Treść zadania
Autor: bartila Dodano: 24.11.2011 (15:24)
Zapisz dowolną liczbę naturalną dwucyfrową , potem liczbe o 2/3 mniejszą , następnie liczbę o 2/3 mniejszą od poprzedniej itd...., Oblicz: 3/4- 2/5=..? , 5/8- 2/5= ? , 3/4- 1/6=? , 1 5/6- 3/8=? , 2 3/4+1/3=? , 6 8/9+ 2 1/10=? , 2 7/9+ 3 5/6=? , 2 9/10+3 7/15=? , 5 7/9- 1 1/2=? , 8 1/6- 2 2/5=? , 5 1/4- 1 1/6=? , 8 3/4 - 2 7/10=?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
prof_Snape 24.11.2011 (15:47)
dowolna 12 liczba o 2/3 mniejsza 4 i o 2/3 od 4 = 4/3 czyli 1 1/3
i drugie
3/4 - 1/6 = 9/12 - 2/12 = 7/12
1 5/6 - 3/8 = 1 20/24 - 9/24 = 1 11/24
2 3/4 + 1/3 = 2 9/12 + 4/12= 2 13/12 = 3 1/12
6 8/9 + 2 1/10 = 6 80/90 + 2 9/90 = 8 89/90
7 7/9 + 3 5/6 = 7 28/36 + 3 30/36 = 10 58/36 = 11 22/36 = 11 11/18
2 9/10 + 3 7/15= 2 27/30 + 3 14/30= 5 41/30 = 611/30
5 7/9 -1 1/2= 5 14/18 - 1 9/18 = 4 5/18
8 1/6 - 2 2/5= 8 5/30 - 2 12/30= 5 23/30
5 1/4 - 1 1/6= 5 3/12 - 1 2/12= 4 1/12
8 3/4 - 2 7/10= 8 15/20 - 2 14/20 = 6 1/20
wszystko nalezy sprowadzać do wspólnego mianownikaDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
sonar 24.11.2011 (21:15)
zad1)
wybrana przeze mnie liczba -> 8
8 - 2/3 =
= 7 i 3/3 - 2/3 =
= 7 i 1/3
7 i 1/3 - 2/3=
= 6 i 4/3 - 2/3=
= 6 i 2/3
6 i 2/3 - 2/3= 6
6 - 2/3=
= 5 i 3/3 - 2/3=
= 5 i 1/3
5 i 1/3 - 2/3=
= 4 i 4/3 - 2/3=
= 4 i 2/3
4 i 2/3 - 2/3 = 4
4 - 2/3 =
= 3 i 3/3 - 2/3=
= 3 i 1/3
3 i 1/3 - 2/3=
= 2 i 4/3 - 2/3=
= 2 i 2/3
2 i 2/3 - 2/3 = 2
zad2)
3/4- 2/5= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 20)
= 15/20 - 8/20=
= 7/20
5/8- 2/5= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 40)
= 25/40 - 16/40=
= 9/40
3/4- 1/6= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)
= 9/12 - 2/12=
= 7/12
1 i 5/6- 3/8 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24 )
= 1 i 20/24 - 9/24=
= 1 i 11/24
2 i 3/4+1/3= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)
= 2 i 9/12 + 4/12=
= 2 i 13/12=
= 3 i 1/12
6 i 8/9+ 2 i 1/10= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 90)
= 6 i 80/90 + 2 i 9/90=
= 8 i 89/90
2 i 7/9+ 3 i 5/6= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 18)
= 2 i 14/18 + 3 i 15/18=
= 5 i 29/18=
= 6 i 11/18
2 i 9/10+3 i 7/15= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 30)
= 2 i 27/30 + 3 i 14/30=
= 5 i 41/30=
= 6 i 11/30
5 i 7/9- 1 i 1/2= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 18)
= 5 i 14/18 - 1 i 9/18=
= 4 i 5/18
8 i 1/6- 2 i 2/5= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 30)
= 8 i 5/30 - 2 i 12/30 =
= 7 i 35/30 - 2 i 12/30=
= 5 i 23/30
5 i 1/4- 1 i1/6= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)
= 5 i 3/12 - 1 i 2/12=
= 4 i 1/12
8 i 3/4 - 2 i 7/10= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 20)
= 8 i 15/20 - 2 i 14/20=
= 6 i 1/20
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie