Treść zadania

elcia20

Sprowadz podane ułamki do wspolnego mianownika ,a następnie porównaj je: a) 2/3i 5/6 , 3/4 i 7/8 , 7/12 i 13/24 , 11/15 i 44/60 b) 3/4 i 5/7 ,5/6 i 4/5 , 7/8 i 8/9 , 4/7 i 5/9 ,c) 3/10 i 6/15 , 11/12 i 7/8 , 19/20 i 23/25 , 31/60 i 21/40 , d) 7/3 i 13/6 , 27/8 i 23/6 , 39/9 i 22/5 , 27/7 i 39/11.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a)
    2/3 i 5/6

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 6

    4/6 i 5/6

    4/6 ..........<..........5/6




    3/4 i 7/8

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24

    18/24 i 21/24

    18/24.............<................21/24




    7/12 i 13/24

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24

    14/24 i 13/24

    14/24 .........>...........13/24




    11/15 i 44/60

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 60

    44/60 i 44/60

    44/60 ............ = .....44/60




    b)
    3/4 i 5/7

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 28

    21/28 i 20/28

    21/28 ...............>..............20/28



    5/6 i 4/5

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 30

    25/30 i 24/30

    25/30........ > .............24/30



    7/8 i 8/9

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 72

    63/72 i 56/72

    63/72................>.................56/72




    4/7 i 5/9

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 63

    36/63 i 35/63

    36/63 ........... >..............35/63




    c)
    3/10 i 6/15

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 30

    9/30 i 12/30

    9/30.................<...............12/30



    11/12 i 7/8

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24

    22/24 i 21/24

    22/24 ................>.................21/24



    19/20 i 23/25

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 100

    95/100 i 92/100

    95/100 ................>................92/100



    31/60 i 21/40

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 120

    62/120 i 63/120

    62/120.................>......................63/120



    d)

    7/3 i 13/6

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 6

    14/6 i 13/6

    14/6 .................>..............13/6



    27/8 i 23/6

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24

    81/24 i 92/24

    81/24..............<..............92/24



    39/9 i 22/5

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 45

    195/45 i 198/45

    195/45...............<...................198/45



    27/7 i 39/11

    sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 77

    297/77 i 273/77

    297/77......................>............273/77

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .

Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...

Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.

"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...

Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....

Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty

Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...

Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji