Treść zadania
Autor: limopoli Dodano: 26.11.2011 (19:31)
1.Z podanego wzoru wyznacz wskazaną wielkość.
a)u=2k-kr; k
b)p= r/r-1; r
c)d= b/(a^2) - ab+1; b
d)w= (2s+1/s) -3; s
e)z=(5ab^2/2) -6(ab-1); a
f)u= pr/p+r; p
g)t= (1/v) + (1/u+1) - (u/2v); v
h)s= 5a^2b-3* (1-b pierwiastek z 2/2a); b
2.Jeśli zmniejszymy a litrów płynu o temperaturze t1 i b litrów tego samego płynu o temperaturze t2, wówczas otrzymamy mieszaninę o temperaturze t, którą można obliczyć ze wzoru t=(1/a+b)(at1+bt2). Wyznacz z tego wzoru t1 oraz a.
3.Przyjmijmy, że liczby oznaczone literami są dodatnie. Przekształć równość tak, aby wyznaczyć wskazaną wielkość.
a)2a^3+ (b pierwiastek z 3/2)= 2(3r+a^3); b
b)(u+v)^2 -4=u^2+v^2; u
c)(x+h)*x^2/ 2xpierwiastek z 2 =4x; h
d)(t+r)/2z = 2r/4z+1; z
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: nikola29 15.4.2010 (19:01) |
Wyznacz współrzędne punktów, w których prosta o równaniu x + 2y + 3 = 0 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lukaszunkile 18.4.2010 (16:16) |
Wyznacz równanie prostej do funkcji homograficznej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: krystian2409 26.4.2010 (15:43) |
W ciągu artmetycznym an wyznacz: a1=5 i różnica r=2.ILEpoczątkowych Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marcysia 19.5.2010 (10:45) |
Podobne materiały
Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.
Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...
Przydatność 60% Idea wzoru do naśladowania - władcy na podstawie "Kroniki" Galla Anonima.
Na początek słów kilka o autorze naszej (polskiej) kroniki. A więc Gall Anonim jest postacią definitywnie tajemniczą. Współcześni wiedzą o nim tylko tyle iż przybył do polski z Galii i był prawdopodobnie mnichem o czym świadczy jego wykształcenie( potrafił pisać). Dlatego pseudonim tego pisarza brzmi właśnie Gall-bo pochodził z Galli i Anonim-bo nie miał imienia. W...
Przydatność 75% Kobieta fascynująca i irytująca. Przedstaw sylwetki wybranych bohaterek literackich, analizując wskazane utwory
„Kobieto! Puchu marny! Ty wietrzna istoto! Postaci twojej zazdroszczą anieli, A duszę gorszą masz, gorszą niżeli” Kobieta od zarania dziejów uważana za uosobienie piękna, wdzięku i wrażliwości, stała się wdzięcznym tematem dzieł literackich. Obok urody i zalet jej charakteru twórcy ukazywali też wady tego „lepszego” rodzaju ludzkiego. Czym mogły fascynować oraz...
Przydatność 80% Porównaj literackie portrety ofiar, interpretując wskazane fragmenty III cz. "Dziadów" A. Mickiewicza i "U nas w Auschwitzu..." T. Borowskiego.
„Dziady” Adama Mickiewicza powstały w XIX w., zaś „U nas w Auschwitzu...” Tadeusza Borowskiego w wieku XX. Mimo że utwory dzieli cała epoka, to można w nich odnaleźć fragmenty zbliżone pod względem omawianych tematów i problemów. Jednym z nich jest sprawa więźniów, wywożonych na Sybir i przetrzymywanych w obozach koncentracyjnych, pozbawianie ich godności i karanie za...
Przydatność 55% Gombrowiczowskie widzenie `formy`, wykorzystaj wnioski z analizy podanego fragmentu “Ferdydurke” i odnieś do całości utworu.
Wybrany fragment utworu Witolda Gombrowicza jest opisem lekcji w szkole do, której prof. Pimko zaprowadził Józia. Analizowana część tekstu “Ferdydurke” jest jednym z doskonałych dowodów `formy` panującej w życiu codziennym. Czym więc jest `forma`? Jaką postawę przyjmuje człowiek względem formy? Jak można walczyć z `formą`? Jak społeczeństwo “żyje” ze...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie