Treść zadania

pati9710

Plan najważniejszych wydarzeń (zagadka skradzionych drzwi) - Szatan z Siódmej klasy. Chodzi o plan wydarzeń tylko tej zagadki o drzwiach proszę o pomoc

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1.Odkrycie przez Adama sposobu odpytywania na historii.
    2.Planowanie wyjazdu nad morze.
    3.Prośba profesora od historii o rozwiązanie zagadki.
    4.Rozbicie głowy chłopcu.
    5.Spotkanie z fałszywym malarzem, poznanie historii domu.
    6.Przetłumaczenie treści listu.
    7.Uwięzienie Adasia z Francuzem w piwnicy.
    8.Nadejście pomocy.
    9.Oddanie w niepowołane ręce atrapy skarbu.
    10.Odnalezienie prawdziwego skarbu.

    Profesor Gąsowski jest jednym z nauczycieli w warszawskim gimnazjum. Uczniowie klasy siódmej, należą do ulubieńców historyka. Jednym z uczniów tej klasy jest Adam Cisowski- inteligentny, zaradny i bardzo sprytny chłopiec. Uwielbia on rozwiązywać wszelkie zagadki (odkrył kolejność odpytywania przez historyka).

    Skończył się rok szkolny i Adam ma wyjechać na rodzinne wakacje nad morze. Plany jednak biorą w łeb, kiedy niespodziewanie do Cisowskich przychodzi historyk i prosi, by Adam pojechał z nim do jego rodzinnego domu i pomógł mu wyjaśnić tajemniczą zagadkę. To przekonuje chłopca i wkrótce puka już do domu profesora. Drzwi otwiera mu urocza i piękna Wanda. Chłopak zakochuje się w niej od pierwszego wejrzenia.

    Historyk zaczyna wyjaśniać, co takiego wydarzyło się we wsi w ostatnim czasie. Mianowicie, przyjechał jakiś Francuz, aby obejrzeć dworek, ale interesował się tylko drzwiami. Otrzymali propozycję sprzedania domu, za dużą sumę pieniędzy, ale ją odrzucili. Parę dni potem miało miejsce włamanie- skradziono dwie pary drzwi. Adama zainteresowała cała ta sprawa i postanawia pojechać wraz z profesorem na wakacje. Po południu, w towarzystwie Wandy, chłopak zwiedza piękny i staroświecki dworek. W pewnym momencie zauważa jakąś postać, chcąc jej się dokładnie przyjrzeć chłopak skrada się, ale nagle ktoś uderza go od tyłu w głowę. Wanda znajduje nieprzytomnego Adama.

    Chłopak spędza kilka dni w łóżku, analizując dokładnie wszystkie wydarzenia. Na poddaszu znajduje pamiętnik jakiegoś księdza, są w nim opisane wszystkie sytuacje związane z dworkiem Adam odkrywa, że niegdyś w domu przebywało dwóch carskich żołnierzy. Jeden z nich miał odmrożenia nóg, więc Gąsowski zaproponował mu pomoc. Umieścił go w domku w ogrodzie (w domu leżała już jego chora żona). Po śmierci małżonki, żołnierza przeniesiono do bawialni. Leżąc tam bacznie przyglądał się portretom rodzinnym. Umierając, wspominał coś o drzwiach, ale wszyscy uznali to za majaczenie i po kilku dniach o tym zapomnieli.

    Po południu do domu Gąsowskich zawitał malarz i poprosił o gościnę. Adam nabiera podejrzeń, co do osoby malarza. Następnego dnia ginie pamiętnik księdza. Chłopak pozoruje swój wyjazd i na noc zatrzymuje się w wiosce. Podczas obiadu u jednej z rodzin, dowiaduje się, że mieszkająca tam Irenka dostała do przetłumaczenia dziwny list. Wieczorem po list zgłasza się jakiś chłopak. Adam rozpoznaje w nim malarza i postanawia go śledzić. Przez całą noc fałszywy malarz razem z kolegą bezskutecznie próbują rozwiązać zagadkę.

    Obok domu znajduje się stara budka, w której Adaś postanawia przeczekać do rana. Niestety na jego trop wpadają psy i natychmiast zjawia się malarz i jego kolega. Wiążą młodego detektywa i siłą prowadzą do domu. Tam karzą wyjaśnić sobie zagadkę zawartą w liście, a kiedy chłopak udaje, że też nie potrafi tego zrobić, rozkazują mu napisać uspokajający list do Gąsowskich, że wszystko jest z nim w porządku. Adam jest sprytny i tworzy list w taki sposób, że pierwsze litery poszczególnych wersów układają się w napis ”Strzeżcie domu”.

    Mężczyźni zamykają go w piwnicy. Jest tu również Francuz, który przyjechał do wsi szukać rodzinnych skarbów. Zatrudnił obu mężczyzn, by zbadali drzwi w domu profesora. Kiedy fałszywy malarz przeczytał list i dowiedział się o skarbie, mężczyźni postanowili zatrzymać wszystko dla siebie – okradli Francuza, związali go i zamknęli w piwnicy.

    W nocy szaleje wielka burza. W piwnicy jest coraz więcej wody. Adam wzywa pomoc. Na krzyki reagują biwakujący w pobliżu harcerze i uwalniają ich. Wycieńczonego Francuza zabierają harcerze. Adam z domu mężczyzn zabiera skradzione pamiętniki i pieniądze poszukiwacza skarbów. Osłabiony Francuz trafia do księdza. Duchowny opowiada, jak kiedyś przyniesiono na plebanię innego rannego księdza, leżącego na ogrodowych drzwiach. Ranny wyzdrowiał, a drzwi zostały wstawione do pobliskiej szkoły. Cisowski następnego ranka idzie obejrzeć drzwi. Pod okuciem naokoło dziurki od klucza znajduje napis, mówiący, że dalszych wskazówek należy szukać w malowanej brodzie w dużym domu.

    Do dworku przybywają harcerze. Powiadamiają wszystkich, że Adaś czuje się dobrze i jest z nim Staszek, a sami rozbijają swoje namioty w parku. Późno w nocy zjawiają się obaj chłopcy i od razu idą na strych. Coś stamtąd zabierają i nic nikomu nie tłumacząc ponownie znikają. Adam prosi tylko profesora, by przy porannym powitaniu zrobił dużo hałasu. Gdy pojawia się Adam ze Staszkiem profesor zaczyna bardzo głośno się z nimi witać.

    Chłopcy zaczynają na cały głos opowiadać o dokonanym przez siebie odkryciu. Po zachodzie słońca wszyscy wspólnie idą do okalającego dom parku. Po długotrwałym kluczeniu i błądzeniu Adam w końcu prosi profesora, by ten odmierzył dziesięć, a następnie jedenaście kroków od jednego z pagórków. Zaczynają kopać w wyznaczonym miejscu. Znajdują wielką starą skrzynię z zabitą pokrywą. Wtedy z pobliskich krzaków wychodzi jeden z bandytów i mierząc do wszystkich z rewolweru zabiera wykopane znalezisko. Zdenerwowany profesor chce za nim biec, ale Adaś mu nie pozwala. W domu wyjaśnia, że zaplanował te nocne poszukiwania, by zmylić śledzących ich mężczyzn. Dzięki temu w tej chwili ci dwaj złoczyńcy są przekonani, że mają prawdziwy skarb i zrezygnują z dalszych poszukiwań. Dopiero w tej chwili Adam domyśla się, że w zagadce chodziło o brodę jednego z przodków Gąsowskich, którego portret wisi w salonie. Na obrazie odnajduje kolejną wskazówkę, że nie należy poszukiwać w domu, tego, co niedługo powróci do Egiptu i nigdy nie jadł na uczcie z płaskiego talerza. Po namyśle chłopak stwierdza, że jego zdaniem prawdziwy skarb ukryty jest pniu starego dębu, na szczycie którego znajduje się bocianie gniazdo. W dębowej dziupli Adam znajduje woreczek ze skóry, a w nim rubiny i diamenty.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 55% Szatan z 7 klasy

Powieść pt. Szatan z siódmej klasy zaczyna się od fascynującego odkrycia, którego dokonał pan profesor Gąsowski. Odkrył mianowicie, że jego uczeń Adaś Cisowski poznał technikę pytania uczniów na lekcji historii. Po tym wydarzeniu Adaś rozwikłał też sprawę zaginionych listów pana profesora, odnalazł zaginione 100zł oraz kto odkrył zjadł mu lody. Dwa dni przed...

Przydatność 80% Szatan z siódmej klasy - bohaterowie.

* Adam Cisowski - sprytny uczeń siódmej klasy o przezwisku "Szatan" ze względu na jego spryt, odgadł metodę pytania profesora, za rok miał zdawać maturę, rozwiązał zagadkę złodziei drzwi. * Ojciec Adasia - lekarz, * Matka Adasia - gospodyni, jak pisze Makuszyński "(...) przedobra kobieta, która (...) miała na głowie cały dom." * czworo...

Przydatność 60% „Szatan z VII klasy” - Kornel Makuszyński

Powieść „Szatan z siódmej klasy”, która jest dziełem Kornela Makuszyńskiego, to opowieść przygodowo - detektywistyczna, opisująca wakacyjne przygody siedemnastoletniego chłopca, Adasia Cisowskiego, znanego w całej szkole jako „Szatan” z racji, że umiał rozwiązać każdą zagadkę. <> Większość akcji toczy się we wsi Bejgoła, gdzie mieszkał brat profesora...

Przydatność 70% Plan wydarzeń powieści ''Szatan z siódmej klasy''.

1. Rozwiązanie tajemnicy profesora Gąsowskiego. 2. Burski i drogocenne pióro. 3. Pomoc w rozwiązaniu księgowych nieścisłości szkolnej spółdzielni. 4. Wyjazd z profesorem Gąsowskim do jego rodzinnego domu. 5. Pierwsze próby rozwiązania tajemnicy Bejgoły 6. Odnalezienie pamiętnika księdza Koszyczka. 7. Wizyta fałszywego malarza i podejrzenia Adasia 8. Wyruszenie chłopca w...

Przydatność 75% "Szatan z siódmej klasy" - ramowy plan wydarzeń

1. Lekcja historii (zaskoczenie profesora sprytem i pomysłowością Adasia). 2. Detektywistyczne zdolności Adama Cisowskiego. 3. Propozycja profesora na wyjazd do Bejgoły. 4. Przyjęcie propozycji przez Adasia i wyjazd na wieś. 5. Tajemnicza historia z drzwiami. 6. Adać ofiarą napaści. 7. Znalezienie pamiętnika ks. Koszyczka. 8. Podejrzani goście w dworku. 9. Wiadomość znaleziona we...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji