Treść zadania
Autor: becia_benek Dodano: 23.11.2011 (14:19)
Barman chce przyrządzić 7 litrów koktajlu z przecieru truskawkowego w cenie 30 zł za litr oraz śmietanki w cenie 16 zł za litr. W jakim stosunku powinien zmiksować składniki,aby koszt 1 litra koktajlu był równy 20zł?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Pan Kowalski sprzedał czereśnie po takiej samej cenie jak pan Nowak.Pod Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: natalia74171 21.4.2010 (13:34) |
DO PRZYGOTOWANIA 2LITRÓW KOKTAJLU MLECZNEGO NALEŻY UŻYĆ 0,3L SOKU Z Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: OLCIAA474 13.9.2010 (17:35) |
PROSZĘ O POMOC! TO NA JUTRO Do przygotowanie 2 litrów koktajlu mlecznego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: jula13 26.9.2010 (19:16) |
Pad przedsiębiorczy kupił w hurtowni 40kg cukierków w cenie 15,60zł za Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: crunk 27.9.2010 (17:09) |
To zadanie jest łatwe ale chce sie upewnić ze dobrze je zrobiłem 0,6 x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: Solina30 3.10.2010 (15:32) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 80% Ceny monopolistyczne
CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...
Przydatność 60% Strategia ceny
CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?
Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
Tynek 23.11.2011 (19:39)
x- ilość przecieru truskawkowego
y - ilość śmietanki
układ równań
x+y=7
30x+16y=20*7 (cena razy ilość przecieru + śmietanki = koktajlu)
x=7-y
podstawiamy
30(7-y)+16y=140
210-30y+16y=140
-14y=140-210
-14y=-70 /:(-14)
y=5
x=7-y
x=7-5
x=2
Musi zmiksować 2 litry przecieru truskawkowego i 5 litrów śmietanki.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie