Treść zadania
Autor: elcia20 Dodano: 20.11.2011 (21:09)
Sprowadz podane ułamki do wspolnego mianownika ,a następnie porównaj je: a) 2/3i 5/6 , 3/4 i 7/8 , 7/12 i 13/24 , 11/15 i 44/60 b) 3/4 i 5/7 ,5/6 i 4/5 , 7/8 i 8/9 , 4/7 i 5/9 ,c) 3/10 i 6/15 , 11/12 i 7/8 , 19/20 i 23/25 , 31/60 i 21/40 , d) 7/3 i 13/6 , 27/8 i 23/6 , 39/9 i 22/5 , 27/7 i 39/11.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
podane liczby zamień na ułamki dziesietne ;ja to zapisalam 9inaczej bo na Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: marreena365 4.5.2010 (15:52) |
wpisz brakujące znaki : : lub . tak , aby otrzymac podane wyniki.4 4 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: izik585 18.5.2010 (17:47) |
wyraz podane wielkości a. w cm 8mm , 2cm,6mm,25cm1mm b. w metrach Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: krzysiekdeik 25.5.2010 (16:58) |
napisz co najmniejdwoma sposobami,w postaci wyrażeń dwumianowyhc,podane wielkośc Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 13.6.2010 (13:03) |
Zapisz podane liczby w postaci ułamków dziesietnych... (I tu czeba Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patka0008 22.9.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 20.11.2011 (23:00)
a)
2/3 i 5/6
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 6
4/6 i 5/6
4/6 ..........<..........5/6
3/4 i 7/8
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24
18/24 i 21/24
18/24.............<................21/24
7/12 i 13/24
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24
14/24 i 13/24
14/24 .........>...........13/24
11/15 i 44/60
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 60
44/60 i 44/60
44/60 ............ = .....44/60
b)
3/4 i 5/7
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 28
21/28 i 20/28
21/28 ...............>..............20/28
5/6 i 4/5
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 30
25/30 i 24/30
25/30........ > .............24/30
7/8 i 8/9
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 72
63/72 i 56/72
63/72................>.................56/72
4/7 i 5/9
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 63
36/63 i 35/63
36/63 ........... >..............35/63
c)
3/10 i 6/15
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 30
9/30 i 12/30
9/30.................<...............12/30
11/12 i 7/8
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24
22/24 i 21/24
22/24 ................>.................21/24
19/20 i 23/25
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 100
95/100 i 92/100
95/100 ................>................92/100
31/60 i 21/40
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 120
62/120 i 63/120
62/120.................>......................63/120
d)
7/3 i 13/6
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 6
14/6 i 13/6
14/6 .................>..............13/6
27/8 i 23/6
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 24
81/24 i 92/24
81/24..............<..............92/24
39/9 i 22/5
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 45
195/45 i 198/45
195/45...............<...................198/45
27/7 i 39/11
sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 77
297/77 i 273/77
297/77......................>............273/77
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie