wskazane utwory

„Kobieto! Puchu marny! Ty wietrzna istoto! Postaci twojej zazdroszczą anieli, A duszę gorszą masz, gorszą niżeli” Kobieta od zarania dziejów uważana za uosobienie piękna, wdzięku i wrażliwości, stała się wdzięcznym tematem dzieł literackich. Obok urody i zalet jej charakteru twórcy ukazywali też wady tego „lepszego” rodzaju ludzkiego. Czym mogły fascynować oraz...

Przydatność 80% Porównaj literackie portrety ofiar, interpretując wskazane fragmenty III cz. "Dziadów" A. Mickiewicza i "U nas w Auschwitzu..." T. Borowskiego.

„Dziady” Adama Mickiewicza powstały w XIX w., zaś „U nas w Auschwitzu...” Tadeusza Borowskiego w wieku XX. Mimo że utwory dzieli cała epoka, to można w nich odnaleźć fragmenty zbliżone pod względem omawianych tematów i problemów. Jednym z nich jest sprawa więźniów, wywożonych na Sybir i przetrzymywanych w obozach koncentracyjnych, pozbawianie ich godności i karanie za...

Przydatność 55% Gombrowiczowskie widzenie `formy`, wykorzystaj wnioski z analizy podanego fragmentu “Ferdydurke” i odnieś do całości utworu.

Wybrany fragment utworu Witolda Gombrowicza jest opisem lekcji w szkole do, której prof. Pimko zaprowadził Józia. Analizowana część tekstu “Ferdydurke” jest jednym z doskonałych dowodów `formy` panującej w życiu codziennym. Czym więc jest `forma`? Jaką postawę przyjmuje człowiek względem formy? Jak można walczyć z `formą`? Jak społeczeństwo “żyje” ze...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji